فروش لوازم الکتریکی و سیم و کابل روشنایی

?انواع لوازم الکتریکی:

?سیم،کابل،لامپ،وسایل روشنایی،کلید،پریز

?انواع لوازم الکترونیکی:

?کنترل،ریموت کنترل،محافظ،لوازم جانبی،گیرنده دیجیتال،قطعات الکترونیکی

ریموت کنترل وسیله ای الکترونیکی است که برای راحتی و آسایش طراحی و ابداع شده است. ریموت ها وسیله ای بسیار کوچک می باشند که به راحتی در جیب یا در دست قرار گرفته می شوند. معمولا دستگاه های کنترل از راه دور جهت صدور فرمان از فاصله دور به کار گرفته می شوند. امروزه وسایلی مانند تلویزیون، سوئیچ ماشین، درب پارکینگ، کنترل ضبط ماشین، پنکه های برقی و بسیاری از لوازم الکترونیکی مجهز به کنترل می باشند.

?تقسیم بندی ریموت ها:

?انواع ریموت کنترل براساس فرکانس ها که با توجه به نوع فرکانس۸۶۸ ،۴۳۳ و ۳۱۵ بسیار پرکاربرد می باشند.

?انواع ریموت کنترل بر اساس فرآیند معرفی به گیرنده که به سه مدل کد لرنینگ، کد فیکس و هاپینگ تقسیم می شوند.

?انواع ریموت کنترل ها که براساس نوع اشعه ای که از طریق آن فرامین را دریافت می کنند.

?ریموت کنترل مادون قرمز : این ریموت ها از طریق اشعه مادون قرمز سیگنال پالسی ناشی از دیود مادون قرمز را به دستگاه یا وسیله الکترونیکی می فرستند. باید دانست که این ریموت ها اشعه را از طریق یک مسیر مستقیم ارسال می کنند و مقدار برد آن ها در حدود چند متر می باشد.

?ریموت های رادیویی: ریموت های رادیویی امواج را از طریق امواج رادیویی ارسال می کنند. برد این ریموت ها بسیار بالا می باشد و نیازی به مسیر مستقیم ندارند و با وجود مانع نیز می توانند امواج را به هدف( وسیله الکترونیکی) ارسال کنند. ریموت های رادیویی یا ( RF ) معمولا برای کنترل درب پارکینگ و کرکره برقی تولید می شود. انواع ریموت های رادیویی به شکل لرنینگ کد، ریموت هاپینگ کد، ریموت بلوتوثی و ریموت دیب سوئیچی طراحی شده اند.

یموت لرنینگ کد: ریموت کنترل های لرنینگ کد از آی سی هایEV1527 ، RT1527 و FP1527 تحت عنوان اینکودر در حول مدار فرستنده برخوردار می باشند. کد لرن آدرس یک کد ۲۰ بیتی می باشد که قادر است به اندازه ۱ میلیون آدرس واحد را ایجاد کند. در واقع یک آدرس ویژه بر روی نرم افزار موجود روی تراشه وجود دارد و دیگر نیازی به تنظیم سخت افزار نمی باشد . این ریموت ها دارای فرکانس ۳۱۵ و۴۳۳ مگاهرتز می باشند. تعداد این ریموت ها محدود می باشد و بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ ریموت می باشد. از مزیت های این ریموت می توان به ارتباط سیگنالی بین ریموت و رسیور از طریق نرم افزار اشاره داشت زیرا دیگر نیازی به لحیم کاری ندارد و استفاده از آن ساده می باشد. ازمعایب این ریموت ها می توان به ارتباط بین فرستنده و گیرنده توسط نرم افزار اشاره داشت که موجب می شود این کدها محدود شوند و به راحتی امکان شناسایی سیگنال و کپی برداری از آن به سهولت انجام گیرد. بنابراین از نظر امنیتی ضعیف می باشند. .

?ریموت هاپینگ کد: ریموت هاپینگ با امنیت بالا و غیر قابل کپی هستند. فرکانس این ریموت ها متغیر می باشد. و تنها به وسیله دریافت کننده مربوطه قابل شناسایی می باشد. بنابراین در هنگام نصب و ست کردن ریموت های هاپینگ کد ابتدا باید درب دریافت کننده را بازگشایی کنید و سپس کلید شناسایی ریموت را به نام LRN و یا Code جستجو کنید و به مدت ۲ ثانیه فشار داده و رها کنید. یک LED در رسیور موجود است که با این ریموت روشن می شود، پس از این مرحله بلافاصله کلید اول ریموت را به مدت۲ ثانیه فشار دهید، LED رسیور با علامت روشن و خاموش شدن ریموت را پذیرش می کند. در این صورت دستگاه با ریموت هماهنگ شده است. از مزایای این ریموت ها این است که امنیت بالایی دارند و غیر قابل کپی با ریموت های بلوتوثی می باشند زیرا با این ریموت ها ست نمی شوند . در صورتی که کنترل در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد نمی تواند از روی آن کپی و سواستفاده کند.

?ریموت دیب سوئیچی(کد فیکس) :برای شناسایی سیگنال های ریموت و گیرنده به تعدادی سوئیچ بر روی رسیور و تعدادی جامپر یا جهنده بر روی ریموت نیازمند می باشیم سوئیچ ای موجود بر روی رسیور باید در وضعیت معین روشن یا خاموش قرار بگیرند و همزمان باآن باید جامپرهای روی برد الکترونیکی ریموت نصب شده باشند تا در وضعیت مشخص قطع و وصل قرار بگیرند وضعیت سوئیچ ها و جامپر ها باید هماهنگ و مشابه باشد تا دستورات شناسایی و اجرا شوند. بنابراین نیاز به ابزار سخت افزاری خواهیم داشت که از معایب این ریموت ها می باشد و به همین علت به راحتی قابل کپی بردای می باشند ازویژگی دیگر این ریموت ها می توان گفت که نمی توان بصورت تکی یک ریموت را از رسیور غیر فعال نمود بنابراین در صورت بروز مشکل باید تمام سیستم جامپر ها و سوئیچ ها تغییر کندتا بتوان اشکال را در ریموت برطرف نمود. در حال حاضر استفاده از این ریموت ها در حد بسیار پایینی می باشد زیرا نقاط ضعف زیادی دارند.

?ریموت کنترل آی اس کا: یکی از مدلهای مقرون به صرفه و کم مصرف می باشد. به دلیل داشتن تقویت کننده با تغییر فاصله گیرند و فرستدن می تواند برد خود را افزایش یا کاهش دهد . کاربد این ریموت ها برای سیستم امنیتی منازل ، در اتومبیل و در بازکن می باشد. برد این ریموت ها تا ۱۰ متر و گاهی ۱۰۰۰ متر می رسد. از نظر کیفیت شبیه کد لرنینگ ها می باشند و به دلیل ارتباط سیگنالی بین فرستنده و گیرنده ثابت، امنیت زیادی ندارند.

?کنترل تلویزیون:

?مجهز به بورد الکترونیکی شامل قطعات ریزی مانند خازن، ترانزیستور، آی سی، مقاومت و سایر اتصالات الکترونیکی می باشد.
وجود صفحه کلید از جنس پلاستیک می تواند رابط بین مدارات و کاربر باشد. به این ترتیب که هر دکمه بر روی صفحه کلید از زیر به بورد متصل می شود و فرامین را اجرا می کند.
?سنسور حسگر که می تواند ار راه دور سیگنال ها را دریافت کند. کنترل بدون این حسگر قابلیت ارتباط با دستگاه را نخواهد داشت.
لامپ LEDکه چراغ کوچکی است که با فشردن دکمه کنترل رو ی بورد تشخیص مکان دستگاه، کلید سیگنال ها را دریافت و از طریق این لامپ کوچک با یک قطعه دیود انتشار دهنده مادون قرمز ارتباط برقرار می شود. در این لامپ ها یک لنز مخصوص یه کار رفته است که می تواند سیگنال ها را دریافت و ارسال کند.

?باتری یکی از ملزومات کنترل می باشد و اغلب کنترل های تلوزیون ۲ عدد باطری جهت تغذیه نیازمند می باشد که سایز باتری بسته به نوع و کارایی ریموت متفاوت می باشد.

به مدیریت:ابوالفضل محمدی

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

 

ریموت , ریموت کنترل , انواع ریموت کنترل , کنترل تلویزیون , انواع لوازم الکترونیکی , انواع لوازم الکتریکی , محافظ , وسایل روشنایی , کلید و پریز , سیم و کابل , انواع لامپ , پخش عمده و جزئی ریموت کنترل الکترو سیگنال در قزوین ,