آیا انگور برای شما مفید است؟

آیا انگور برای شما مفید است؟

آیا انگور برای شما مفید است؟

انگور که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌باشد، بدون شک برای سلامتی مفید است. جزئیاتی از ارزش تغذیه‌ای و خواص این میوه‌ی خوشمزه در سلامت را از طریق این مقاله بدست آورید.
انگور به دلیل طعم شیرین، آبدار و ترش و مربایی خود شناخته شده است. این میوه برای نخستین بار در اروپا در حدود 6000 سال پیش کشت می‌شد، و امروزه حدود 50 گونه از انگور را در اختیار داریم.
انگور عمدتاً در آسیا، آفریقا، استرالیا، اروپا، شمال و جنوب امریکا یافت می‌شود، اما تقریباً در تمام نقاط دنیا از آن استفاده کرده و لذت می‌برند. این میوه را می‌توان به شکل خام، خشک شده و آب انگور استفاده کرد. انگور به رنگهای مختلفی وجود دارد که زرد، سبز، زرشکی، سیاه، آبی تیره و یا صورتی را شامل می‌شود. صرف نظر از رنگ آن، انگور سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد.

حقایق تغذیه‌ای انگور

انگور سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی بوده و از اینرو دارای ارزش دارویی بالایی است. این میوه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید می‌باشد. جدول ذیل به شما در درک برخی از ارزش‌های غذایی انگور که ضرورت وارد نمودن آن به رژیم غذایی روزانه‌ را نشان می‌دهد، کمک خواهد کرد.
ماده‌ی غذایی ارزش (در هر 200 گرم)

مواد مغذی معدنی

فسفر 40 میلی‌گرم
کلسیم 20 میلی‌گرم
آهن 72ر0 میلی‌گرم
منیزیم 14 میلی‌گرم
پتاسیم 382 میلی‌گرم
سدیم 4 میلی‌گرم
روی 14ر0 میلی‌گرم
مس 254ر0 میلی‌گرم
ماده‌ی غذایی ارزش (در هر 200 گرم)

مواد مغذی کلی

آب 08ر161 گرم
کالری 138 کالری
پروتئین 44ر1 گرم
چربی 32ر0 گرم
کربوهیدرات 2ر36 گرم
فیبر خوراکی 18ر0 گرم
قند 96ر30 گرم
ماده‌ی غذایی ارزش (در هر 200 گرم)

مواد مغذی ویتامینی

ویتامین A 132 میکروگرم
ویتامین B1 138ر0 میلی‌گرم
ویتامین B2 14ر0 میلی‌گرم
ویتامین B3 376ر0 میلی‌گرم
ویتامین B6 172ر0 میلی‌گرم
ویتامین C 6ر21 میلی‌گرم
ویتامین E 38ر0 میلی‌گرم

فوائد انگور در سلامت

از جدول بالا می‌توانید به اهمیت انگور در رژیم غذایی روزانه‌ی خود پی ببرید. انگور را یا به صورت کامل مصرف کنید و یا آب آن را بنوشید. در این بخش فوائدی که با مصرف انگور عاید شما می‌شود را معرفی خواهیم نمود.
• کاهش وزن: مطالعات نشان داده‌اند که انگور قادر به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) از بدن می‌باشد. قسمت گوشت انگور و همچنین پوست آن دارای رسوراترول شیمیایی بوده که به پایین آوردن میزان کلسترول شناخته شده است. از این رو انگور می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد.
• بیماری آلزایمر: انگور، به خصوص انگور بنفش، می‌تواند در درمان بیماری آلزایمر بسیار مفید باشد.
• مشکلات قلبی و عروقی: انگور سطح کلسترول LDL در بدن را کاهش داده که به نوبه خود به درمان بسیاری از مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند. کاهش در میزان کلسترول شانس ایجاد پلاک در عروق را کاهش داده و منجر به جریان خون بدون اشکال و روان در تمام نقاط بدن می‌شود.
• سرطان: انگور در بهبود سلامت زنان بسیار مفید است. این میوه دارای ترکیبات خاصی است که شانس ایجاد سلول‌های تومور وابسته به استروژن را کاهش داده و پیشرفت سرطان سینه را مهار می‌سازد.
• یبوست مزمن: انگور در رفع یبوست و سایر مشکلات گوارشی بسیار مؤثر می‌باشد. این میوه به عنوان مسهل به خوبی شناخته شده و موجب فرونشاندن یبوست مزمن می‌شود.
• ایمنی: انگور به جهت خواص آنتی اکسیدانی خود که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌سازد، شناخته شده و به بدن برای مبارزه با بسیاری از بیماری‌های خطرناک کمک می‌کند.
• خستگی: محتوای بالای آهن موجود در انگور تیره به غلبه بر خستگی کمک می‌کند.
• عفونت: انگور به جهت خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی شناخته شده است.
• اختلال کلیوی: انگور همچنین در درمان اختلالات کلیوی بسیار مفید است، به این دلیل که قادر به کاهش میزان اسید اوریک بدن می‌باشد. این امر به نوبه خود باعث کاهش فشار کاری بر روی کلیه می‌شود.
• مشکلات پیری: انگور تظاهر و پیشرفت مشکلات خاص مرتبط با سن مانند از دست دادن بینایی را آهسته می‌سازد. همچنین به جهت خواص ضد پیری شناخته شده است.
بنابراین، رویهم‌رفته انگور برای سلامت شما بسیار خوب و مفید می‌باشد. آن را وارد رژیم غذایی روزانه‌ی خود ساخته و از بسیاری بیماری‌ها و عفونت‌ها به طور طبیعی رهایی یابید. افراد مبتلا به زخم معده، اسهال، کرم خوردگی دندان و دیابت بایستی پیش از مصرف انگور به هر شکل و صورتی با پزشک خود مشورت نمایند.

منبع:راسخون