باسلام،حسن پهلوانی هستم دانش آموخته رشته حسابداری که باتوجه به علاقه ام نسبت به کارهای تولیدی و علی الخصوص کار با موجود زنده پرورش قرقاول را با تحقیق روی نمونه های موجود در کشور شروع کردم ،پس ازحدودیکسال تحقیق و پژوهش در این عرصه و با توجه به داشتن علاقه ی زیاد به امر پرورش و کار باموجود زنده تصمیم خودم را قطعی کردم و در سال 90باخرید20قطعه پرنده ازنوع آمریکایی کار خودم راشروع کردم که البته در اون موقع به دلیل کم بودن پرورش دهنده مجبور بودم تمامی موانع و مشکلات موجود و همچنین مشکلاتی که در طی دوره پرورش پیش میامد را خودم حل کنم که البته در بسیاری از این موارد هزینه های زیادی را هم متحمل میشدم(هزینه های مالی ازجمله تلفات زیاد) وهمچنین هزینه هایی از جمله از بین رفتن تمام مسیری که برای پیش رفت ترسیم میکردم ،که شامل نحوه پرورش ،بازاریابی وحتی خوراک پرنده میشد .

اما تمام این مشکلات که عمدتابه دلیل نبود مشاور و راهنما برای من پیش می آمد مرا در رسیدن به هدفم نه تنها دلسرد نکرد بلکه برای رسیدن به هدفم مصمم ترهم شدم و هرچه بیشتر برای رسیدن به هدفم که رسیدن به بالاترین سطح تولید در کنار انجام اصولی تمامی مراحل پرورش از جمله نگهداری مطلوب پرنده، جوجه کشی،نحوه تولید دان،تولید تخم نطفه دار مرغوب تلاش میکردم. با یاری خدا در همان سال اول با وجود تمام مشکلاتی که در حین کار پیش می آمدو عدم تجربه کافی توانستم در مدت6ماه تخمگذاری پرنده ها در حدود 6میلیون تومان فقط ازطریق فروش تخم نطفه دار درآمد داشته باشم ودر همان حین با جوجه کشی از تخمها تعداد گله مادر خودم رااز20قطعه به70قطعه افزایش دهم که همین مسئله باعث دلگرمی خیلی زیادی در من شد بطوریکه سال به سال به تعداد گله افزودم و بافعالیت در امر بازاریابی توانستم به بزرگترین تولید کننده قرقاول در شرق کشور تبدیل شوم و پس ازگذشت7سال همچنان این روند ادامه دارد و با اینکه هرسال از نظر تولید تخم نطفه دار و جوجه روند صعودی را طی میکنیم باز هم با کمبودتولید نسبت به تقاضا در بازار مواجه هستیم که امیدوارم با حمایت و همکاری مسؤلان بتوانیم فاز دوم مزرعه را کنار فاز اول به بهره برداری برسانیم و نقش بسزایی در تولید و عرضه گوشت قرقاول در کشور ایفا کنیم متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسولان از این صنعت پرسود تولید کننده باید تمام سختیها و موانع موجود در این راه را بصورت شخصی از سر راه بردارد.

هدف دوم من از تولید این پرنده شناساندن این پرنده زیبا و بسیار سودآور به مردم عزیز کشورم میباشد،در تمامی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی پرورش قرقاول(pheasant ) بصورت عمده در حال انجام میباشد و مردم تمام این کشورها بطور منظم از گوشت این پرنده بهرمند میگردند که این امر نشان دهنده سطح تولید و تبلیغ درمورد این پرنده میباشد

 

 

مزرعه پرورش قرقاول پهلوانی

به لطف و عنایت جناب اقای دکتر حنیفه زاده مشاور و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی باجناب اقای دکتر ماکنعلی(رئیس اداره کل دامپزشکی کشور) جلسه ای صورت پذیرفت که درخواست ما مبنی بر متناسب سازی قوانین پرورش قرقاول مورد توجه ایشان و در دستور کار قرار گرفت

 

به لطف خداوند متعال و همت و دلسوزی مسئولین بزرگوار در سال تولید،پشتیبانی

برای اولین بار در کشور پس از سه سال و نیم پیگیری های متوالی بنده اولین گام (بازدید)با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر حنیفه زاده و هیئت همراه برای اخذ پروانه صادراتی برداشته شد

 

 

موارد استفاده از قرقاول

اولین و بیشترین استفاده از قرقاول استفاده از گوشت این پرنده میباشد
گوشت قرقاول لذیذترین نوع گوشت در میان تمامی ماکیان میباشد وبا دارا بودن بالاترین سطح اسیدهای آمینه نیاز بدن را به این عنصر کمیاب که پایه ساخت پروتئین در بدن میباشد را مرتفع میسازد همچنین گوشت قرقاول در درمان بسیاری از بیماریها از جمله جلوگیری از زوال مغز و فراموشی (آلزایمر)بسیار موثر میباشد.
دلایل دیگر استفاده مردم از گوشت قرقاول عبارتنداز:
ایجاد قوای بدنی زیاد در ناتوانان جسمی حرکتی،رشد مناسب در کودکان،درمان ناتوانی های جنسی و افزایش شیر در مادران شیرده و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از سرطانها و…

 

“رنگ گوشت قرقاول مایل به قرمز میباشد و برعکس گوشت مرغ که طبیعت سردی دارد طبیعت گوشت قرقاول گرم میباشد که میتواند در ازبین بردن بلقم و سرد مزاجی افراد
نقش مهمی ایفا کند”

9 ویژگی شگفت انگیز گوشت قرقاول

از مهم ترین خواص گوشت قرقاول عبارت است از :

1) پروتئین بالایی دارد

اگرچه پروتئین های گیاهی، برای بهینه سازی رشد بدن، گزینه مناسبی محسوب می شود؛ اما در صورتی که گیاهخوار نیستید، مصرف پروتئین‌های حیوانی بسیار مورد توصیه می باشد.
یکی از مهم ترین خواص گوشت قرقاول، دارا بودن مقادیر بالایی از پروتئین است. گوشت قرقاول، پروتئین بیشتری نسبت به گوشت مرغ و احتمالا سایر انواع گوشت ماکیان دارا می باشد.

2) کالری کمی دارد

همانطور که گفته شد، یکی از خواص گوشت قرقاول، پایین بودن میزان کالری آن نسبت به گوشت پرندگانی همچون مرغ است. هر وعده‌ی مصرفی گوشت ‌قرقاول فقط ۱۳۴ کالری دارد. این یعنی نصف میزان کالری گوشت مرغ! پس، اگر به دنبال انتخاب گوشتی کم کالری، برای رژیم غذایی خود می باشید، قرقاول منبع خوبی برای تامین میزان پروتئین مورد نیاز بدن انسان محسوب می شود.

3) چربی کمی دارد

هر چه گوشت، چربی کمتری داشته باشد و به اصطلاح گوشت لخم تری باشد، سالم‌تر است. از مهم ترین خواص گوشت قرقاول، پروتئین بالا و چربی پایین آن می باشد. بعضی مواقع، افراد به علت وزن بالای خود، اقدام به حذف مقادیر چربی موجود در وعده های غذایی خود می کنند، در این حالت، ممکن است به کمبود پروتئین دچار شوند.
این افراد، می توانند با جایگزین ساختن گوشت قرقاول به جای گوشت مرغ و یا انواع دیگر گوشت، علاوه بر کمک به کاهش وزن خود، ویتامین های ضروری بدن خود را نیز دریافت نمایند.

4) برای رشد عضلات مفید است

یکی دیگر از خواص گوشت قرقاول برای سلامت افراد، بهینه‌سازی رشد عضلات است. گوشت قرقاول، سرشار از پروتئین بوده و همین امر، به رشد و تقویت عضلات افراد، مخصوصا بدنسازان، کمک بسیاری نموده و موجب استحکام عضلات و استخوان های بدن خواهد شد.

5) از مقادیر زیادی آهن برخوردار است

همانطور که می دانید، آهن یکی از مواد ضروری برای بدن انسان است. فواید بسیار آهن برای سلامتی افراد، بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از خواص گوشت قرقاول، آهن است.
مصرف آهن در کودکانی که در حال گذراندن مرحله‌ رشد خود می باشند، می تواند موجب افزایش سطح تولید گلبول‌های قرمز خون شده و در نتیجه به بهینه‌سازی رشد آنها کمک کند. در افراد بزرگسال نیز، مصرف خوراکی‌های سرشار از آهن، موجب مبارزه‌ طبیعی بدن با علائم کم خونی خواهد شد.
) سرشار از پتاسیم است

یکی دیگر از خواص گوشت قرقاول، دارا بودن مقادیری پتاسیم است. فایده‌ مهم پتاسیم از بین بردن محتوای سدیم بیش از حد در سیستم بدن می باشد. بنابراین، مصرف خوراکی‌ های سرشار از پتاسیم موجب حفظ سلامت قلب و عروق خواهد شد.

7) سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است

ویتامین سی در کمتر گوشت قرمزی یافت می شود. اما یکی از خواص گوشت قرقاول، بهره مندی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن انسان، از جمله: اسیدهای آمینه کمیاب و مورد نیاز بدن؛ ویتامین سی؛ فسفر؛ مس؛ روی؛ سلنیوم؛ نیاسین؛ امگا3 (برای تقویت هوش و حافظه)؛ ویتامین های گروه B؛ می باشد.
این ویتامین ها و مواد معدنی برای بیماری‌هایی نظیر ضعف اعصاب؛ ناراحتی‌های روانی؛ عقب‌افتادگی جسمی؛ آلزايمر؛ وسواس؛ آسم؛ تشنج؛ فشارخون؛ سنگ کلیه و همچنین برای بیماران سرطانی، دارویی معجزه آسا و پرکاربرد محسوب می‌شود.

8) برای سلامت قلب و عروق، مفید است

گوشت‌ قرقاول به چند دلیل، برای سلامتی قلب و عروق مفید است:

 دلیل اول اینکه کالری و چربی اشباع شده‌‌ی گوشت قرقاول، پایین است.

دلیل دوم اینکه گوشت قرقاول سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و موجب تقویت سیستم عصبی؛ قلبی و گوارشی شده و به رفع بیماری هایی همچون آسم و تشنج کمک خواهد نمود.

دلیل آخر اینکه همانطور که گفته شد، گوشت قرقاول منبع بی نظیری از پتاسیم بوده که این ماده میزان سدیم اضافی بدن را خنثی می نماید.

9) گوشتی سالم بوده و طعمی خوب و لذیذ دارد

از دیگر خواص گوشت قرقاول، سریع الهضم بودن؛ لطافت؛ مزه بی نظیر و دلچسب آن است. بنابراین، مصرف گوشت این پرنده، علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد، موجب افزایش سطح سلامتی بدن خواهد شد.

 

پرورش قرقاول با هدف ایجاد صنعت گیم بیرد(Game bird) در اکثر کشورهایی که توجه خوبی به صنعت
قرقاول دارند توجه به ایجاد پارکهایی در جهت رهاسازی قرقاول در مزارع وکشتزارها باهدف ایجاد
شکارگاه های مصنوعی و شکار این پرنده در شرایط طبیعی شده است افراد علاقه مند به شکار میتوانند در روزهای آخر هفته به منظور شکار قانونی وارد این شگارگاه ها شده و شکار قرقاول در محیطهای باز را تجربه کنند که بسیار سرگرم کننده و مهیج است و همچنین باعث آشنایی بهتر مردم و کودکان با این پرنده زیبا که متاسفانه در خطر انقراض هم قرار گرفته میشود.

“استفاده از پر قرقاول به عنوان کالایی زینتی در بسیاری از کشورها علاوه بر تاکسیدرمی پرنده و استفاده از آن بعنوان کالای زینتی از دیگر محصولات اینپرنده نیز استفاده های بسیار خوبی میشود.
استفاده از پر وبال و دم قرقاول برای ساخت صنایع دستی از جمله ی این موارد است”

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 اما باید در نظر داشته باشیم که بیشترین سود در این صنعت از تولید تخم نطفه دار و جوجه کشی از این پرنده بدست میآید. هرماده قرقاول بین 4تا6ماه در سال بصورت طبیعی تخمگذاری میکند و تعداد تخمها در 3نژاد آمریکایی ،سبز یا پاکستانی و هلندی یا سفید بین 100تا150عددتخم متغیر است. لازم میدانم توضیحی در مورد متغیربودن تعداد تخمها ارائه کنم که سوال بسیاری از مشتریان هم هست درکشور ما 4نوع آب و هوا وجود دارد که امکان پرورش قرقاول در تمام این4نوع آب و هوا وجود دارد ،شرایط آب و هوایی بنحو چشمگیری در تولید تخم نطفه دار موثر است،یعنی به زبان ساده تر تعداد تخمگذاری یک قرقاول درغرب ایران درمقایسه باتعداد تخمگذاری همان نژاد در شرق ایران حدود 30درصدکمتر است دلیل آن هم زودتر شروع شدن فصل سرما در آن منطقه و متوقف شدن تخمگذاری پرنده میباشد،اما در شرق کشور حداقل 2ماه دیرتر هوا سرد میشود یکی دیگر از موار پر اهمیت در مقدار وکیفیت تخمگذاری شرایط نگهداری پرنده میباشد که شامل مقدار فضای اختصاصی به قرقاول و همچنین بسترپرنده میباشد،هرچه فضای اختصاص یافته به پرنده بیشتر باشد قطع به یقین پرنده احساس راحتی بیشترداردوکمتر در معرض استرس که بلای جان پرنده میباشد قرار میگیرد.

حداقل فضا برای نگهداری هر عدد قرقاول حدود ۱/۵متر میباشد که متأسفانه در بسیاری از سایتها این فضا بسیار کمتر پیشنهاد داده میشود، تمامی این مطالب با تحقیق علمی و تجربه شخصی خودم بدست آمده و یقینا در صورت رعایت نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد‌.

 

مورد بعدی که در حصول تولیدتخم مرغوب باید در نظر گرفته شود بسترنگهداری پرنده میباشد تجربه نشان داده که کف سالن یا محل نگهداری قرقاول ها حتما باید از خاک تشکیل شده باشد،استفاده از سنگ ویا کف سیمانی در طول دوره مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت از جمله بروز مشکلاتی در کف پاهای پرنده ها و همچنین شکستن تخم های گذاشته شده توسط گله روی اینچنین بسترهایی و ضرر و زیان زیاد که باعث دلسرد شدن افراد در همان ابتدای کار میشود از طرف دیگر تولید کننده همواره برای نظافت بستر با مشکل روبرو خواهد شد اما در صورتی که از خاک یا ماسه بادی استفاده شود به دلیل اینکه در خاک باکتریهای تجزیه کننده وجود دارد تمامی آلودگی‌های ناشی از فضله پرنده خود به خود جذب خاک میشود و تجزیه میشوند در این صورت نیاز به نظافت و استفاده از مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده ها نمیباشد که هم در وقت وهم در هزینه صرفه جویی میشود وهمچنین عدم حضور شما در قفسها به آرامش پرنده نیز کمک میکند

امتیاز بعدی استفاده از بستر خاکی کمک به بهبود فرایند هضم کامل غذا در بدن پرنده است،هرقرقاول روزانه حدود۱۵گرم سنگ ریزه را به همراه غذامیخورد که در فرایند هضم کامل غذا به این سنگ ریزه ها نیازمند است درصورت استفاده از بستر پوشیده شده از خاک اره یا پوشال و یا پوششهای سیمانی تمامی این مسائل برای پرورش دهنده مشکل ساز خواهد شد همچنین استفاده از بستر سفت و صاف مشکلاتی را در کف پای پرنده ایجاد میکند که علاوه بر ایجاد مشکل در ایستادن زخم هایی را نیز در کف پای پرنده بوجود می آورد که باعث انتقال عفونت به کل بدن میشود استفاده از خاک اره یا پوشال فقط در روزهای ابتدایی نگهداری جوجه ها بارعایت تمامی نکات بهداشتی بلا مانع است

 

در مواردی هم شخصا در برخی سایتها دیده ام که استفاده از پوشال و خاک اره توصیه میشود که این مواد نیز خاصیت جذب رطوبت و آلودگی را ندارند و در صورت نظافت نشدن منظم بوجود آمدن کپک و لارو کرم و مگس دور از انتظار نخواهد بود حتی در صورت نظافت منظم نیز مشکل دیگری بوجود خواهد آمد و آن هم حمام نکردن پرنده در خاک است بدلیل رشد پرنده همواره پر ریزی و پوست ریزی در بدن پرنده ها وجود دارد و فقط حمام آفتاب و حمام خاک میتواند نظافت کامل و صددرصدی پرنده را در پی داشته باشد درصورت عدم نظافت کامل و ماندن پوسته ها و پرهای آلوده در بدن پرنده ایجاد کنه دور از انتظار نیست که در نهایت منجربه کم اشتهایی و مرگ پرنده خواهدشد.

یکی از پر تکرار ترین سوالهای مشتریان عزیز از ما مقدار سود این کسب و کار است. پرورش قرقاول کاری نسبتا زمان بر میباشد و نیازمند صبر و حوصله خصوصا در سال اول میباشد. طی تماسهای زیادی که در طول هفته با ما گرفته میشود اغلب عزیزان از ما در مورد زمان باز دهی گله سوال میکنند،در جواب به این عزیزان باید بگوییم که قرقاول مثل  مرغ گوشتی یا بلدرچین در مدت زمان کوتاه به سود دهی نمی نشیند همچنین مرغ و بلدرچین در تمام طول سال بازدهی دارند که قرقاول از این نظر هم متفاوت هست و نهایتا6ماه در حالت طبیعی تخم گذاری و به طبع آن تولید جوجه در پی میباشد اما این موضوع نبایدباعث نگرانی شما شود چون درآمد شما در همان6ماه به اندازه ای بالا خواهد بود که در 6ماه دوم که پرنده شما در حال استراحت میباشد هم شما دچار مشکل نشوید و از محل فروش جوجه های تولیدی در 6ماه اول سال در آمد زایی خواهید داشت،البته شما در شرایط خاص نیز میتوانید حتی در نیمه دوم سال هم از گله مولد خودتان بهره برداری کنید و گله شروع به تخم گذار کند و مجددا جوجه کشی کنید که در این صورت نیازمند ایجاد سالن و محیط سرپوشیده هستید و در کل شرایط و ضوابط خودش را میطلبد.

محاسبه سود پرورش قرقاول

برای پرورش قرقاول و حصول سود و همچنین برای اینکه شما عزیزان از شروع این کار اطمینان صددرصد داشته باشید تمامی هزینه ها را در بالاترین حد ممکن و قیمت فروش تخم و جوجه را در پایین ترین سطح محاسبه میکنیم.

مبنای محاسبه را هم 1000قطعه در نظر میگیریم هر قطعه قرقاول از زمان تولد تازمان بلوغ جنسی بین12تا70گرم دان مصرف میکند ما مقدار دان مصرفی قرقاول را میانگین 50گرم در نظر میگیریم و حداکثر قیمت دان را هم2800تومان در نظر میگیریم50*2800=140تومان قیمت مصرفی دان در روز 140*30=4200 هزینه مصرف دان در یکماه برای هر قطعه قرقاول 4200تومان 4200*12=50400 همانطور که مشاهده شد هر قرقاول نهایتا در یکسال50400 تومان هزینه خوراک دارد، دیگر هزینه های تولید شامل هزینه اجاره محل،هزینه نیروی انسانی ،هزینه ایاب و ذهاب و همچنین هزینه مکملهای خوراکی هزینه اجاره را نهایتا 2میلیون تومان در نظر میگیریم که با هزینه بسیار کمتر نیز میتوان محل پرورش را اجاره کرد هزینه نیروی کارگر را نیز1/5میلیون تومان مکملهای خوراکی برای هر قطعه400تومان هزینه ایاب و ذهاب در ماه300هزار تومان هزینه اجاره مکان2میلیون 2000000÷۳۰=66600 هزینه هر روز اجاره66600تومان 66600÷۱۰۰۰=67 به ازای هر قطعه قرقاول روزانه نهایتا67تومان هزینه اجاره پرداخت میشود هزینه کارگر1/5میلیون 1/5÷۳۰=50000 روزی 50000تومان هزینه کارگر 50000÷۱۰۰۰=50 هزینه کارگر هرقطعه قرقاول 50تومان هزینه ایاب ذهاب300000 300000÷30=10000 روزی10هزارتومان هزینه ایاب ذهاب 10000÷1000=10 10تومان هم هزینه ایاب ذهاب به ازای هر عدد قرقاول با جمع هزینه ها به عدد126تومان به ازای هر قطعه قرقاول میرسیم 126*30=3780 ماهانه3780هزینه نگهداری هر قطعه 4200هزینه خوراک هرقطعه در ماه 4200+ 3780=7980 تمام هزینه های نگهداری و خوراک یک قطعه قرقاول درماه 7980تومان است که ما8000تومان را با احتساب هزینه مکمل در نظر میگیریم با ضرب8هزارتومان در12ماه سال نهایتا به عدد96هزار تومان هزینه نگهداری یک قطعه قرقاول در سال میرسیم پس یک قطعه قرقاول با در نظر گرفتن حداکثر هزینه ها کمتر از100هزارتومان در سال هزینه در بر دارد.

اما اگر مقدار تخم گذاری یک قرقاول را که بین100تا150عدد است را در پایین ترین حالت 90عدد تخم در یک دوره شش ماهه در نظر بگیریم و قیمت تخم را هم در پایین ترین حالت5هزار تومان در نظر بگیریم 5000*90=450000 450هزار تومان حداقل در آمد ما از فروش تخم های نطفه دار بدست می آید این به این معنی است که ما هیچ تخمی را به جوجه تبدیل نکنیم که در صورت تبدیل به جوجه سود ما حداقل به3برابر افزایش می یابد که اصلا در این محاسبات ما سود جوجه کشی را به حساب نیاوردیم.

همانطور که باهم حساب کردیم دیدیم که حتی بادر نظر گرفتن پایین ترین حالت سود و فقط فروش تخم و با در نظر گرفتن بالاترین هزینه ها بازهم چقدر سود از این کار نصیب پرورش دهنده خواهد شد. در پایان قیمت برخی محصولات را با در نظر گرفتن حداقل قیمت در اختیار شما بزرگواران قرار میدهم که در صورتی که اقدام به فروش جوجه کنید  تمام فرمول سود شما بطورچشمگیری افزایش خواهد یافت قیمت تخم نطفه دار 5الی6هزار تومانجوجه یا تا7روزه 15000تومان جوجه یکماهه 25000تومان جوجه دو ماهه30000تومان جوجه سه ماهه35000تومان جوجه5تا6ماهه 45000تومان وقیمت یک جفت مولد160الی170 هزار تومان

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 نیازهای جوجه قرقاول جوجه های:

قرقاول در روزهای اولیه به شدت آسیب پذیرند وحتما باید در شرایط مطلوب نگهداری شوند و توجه خاصی به نیازهای ضروری آنها داشت ازجمله اولین نیاز جوجه ها میتوان به آب،غذا،گرما و. . . اشاره کرد، جوجه ها پس از سر در آوردن از تخم در حدود ۱۲ساعت در دستگاه نگهداری میشوند تا هم تعداد بیشتری از تخم بیرون آمده باشد وهم پرهای آنها بخوبی خشک شده باشد و همچنین بتوانند تا حدودی روی پای خود بایستند (البته بودن جوجه ها تا۲۴ساعت در دستگاه مشکلی ایجاد نمیکند) پس از خروج از دستگاه حتما بایدبه دمای محل نگهداری جوجه ها توجه خاص شود و از قبل برای آنها لامپ مادر مصنوعی تهیه و در محل مناسب نصب شده باشد تا جوجه ها دچار شک ناشی از اختلاف دما نشوند و نوسان دمایی زیادی رامتحمل نگردند

البته در صورت فقدان لامپ مادر بهتر است فضایی را برای جوجه ها در نظر بگیریم که دمایی در حدود۳۵درجه را دارا باشد یکی دیگر از نیازهای اساسی جوجه ها نیاز به آب است تحمل بی آبی ویا کم آبی برای جوجه ها بسیار سخت و طاقت فرسا میباشد بهتر این است در روزهای ابتدایی(۳روز)از آب قند در تغذیه جوجه ها استفاده شود که هم ارزش غذایی بیشتری دارا باشد و هم از ضعف جوجه ها جلوگیری میکند. غذا،مورد پر اهمیت دیگری در برآورده شدن احتیاجات جوجه ها میباشد،غذایی که به جوجه های تازه متولد شده داده میشود حتما باید از کالری زیادی برخوردار باشد تا به رشد سریع جوجه ها کمک کند و به سرعت از روزهای اولیه که بیشترین تلفات هم در همین روزهاست دور شوند.

پیشنهاد ما استفاده از غذایی است که حداقل از30درصد پروتئین تشکیل شده باشد حتما توجه داشته باشید که در کنار رعایت این موارد استفاده از مکملها رانیز در دستور کار خود قرار دهید رعایت تمامی موارد باهم میتواند تاثیر بسزایی در جهت مطلوب و پایین بردن تلفات و رشد مناسب و بسرعت جوجه ها داشته باشدو همچنین آهنگ تلفات ناشی از کمبود و فقر مواد غذایی بنحو چشمگیری کند خواهد شد ازجمله ویتامین هایی که حتما باید بعنوان مکمل در جیره جوجه ها قرار بگیرد استفاده از ویتامینهای گروهEوBوA میباشد. در کنار این ویتامینها استفاده از محلول های کلسیم و عناصر کم یاب از جمله روی ،منیزیم ،فسفر، و. . .در کنار هم از بسیاری از بیماریها در گله از جمله انحرافات نوک و پاها و انگشتها جلوگیری خواهد کرد. توجه داشته باشید تمامی این مکملها با دستور دامپزشک در جیره گله مولد نیز باید بطور منظم استفاده شود.

 انواع نژاد ها:

“نژاد آمریکایی: این نژاد بیشترین تقاضارا در ایران و در تمام کشورها
دارد دلیل آن هم استفاده این نژاد هم بعنوان زینتی و هم به دلیل وزن گیری بسیار بالا پرورش این نژاد
در دستور کار تقریبا تمام پرورش دهندگان قرار دارد”

پاکستانی(سبز) این نژاد هم کاربردی
نظیر نژاد آمریکایی دارد و تقاضای زیادی در بازار برای این نژاد وجود دارد.

نژاد هلندی یا سفید: نژاد هلندی نیز مانند نژاد آمریکایی و پاکستانی به دلیل وزن گیری مناسب در تامین
گوشت در بازار نقش بسزایی ایفا میکند.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

درباره قرقاول بیشتر بدانید…

قرقاول به‌طور بومی در بیشتر نقاط آسیا و همینطور یونان و بلغارستان در اروپا زندگی می‌کند و توسط انسان به بسیاری از کشورهای دیگر هم وارد شده‌است. جمعیت قرقاول‌ها رو به کاهش است اما در خطر انقراض نیست. جمعیت این پرنده در اروپا بر اساس برآورد در سال ۲۰۰۴ حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار جفت بارور معادل ۱۰٬۲ میلیون تا ۱۴٬۱ میلیون بال قرقاول بوده ‌است و بر اساس یک برآورد بسیار ابتدایی جمعیت این پرنده در کل دنیا را می‌توان ۳۰ تا ۴۵ میلیون بال برآورد کرد. قرقاول کلمه ای ترکی است. نام‌های فارسی آن تذرو، تیرنگ و خروس صحرا می باشد. قرقاول در زبان انگلیسی pheasant نام دارد. قرقاول پرنده‌ای است که به خاطر داشتن دم بلند و راه رفتن باشکوهش از سایر ماکیان متمایز می‌شود. این پرنده یکی از عجیب‌ترین پرندگان جهان است.

در ۲ یا۳ هفته اول زندگی یک جفت پنجه روی هر بال این پرنده وجود دارد. قرقاول‌ها روی درختان زندگی می‌کنند و انواع بالغ از برگ‌های درختان، حشرات، تمشک، دانه‌ها و میوه‌های جنگلی تغذیه می‌کنند و افزایش وکاهش میوه‌های جنگلی و حشرات در جمعیت این پرنده مؤثر است. پس از خوردن یک غذای کامل،وزن آن‌ها آن‌قدر سنگین می‌شود،که پرواز برایشان بسیار دشوار می‌شود.

این پرنده هنگام احساس خطر معمولاً پرواز نمی‌کند، بلکه به سرعت می‌دود و پنهان می‌شود. پروازش پرتوان و آغاز آن پرسر و صداست. در ارتفاع کم پرواز می‌کند و مدت پروازش معمولاً کوتاه‌است.زیستگاه زیستگاه این پرنده در جنگل‌های مرطوب، بوته‌زارهای تمشک و درختان پهن‌برگ یا خزان‌کننده‌است که در زیر بوته‌های آن‌ها آشیانه می‌کند. قرقاولها وابستگی زیادی به جنگل‌های و بوته‌زارها دارند آن‌ها معمولاً در جنگلها استراحت و در نقاط باز وکم‌درخت و کشتزارها به تغذیه می‌پردازند.

جانورشناسان معتقدند که زیست گاه اولیه قرقاول مشرق زمین ومخصوصاً قفقاز و سواحل دریای خزر است و این موضوع از قدیم مورد تأیید دانشمندان بوده‌است به‌طوری‌ که شاردن معروف در جلد دوم سفرنامه خودمی‌نویسد: «آنچه که در دهانه رودخانه ایونی در مجاورت دریای سیاه کاملاً مطابق نوشته‌های مورخین باستان یافتم، قرقاول‌های شکیل وعظیم آن است که از حیث لطافت در سرتاسر آفاق بی‌نظیر است و به نظر من چنان پرندگانی با چنین گوشت مطبوع وذائقه نواز در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود…».

صرف نظر از نوشته شاردن توجه به نام Faisan نشان می‌دهد که از کلمه Phase فاز مشتق شده که نام رودخانه‌ای است که از کوه‌های قفقاز سرچشمه می‌گیرد و امروزه به نام محلی فاکزFachs نامیده می‌شود و در گرجستان امروزی جاری است که در قدیم به آن کلشید می‌گفته‌اند و پیداست که نام علمی قرقاول معمولی Ph.Colchicus از نام آن گرفته شده‌است. مارسیال Martial دانشمند وشاعر یونانی در نوشته‌های خود ذکر می‌کند که قرقاول برای اولین بار از قاره آسیا به یونان برده و سپس از آن جا به سایر کشورهای دیگر منتقل شده‌است.

مورخ مذکور می‌نویسد که آرگونوت Argonaute قهرمان افسانه‌ای یونان در سفرهایی که با کشتی معروف وتاریخی خود Argo به نقاط مختلف جهان کرد، موفق شد قرقاول را به همراه حیوانات شگفت‌آور دیگری به عنوان هدیه برای مردم یونان بیاورد. امروزه نیز با این که قرقاول به تمام نقاط دنیا برده شده‌است ولی پرنده مذکور تنها در مناطق مرطوب ومعتدل وپوشیده از بوته و درخت وجنگل به زاد و ولد پرداخته و به آسانی پرورش می‌یابد. بعد از یونانی‌ها، رومی‌ها جزو اولین ملل اروپایی بودند که به مطالعه این پرنده پرداختند. در قرون وسطی قرقاول به کشور فرانسه راه یافت وفرانسویان در آغاز بدان خروس لیموژCoq de limoge می‌گفتند.

در اوایل پرورش قرقاول در فرانسه ومتعاقب آن در انگلستان فقط به خاطر استفاده از گوشت لذیذ پرنده بوده‌است و به این ترتیب به زیبایی پرنده توجه چندانی مبذول نمی‌شد. علت این امر نیز بیشتر به خاطر علاقه‌مندی شاهان وسرداران آن زمان به خوردن غذاهای خوشمزه و به اصطلاح عادت آنان به پرخوری وشکم پرستی بوده‌است. آثارموجود نشان می‌دهد که در اوایل قرن چهاردهم خوردن گوشت قرقاول در فرانسه و اروپا متداول گردید و این علاقه‌مندی به حدی شدید بود که شاهان ترجیح می‌دادند، پرنده را پس از طبخ با همان پرهای الوان ودم بلند و پاها،بر سر سفره به معرض تماشای مدعوین قرار دهند.

شارل هفتم یکی از طرفداران جدی گوشت قرقاول بود ودستور می‌داد که در تمام میهمانی‌های رسمی فقط از گوشت پرنده مزبور استفاده شود. در هرحال پیشرفت پرورش قرقاول در اروپا مدیون فعالیت‌های شاهانی نظیر:

هنری چهارم، لویی سیزدهم ومخصوصاً لویی چهاردهم وپانزدهم می‌باشد. گذشته از مصرف گوشت، علاقه‌مندی بسیاری از امپراتوران وسرداران اروپا به شکار وشرکت در مراسم مزبور موجب می‌گردید که عده‌ای از افراد به پرورش چنین پرندگانی مأموریت می‌یافتند و به این ترتیب در ازدیاد طبیعی پرندگان و حیوانات شکاری کوشش واهتمام لازم به عمل می‌آمد. به‌طور کلی باید در نظر داشت که تا قبل از سال ۱۸۶۱ میلادی حداکثر تلاش مأمورین مذکور وهم چنین پرورش دهندگان بر این بودکه از راه طبیعی به ازدیاد قرقاول‌ها بپردازند و به این ترتیب هیچ‌گاه اقدامی به منظور پرورش دستی پرنده مزبور به عمل نمی‌آمد، ولی از آن به بعد به خاطر این که زاد و ولد وتکثیر قرقاول‌ها تحت کنترل قرار گرفت و بشر موفق گردید در پرورش این حیوان دخالتی بیشتر نماید، کم و بیش نگهداری قرقاول در نز پرورش دهندگان رواج یافت و فعالیت مزبور نیز به کارهای دیگر دامپروری افزوده شد. اولین کشوری که در این راه قدم پیش گذارد

انگلستان بود، پرورش دهندگان انگلیسی به خاطر این که به تقاضای خریداران داخلی وخارجی این پرنده جواب مثبت بدهند سعی کردند مراکز نسبتاً بزرگی برای پرورش دستی قرقاول تهیه نمایند وکم وبیش از راه وروش‌های علمی وصحیح برای پرورش این پرنده پیروی نمایند. نژادهای قرقاول به‌ طور کلی نژادهای متعدد قرقاول در دو دسته قرار گرفته‌اند:

گروه اول، قرقاول‌های دم دراز هستند که در این گروه پرهای دم طویل بوده و از چند ردیف تشکیل یافته‌است. تعدادی از قرقاول‌های دسته مذکور حتی قادر هستند پرهای دم را تا اندازه‌ای به شکل چتر درآورند ولی هیچ‌گاه این قدرت به اندازه پرها وچتر طاووس نمی‌باشد.در این دسته بسیاری از قرقاول‌های عادی و اهلی که امروزه پرورش داده می‌شوند وهم چنین تعدادی از قرقاول‌هایی که شکار خوبی برای شکارچیان به‌شمار می‌روند قرار دارند و روی هم رفته پراکندگی آن‌ها در دنیا نسبت به دسته دیگر بیشتر است.

نژادهای گروه دم دراز در دنیا پراکندگی بیشتری دارند.گروه دوم،قرقاول‌های دم کوتاه هستند که تعداد آن‌ها کم واکثراً در نواحی مرتفع به خصوص در ارتفاعات هیمالیا وچین زندگی می‌نمایند. نژادهای گروه مزبور متعدد نبوده و از جمله باید قرقاول جنس لوفورا Lophura را نام برد.

 

جهت ایده

 

گونه‌های قرقاول در ایران قرقاولهای ایران همه از یک گونه‌اند ولی با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تفاوتهای ظاهری برخی آنها را به 4 زیر گونه تقسیم می‌کنند:

قرقاولهای ارسباران و دشت مغان 
قرقاولهای تالش از آستارا تا چالوس
قرقاولهای گلستان ازبابل تا گلستان
قرقاولهای سرخس و حوالی رودخانه مرزی هریرود

تفاوت ظاهری جنس نر و ماده:

جنس نر و ماده قرقاول کاملا باهم فرق دارند. آنها معمولا از گونه به گونه دیگر از لحاظ رنگ پر متنوعند. نرهای بالغ پرو بال رنگین و دمی دراز و سر و گردن آنها سبز تیره و براق است. قرقاولهای ماده دارای رنگ پرهای نخودی تیره ،با لکه‌های قهوه‌ای زیاد و به رنگ محیط اطراف می‌باشد. قرقاولهای نر دارای صدایی شبیه به کورکور می‌باشند و غالبا به هنگام هیجان و تحریک سرو صدای زیادی در زیستگاه خویش ایجاد می‌کنند. نرها 88 سانتیمتر و ماده‌ها بین 53 تا 62 سانتیمتر طول دارند. سر این پرنده به رنگ سبز براق و پوست برهنه دور چشمش قرمز روشن است.

نکات کلیدی در پرورش قرقاول

جوجه قرقاول یک روزه همانند سایر حیوانات تازه متولد شده به مراقبت های ویژه و به خصوص دسترسی به غذاهای کافی نیاز دارد.

همچنین سالن محل پرورش جوجه‌ها باید دراری فضای کافی باشد و در ضمن کاملا تمیز و ضدعفونی شده باشد. هر جوجه قرقاول نیاز به 0.5 فوت مربع فضا دارد. کف سالن باید با خاک اره پوشیده شده باشد و هرگز نباید از کاغذ و مواد نامناسب دیگر برای پوشش بستر استفاده کنیم چرا که جوجه قرقاول در ایستادن روی سطوح صاف ، همواره دچار مشکل می‌شود. هر مادر مصنوعی برای حداقل 200 الی 250 جوجه در نظر گرفته می‌شود.
از آنجایی که معمولا دسترسی به تخم مرغهای نطفه‌دار در اواخر بهار و اوایل تابستان امکان پذیر است به منابع حرارتی چندانی برای تولید گرما در سالن احتیاج نمی‌باشد. معمولا برای اعمال برنامه‌های نوری در سالن از لامپهای مادون قرمز استفاده می‌شود.

این لامپها باید حاوی پرتوهای نور قرمز رنگ باشد چرا که نور سفید باعث ایجاد مشکلات دگرخواری و کانیبالیسم در سالن پرورش می‌شود. دانخوریها معمولا بعد از هفته اول باید عموما در مکانهای از سالن تعبیه شوند که نور مادون قرمز مستقیما بر مواد خوراکی نتابد زیرا باعث تخریب ویتامینهای موجود در جیره بخصوص ریبوفلاوین می‌شود.

دمای مادرمصنوعی در هفته اول باید 100 درجه فارنهایت باشد و 24 ساعت قبل از ورود جوجه‌های قرقاول به سالن باید دمای مناسب در داخل سالن تامین گردد. نظارت و بازرسی مستمر سالن بخصوص در روزهای اول و دوم ضروری می‌باشد و عملکرد لامپهای مادون قرمز سالن باید بررسی شود.بعد از هفته اول دمای سالن به تدریج 5 درجه کاهش می‌یابد تا اینکه نهایتا در 85 درجه فارنهایت باقی می‌ماند.

بعد از گذراندن 4 هفته پرورش از منابع حرارتی کمتری در سالن استفاده کرد ولی بهر حال توصیه می‌شود که در هر زمان برای پیشگیری از وقوع مسائلی مانند لرزیدن قرقاولها و دیگر مسائل پیش بینی شده،آماده راهاندازی سیستمهای حرارتی موجود درسالن بود.
در دوره تخمگذاری قرقاولها دمای سالن در حدود 70 الی 80 درجه فارنهایت توصیه می‌شود. تغذیه دسترسی به غذا برای جوجه‌های قرقاول از ضروریات انکارناپذیر پرورش می‌باشد.
جیره‌های غذایی پرندگان زینتی و یا بوقلمون توسط چندین شرکت تجاری آمریکایی تولید می‌شود که قابل اطمینان و توصیه می‌باشد. جیره آغازین باید حاوی 28 الی 30 درصد پروتئین باشد که برای برآورد احتیاجات این پرنده برای رشد سریع و پردرآوری ضروری می‌باشد. جیره‌های که به شکل کرامبل و خمیریارائه می‌شوند نتایج رضایت بخشی راموجب گردیده‌اند. اما باید توجه داشت که جوجه‌های قرقاول قادر به مصرف خوراک پلت شده تا سن سه هفتگی نیستند.
جیره‌های غذایی قرقاول باید حتما حاوی کوکسیدواستات باشد تا از ابتلا به کوکسیدوز جلوگیری شود.
احتیاجات آب از نیازمندیهای اصلی قرقاولهای جوان محسوب می‌شود. خنکی و تمیزی آب باید همواره رعایت شود. ابتدا می‌توان از سنگهای رنگین و سنگ مرمر در ظروف آب قرقاولها استفاده کرد تا از خیس شدن آنها در نتیجه ورود به داخل آبخوری جلوگیری کند.
محل قرار گرفتن آبخوریها باید دور از خارج از محل نصب مادر مصنوعی باشد. یک قرقاول در حال رشد به 2 الی 5 گالن آب نیاز دارد و 200 قرقاول در حال رشد بعد از دو هفته اول روزانه به 5 گالن آب نیاز دارند. کانیبالیسم و پرکنی قرقاولهای پرورشی تمایل به کانیبالیسم و پرکنی یکدیگر را در دوره رشد دارند.
این مسئله معمولا هنگام کمبودهای تغذیه‌ای و نبود آب و غذای کافی و دمای مناسب سالن اتفاق می‌افتد. ازدحام بیش از حد جوجه‌ها معمولا در مواقع استفاده از نور سفید در سالن مشاهده می‌شود . وقتی کانیبالیسم شروع می‌شود کنترل آن غیر ممکن است و معمولا تمام تلاشیهای مربوط را باید بر روی جنبه‌های پیشگیری قضیه باید معطوف کرد. ما در مزرعه پرورش قرقاول پهلوانی پس از سالها تلاش و آزمون و خطا توانستیم بارفع نواقص و مشکلات موجود در بازار و همچنین امر پرورش به بالاترینسطح کیفی محصولات اعم از قرقاول مولد و بالغ و همچنین تخم نطفه دار باتضمین هچ بالا دست پیدا کنیم یک سرمایه گذاری مطمعن و یک استارت خوب خرید از مراکز و تولیدکنندگان معتبر است.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

قسمتی از حمایت‌‌‌های مجموعه ما:

۱:مشاوره تخصصی رایگان
۲:مشاوره جهت احداث تخصصی فارم
۳:بازدید و سرکشی از فارم زیر مجموعه ها
۴:ارسال خوراک و مکمل(درصورت تمایل)
۵:خرید تضمینی محصولات تولیدی شما و…

همچنین در صورت خرید محصولات از مزرعه پرورش قرقاول پهلوانی از امتیاز مشاوره رایگان تا پایان دوره برخوردار میشوید ضمنا در صورت تمایل در امر بازاریابی و فروش محصولات تولیدی شما نیز درکنارتان هستیم بازار گسترده وتقاضای زیاد برای مصرف گوشت و تخم نطفه دار قرقاول از یک سو و تولید کم این پرنده زیبا باعث شده که در برخی اوقات تقاضا از عرضه پیشی بگیرد به همین علت با تمام عزیزانی که از ما خرید میکنند همکاری خواهیم داشت.

پرورش قرقاول پهلوانی در شهر مشهد مجموعه تخصصی برای پرورش تولید و عرضه جوجه های یک روزه با نژاد خوب و قیمتی مناسب فعالیت می کند.

قرقاول 

قرقاول جزو خانواده ماکیان سانان بلدرچین و کبک رده بندی میشود

قرقاول بعداز طاووس از زیباترین پرنده ها بشمار میرود

پرورش قرقاول صنعتی تخصصی و دشوارتر از پرورش بلدرچین و همانند پرورش کبک میباشد

برای پرورش قرقاول مولد بر خلاف کبک و بلدرچین نیازی به سالن نیست و میتوان گله مولد قرقاول را در مزارعه کشاورزی و باغات نگهداری و تولید داشت.

بلوغ جسمی قرقاول در چهارماهگی و بلوغ جنسی قرقاول در هشت ماهگی است

معمولا قرقاول های مولد بخاطر زیبایی و رنگ پرها در باغ پرندگان و باغات خصوصی بصورت تزئینی نگهداری میشوند

قرقاول جزو پرندگان با استرس بالا محسوب میگردد استرس بیش از حد در تولید تاثیر گذار خواهد بود

قرقاول پایین ترین سطح تولید طیور را در خاورمیانه دارد اما تکثیر و پرورش قرقاول یکی از صنایع بزرگ طیور در اروپا و ایالات متحده محسوب میشود

قرقاول جزو پرندگان Game Bird (شکاری) است و برای شکارگاهای مصنوعی تولید و رهاسازی میشوند

قرقاول نسبت به بیماری بسیار مقاوم بوده و با رعایت بهداشت میتوان محصولات صددرصد ارگانیک قرقاول را در مزارع تولید کرد بدون نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک ها

پرورش قرقاول به علت تفاوت زیاد هزینه تولید و قیمت فروش در بازار ریسک کمتری نسبت به بلدرچین و کبک دارد.

قرقاول پرنده بومی جنگل های شمال ایران است و در استان های گلستان ، مازندران و گیلان بصورت وحشی زیست میکند و با آب و هوای مرطوب بیشتر سازگار است اما قابلیت سازگاری با دیگر شرایط را دارد

گوشت و تخم قرقاول بالاترین قیمت بین محصولات دام و طیور را دارد

گوشت قرقاول بسیار لذید است همچنین گوشت قرقاول همانند گوشت شکار بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است ، گوشت قرقاول در گذشته یکی از مهمترین غذا های پادشاهان ، خان و اربابان بوده است و در حال حاظر اکثر مصرف کنندگان این نوع محصولات طبقات خاص و ثروتمندان جامعه هستند.مصرف گوشت قرقاول برای افرادی که کم خونی دارند یا دچار ضعف جسمی هستند توصیه میشود.

 

کنترل دما و رطوبت اتاق نگهداری جوجه‌ها
از اولویت‌های یک پرورش دهنده باید باشه

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

💥بیماری کانیبالیسم💥

 یکی از انواع بیماری هایی که در اکثر گله ها به چشم میخورد ٬ بیماری کانیبالیسم  یا هم نوع خواری است در اثر این بیماری پرنده هابه هم نوک زده و یکدیگر را زخمی کرده و باعث تلفات زیادی در گله می شود و به این شکل به تولیدکنندگان زیان فراوانی می رساند.

دلایل بروز بیماری با اختصار بشرح زیر می باشد  :

تغذیه دائم جوجه ها با دان پلت

زیاد بودن ذرت در جیره غذایی

ناکافی بودن تعداد آبخوری ها و دانخوری ها

نبودن غذا در دانخوری به مدت طولانی

زیاد بودن نور سالن یا  شدت نور در سالن

تراکم بالای جوجه ها در واحد سطح

بالا بودن درجه حرارت محیط

کمبود میزان پروتئین و مواد معدنی جیره

تهویه نامناسب

نقص در کیفیت و کمیت دان

عدم نوک چینی مناسب

و بطور کلی هر عاملی که در طیور  ایجاد استرس کند

 یکی از بهترین بسترها جهت استفاده برای نگهداری جوجه‌ها در روزهای ابتدایی کاه(پرس) میباشد،
استفاده از خاک اره یا کاه خورد شده(خوراک دام) به این جهت که میتواند به اشتباه یا از روی کنجکاوی توسط جوجه ها خورده شود مشکل ساز خواهد شد
خورده چوب یا تراشه های کوچک کاه در صورت خورده شدن توسط جوجه به راحتی در نای جوجه فرو میرود و باعث ایجاد التهاب و سپس عفونت خواهد شد که تلفات بالایی را در پی خواهد داشت

 

نکته اموزشی🗣🗣🗣

تقریباً برای تمام دوستان تازه کار مشکل شکستگی تخم مطابق تصویر زیر پیش می‌آید (سنگ خوردگی)

برای پیش گیری از چنین مشکلاتی همواره بستر پرنده را خشک و نرم نگه دارید (استفاده از ماسه بادی)

توجه داشته باشید تخمهایی که حتی سوراخ‌هایی با ابعاد بسیار کوچک دارند به هیچ عنوان مناسب جوجه کشی و فروش نیستند (هیچ چتر و لایه محافظتی مناسبی ندارند)

اما در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید حتما بستر پرنده را از وجود سنگ و کلوخ پاک کنید استفاده از شن کش بشما کمک میکند

راهکار دیگر شخم زدن بستر می‌باشد
که هم از ایجاد کپک و قارچ در لایه های زیرین خاک بستر جلوگیری میکند و هم باعث راحتی پرنده جهت استفاده از مزایای خاک از جمله حمام خاک میشود،
ضمن اینکه از بروز خسارت به تخمها نیز جلوگیری به عمل می‌آید

همواره توجه داشته باشید که تخمگذاری قرقاول در مدت نسبتاً کوتاهی اتفاق می‌افتد ،پس با رعایت اصول پرورشی صحیح حداکثر درآمد را داشته باشید،توجه به نکات ریز شما را از دیگران متمایز میکند👍

یونجه در طیور معجزه میکند

قرقاول ها در طبیعت تقریبا از بیشتر گیاهان و دانه های آنها تغذیه میکنند اما یکی از سبزیجاتی که تمایل بیشتری بدان نشان میدهند یونجه هست،
در مکانهایی که قرقاول بصورت طبیعی زندگی میکند همیشه میتوان قرقاول هارا در میان یونجه زارها دید،
از فواید یونجه برای طیور میتوان به طبع گرم ،و تاثیر بسیار زیاد در قوای جنسی پرنده اشاره کرد
همچنین وجود مواد معدنی و همچنین کلسیم و فسفر بالا باعث تولید تخم های با کیفیت و دارای ضخامت مناسب پوسته میشود

پیشنهاد میکنم حتما از یونجه در جیره روزانه قرقاول ها استفاده کنید.

به مدیریت:پهلوانی 

شماره تماس:
09025065600

 

 

 

قرقاول پاکستانی
بهمراه ماده قرقاول آمریکایی

 

نمایشی
✅قرقاول بلژیکی بسیار زیبا تقدیم به نگاه علاقمندان

 

شکل صحیح در دست گرفتن جوجه یکروزه قرقاول

 

جوجه_قرقاول ها با مادر در حال بازیگوشی
یک تصویر بسیار زیبا از ماده #قرقاول با #جوجه های تازه سر از تخم بیرون آورده که بسیار زیباست .

 

#جوجه_قرقاول
?جوجه قرقاول زیبای سه الی هفت روزه

 

#جوجه_قرقاول
جوجه قرقاول زیبای ۱۰ الی ۱۵ روزه

 

#جوجه_قرقاول
جوجه قرقاول زیبای ۲۰ الی ۳۰ روزه

 

جوجه قرقاول زیبای ۴۵ روزه

 

✅قرقاول سه ماهه در حال تغییر رنگ
✅از سن سه ماهگی تغییر رنگ جوجه ها شروع و در پایان شش ماهگی رنگ و دمشان کامل میشود.
✅این عکس یک جوجه سه ماه نر میباشد.

 

#قرقاول_خزری
✅نداشتن حلقه سفید دور گردن .

 

قرقاول خزری

 

عکس نمایشی

 

قرقاول سبز یا پاکستانی
ازنظر مقاومت و بازدهی هم ردیف با آمریکایی

 

قرقاول بلژیکی
✅سن بلوغ دو سال
مزرعه_قرقاول_پهلوانی

 

عکس نمایشی
قرقاول سیلور

 

پوسته ي ترك خورده
دلايل:
• استرس گرمايي
• آب شور
• سن پرنده (مرغ مسن)
• تغذیه ناكافي: كمبود کلسیم و ویتامین D3
• مايكوتوكسين ها

🦃🦃🦃🦃🦃🦃🦃🦃🦃

🔴استفاده از تمبر قرقاول،که نشون دهنده ی اصالت و خاص بودن این پرنده ی زیباست😍

در گذشته تمبر پستی یک ابزار ارتباطی و رسانه ملی اثربخش بوده که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و پیوندی مستحکم بین مردمان سرزمین‌ها و کشورهای مختلف از هر ملتی، مذهبی، زبانی و نژادی برقرار میکرد؛
تمبر رسانه‌ای مصور و دیداری بوده که با زبان تصویر با همه سخن میگفت، زبانی که نیاز به مترجم نداشت و همه آن را میشناختند؛
زبانی که پیامش از تمامی تقسیم بندی‌های جغرافیایی، نظام‌های سیاسی و طبقه‌بندی‌های اجتماعی عبور کرده و بی هیچ دخل و تصرفی به مخاطب می‌رسید.

همبرگر با گوشت قرقاول در انگلستان

شکار پرندگان حلال گوشت، یکی از ورزش های قدیمی است.
حتی در کتب آسمانی نیز به آن اشاره شده و به مسلمانان اجازه داده که از سگ های تازی برای شکار استفاده کنند. پرورش قرقاول و رها کردنش در شکارگاه های مصنوعی تفریح جالبی برای طرفداران این نوع ورزش می باشد.
در سالیان اخیر با رشد فرهنگ جوامع به کلی مسئله شکار امری ناپسند تلقی می شود.
بدیهی است که راه اندازی شکارگاه های مصنوعی قرقاول می تواند یکی از عوامل مهم جذب توریست باشد.
در چنین حالتی می توان ضمن جلوگیری از آسیب و تخریب محیط زیست، فرصت های شغلی فراوانی ایجاد کرد.
ایران کشوری رو به رشد محسوب می گردد.
یافتن راه حل های قانونی ایجاد اشتغال از جمله مسائل مهم و ملی حساب می شود.
در سال های اخیر بسیاری از کشور های اروپایی تلاش هایی برای راه اندازی شکارگاه های مصنوعی نموده اند.
در انگلستان (که مدعیان زیادی در امر رعایت حقوق حیوانات دارد) سالانه در حدود 15 میلیون پرنده برای ورزش تیر اندازی پرورش می یابند.
ضمناً علاقه روز افزونی برای مصرف گوشت این نوع پرندگان وجود دارد.
تیر اندازی، تفریحی به عنوان یک ورزش، پرورش این نوع پرندگان را در انگلستان رونق داده است.

تاکسی درمی

 

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

 

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

 

تنها صادر کننده گوشت قرقاول در ایران جهت ثبت سفارش ، استعلام قیمت روز و دریافت مشاوره تخصصی  با شماره زیر تماس حاصل نمایید 

00989025065600  

pheasant_pahlevani 

 

 

پخش قرقاول , فروش قرقاول , تولید قرقاول , فروش جوجه یک روزه , فروش تخم نطفه دار, مزرعه پرورش قرقاول , تولید جوجه یک روزه در مشهد , فروش جوجه یک روزه در مشهد , فروش تخم نطفه دار در مشهد , مجموعه تخصصی قرقاول در مشهد , پرورش تخصصی قرقاول در مشهد , قرقاول پهلوانی , قرقاول , قیمت قرقاول در مشهد , پرورش قرقاول ,