Address & Contact

Our Address

گیلان،شهرستان تالش، بخش اسالم، روستای کله سرا

پرورش ماهی قزل آلا پارسا

✅تکثیر و پرورش بچه ماهی قزل آلا در نژاد های مختلف

✅در پرورش ماهی تامین غذا بیشترین هزینه تولید را دارد. پس هرچه بتوان در این قسمت مدیریت بهتری اعمال نمود سودآوری کار بیشتر خواهد شد. برای اینکار باید به یک سری نکات توجه کرد:

?با محاسبه میانگین وزنی ماهیان و مشخص کردن مقدار ماهی موجود در استخر(بیومس) و دمای آب مقدار دقیق غذای روزانه مشخص شود.

?از مکملهای معدنی و ویتامینی در جیره غذایی استفاده شود.

?نحوه غذا دهی باید به شکلی باشد تا همه ماهیان استخر از غذا استفاده نمایند و غذا هدر نرود.

?غذای مورد نیاز باید در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار گیرد و هنگام خرید غذا حتما به تاریخ تولید و مصرف آن توجه شود.

?پاکتهای غذا باید بر روی پالت چوبی قرار گیرد.

?تهویه انبار باید به نحو مطلوب انجام گیرد.

✅پرورش بچه ماهی قزل آلا

پس از اینکه بچه ماهی تازه به شنا افتاد غذا دهی شان باید شروع شود با خوراک های خشک که از لحاظ کیفیت و کمیت پروتئین ( ۵۰ – ۶۰ درصد )، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازشان بالانس شده باشند. سایز خوراک نیز بسیار مهم است. در طول مدت پرورش بچه ماهی فواصل بین غذادهی باید در حدود ۱ – ۲ ساعت باشد. علائم و نشانه های ناکافی بودن غذا دهی اختلاف سایز بین بچه ماهیان می باشد. و ممکن است باعث همجنس خواری جدی شود.

شکلهای مختلفی از مخازن برای پرورش بچه ماهیان استفاده می شود. تراف های به طول چند متر، مخازن مستطیلی یا گرد دستگاه های پرورشی هستند که به طور گسترده ای بکار برده می شوند. عمق آب بین ۰٫۱ و ۰٫۲ متر شروع می شود و به تدریج تا ۰٫۵ – ۰٫۸ متر افزایش می یابد. تراکم پرورش بچه ماهی در مخازن ممکن است بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بچه ماهی در هر متر مربع و با حجم آب حدود ۰۵ – ۱ لیتر در ثانیه باشد.

برای اطمینان از رشد بدون وقفه بچه ماهیان توصیه می شود که سیستم های پرورشی در مکان های سر پوشیده ایجاد گردد. زیرا تغییرات روزانه درجه حرارت هوا بر دمای آب تاثیر گذاشته و تراکم بچه ماهیان در تانک های پرورشی در دما های مختلف متفاوت است.

مزرعه پرورش ماهی قزل آلا پارسا یک مزرعه پروار بندی قزل آلا میباشد که بچه ماهی از سایز انگشت قد(۲تا۳گرم )وارد مزرعه شده و تا سایز ۱٫۵کیلوئی از مزرعه خارج میشود.مزرعه در سال ۱۳۸۱ احداث شده است.ظرفیت تولید مزرعه سالانه ۸۰تا۹۰تن در سال در سه الی ۴ لایه میباشد.این مزرعه از آب رودخانه خاله سرا به صورت ثقلی مشرب میشود.دارای برق و تجهیزات هوادهی و پمپاژ برگشتی و امکانات غذا سازی در داخل مزرعه میباشد.مدیریت مزرعه دارای تحصیلات شیلات از دانشگاه گرگان و بیولوژی دریا از دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی میباشد

فواید ماهی

✅همه‌ی انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند. ماهی‌ها سرشار از مواد مغذی فراوانی هستند که بیشتر مردم به مقدار کافی از آنها استفاده نمی‌کنند. مواد مغذی‌ای همچون پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در ماهی وجود دارند.

✅با این حال، برخی از ماهی‌ها از بقیه بهتر هستند؛ انواع ماهی‌های چرب، به‌عنوان سالم‌ترین نوع ماهی مطرح شده‌اند. به همین دلیل ماهی‌های چرب، مانند سالمون، قزل‌آلا، ساردین، تُن و خالی مخالی حاوی چربی فراوانی هستند. ویتامین D محلول در چربی ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم در معرض کمبود آن هستند. این ویتامین مانند هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند.

✅ماهی چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. این اسیدهای چرب برای عملکرد مطلوب بدن و مغز بسیار حیاتی هستند و ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. برای تأمین امگا ۳، خوردن ماهی حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می‌شود.

✅ ماهی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم، از جمله پروتئین با کیفیت بالا، یُد، انواع ویتامین و مواد معدنی است. انواع ماهی‌های چرب مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D دارند.

✅ماهی می‌تواند ماده خاکستری در مغز را افزایش دهد و از زوال عقل در اثر کهولت سن جلوگیری کند

✅ماهی به پیشگیری و درمان افسردگی کمک و شما را شادتر می‌کند

✅مصرف ماهی می‌تواند از بینایی‌تان در دوران پیری محافظت کند

انواع ماهی قزل آلا:

?ماهی قزل آلا رنگین کمان

?ماهی قزل آلا خال قرمز

?این ماهیان را می‌توان در دمای آب ۱۰ الی ۱۸ درجه سانتی‌گراد پرورش داد. بهترین نوع استخر برای پرورش این گونه از ماهیان سردآبی، استخرهای بنتی هستند. جهت تولید ۱ تن ماهی نیاز به ده لیتر آب است.

?این ماهیان در کشورهایی که دارای شرایط مناسب آب و هوایی هستند تولید و پرورش داده می‌شود. گوشت ماهی قزل آلا سفید مایل به صورتی‌ست و طعم فوق‌العاده لذیذی دارد.

 

 

به مدیریت:محمدابراهیم ستایشی امیری

آدرس : تالش، اسالم روستای کله سرا، پرورش ماهی پارسا
شماره تماس :
۰۹۱۱۱۸۴۰۸۱۹
۰۱۳۴۴۲۶۱۷۸۲

 

 

 

ماهی , انواع ماهی , پرورش ماهی در گیلان ,  تکثیر انواع ماهی ,  مجموعه تکثیر و پرورش ماهی پارسا در اسالم ,  قیمت انواع ماهی در اسالم ,  ماهی قزل آلا ,  ماهی کپور ,  نکات مهم پرورش ماهی ,  تغذیه ماهی ,  اصول نگهداری ماهی ,  شرایط محیطی پرورش ماهی ,  نژادهای مختلف ماهی قزل آلا ,  ماهی زینتی ,