نمایندگی پخش خرما

?نمایندگی پخش خرمای کبکاب در ساوه،غرق آباد،نوبران
?خرما کبکاب

? کبکاب یکی از با اهمیت ترین نوع خرمای کشور و از فراوان ترین نوع خرما در ایران می باشد ، خرمای کبکاب صادراتی در بوشهر بدست می آید و پر شیره هست. این خرما یکی از اقتصادی ترین خرماهای صادراتی کشور به شمار می رود و رنگ قهوه ای تیره دارد. هسته بیضی شکل و کشیده آن در کنار میزان چسبندگی زیاد هسته به میوه ، از قابلیت های این خرما به شمار می رود ، خرما کبکاب پس از طی کردن مراحل رشد در نهایت به رنگ های قهوه ای تیره قرمز تیره تبدیل می شود در رطوبت این خرما کمتر از ۱۹% میباشد .

? خرمای کبکاب را به ۲صورت رطب و حرنا می توان مصرف کرد که رطب کبکاب با دارا بودن درصد بالایی شیرینی بسیار مطلوب و پر مصرف است . بهترین زمان برداشت این خرمای کبکاب دراواخرمردادماه تاپایان شهریور میباشد . خارک و رطب خرمای کبکاب به رنگ زرد یافت می باشد که درعموم جامعه به رطب عسلی معروف است. رطب خرما کبکاب برعکس محصول نهایی آن نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارد و باید دردمای بین ۱۵- تا ۲۰- درجه سانتی گراد نگهداری شود و می توان در طول سال ازآن در دیگر فصل هانیز استفاده نمود . ولی خرمای کبکاب شرایط نگهداری خاصی نداشته و در دمای خنک و خشک ماندگاری بالایی دارد زمین های زیرکشت خرمای کبکاب درایران استان بوشهر و استان خوزستان می باشد . که از جمله مهمترین شهرهای این دواستان می توان خشت ، برازجان (دشتستان ) دراستان بوشهر و بهبهان و خورموج و مناطق جنوب شرقی استان خوزستان نام برد وگاهادرشهرهای کازرون و جهرم استان فارس نیز حرنای کبکاب مشاهده شده است.

? شایان ذکراست که نشان جغرافیایی خرمای کبکاب دراداره ثبت با کلیه ی معنوی به نام شهرستان دشتستان (برازجان) ثبت گردیده . از شیرین ترین انواع خرمای کبکاب می توان خرمای کبکاب بهبهان نام برد . خرمای کبکاب بهبهان به نسبت دیگر شهر رغیبش یعنی دشتستان کوچکتر می باشد ولی دارای شیره بیشتر میباشد. وزن تقریبی درحالت رسیده بین ۱۴ تا ۱۶ گرم می باشد هسته خرمای کبکاب به نسبت دیگر خرماها دارای چسبندگی زیادی می باشد .

?بیشترین مصرف خرمای کبکاب درایران به صورت فشرده می باشد ولی خرمای صادراتی کبکاب باید به صورت خشک تر و روغن خورده باشد که در کارتون ها ۱۰کیلویی بسته میشود بیشترین مقصد صادراتی خرمای کبکاب درایران به فدراسیون روسیه ازجمله : ازبکستان ، قرقیزستان و….می باشد.

?خرمای کبکاب بیشترین میزان تولید خرمای استان بوشهر میباشد و حدود ۷۵%از تولید خرمای استان بوشهر راشامل میشود میزان تولید خرمای کبکاب درایران نزدیک به ۲۵۰هزار تن در سال میر باشد که ۱۰% آن به خارج صادر میشود.

به مدیریت:آقای اسماعیلیان

 

 

 

خرما , خرما کبکاب , نمایندگی پخش خرما در ساوه , نمایندگی پخش خرما در شهرهای استان مرکزی , پخش خرما در غرق آباد , پخش خرما در نوبران , پخش خرما در ساوه , مزایای خرما , قیمت خرما در ساوه , پخش خرما اسماعیلیان در ساوه , انواع خرما , خرید خرما ,