اصول انتخاب رنگ و فنگ شویی آشپزخانه

اصول انتخاب رنگ و فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی رنگ آشپزخانه

پیش از این با فنگ شویی آشنا شدید ، قوانین و اصولی که برای انتخاب رنگ و ترکیب المان ها در فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به پایه های اصلی فنگ شویی در آشپزخانه خواهیم پرداخت تا با رعایت آنها یک دکوراسیون داخلی همه چیز تمام داشته باشیم.

ashpazkhane2

روش و اصول فنگ شویی آشپزخانه و انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی

آشپزخانه قلب خانه است به خصوص در مبحث فنگ شویی. فضای آشپزی جایی است که در آن با آماده کردن غذا زندگی را پرورش داده و تقویت می کنید. وقتی می خواهید آشپزخانه را طراحی کنید یا با تغییراتی آن را به روز کنید با فنگ شویی می توانید فضای رضایت بخشی که از تندرستی و سلامت شما حمایت می کند ایجاد کنید. رنگ های آشپزخانه به سبک فنگ شویی مهم ترین بخش ایجاد یک آشپزخانه آرام و کارآمد است که موفقیت سرآشپز را تضمین می کند. سفید، زرد، آبی، سبز، بژ، قرمز و نارنجی مهم ترین رنگ های آشپزخانه در فنگ شویی است. اما نحوه کربرد آن ها بسیار مهم است.

سفید یکی از رنگ هایی است که در بیشتر آشپزخانه ها به کار برده می شود. اگر می خواهید از فنگ شویی در رنگ خانه کمک بگیرید برای شروع رنگ سفید را به کار ببرید. استفاده از سفید سمبل پاکی و تمیزی در مکانی که غذا درست می کنید بسیار معقولانه است. مهم تر از همه این که می توان این را با بیشتر رنگ ها ست کرد. سفید حالت یک بوم خالی را دارد که می توان با اضافه کردن رنگ های گرم آن را از حالت خشک و سرد خارج کرد. به عنوان مثال برای دیوارها و کابینت ها از رنگ سفید استفاده کنید و روی کابینت ها، پیشخوان و دیوار پشت سینک رنگ های گرم به کار ببرید.

تن های بی رنگ مثل کرم، خاکی، بژ و دیگر رنگ های زمینی برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند. قواعد فنگ شویی می گوید این رنگ ها به لوازم منزل ثبات و استحکام می دهد و یک فضای آشپزی گرم، آرام و بسیار رضایت بخش برای شما ایجاد می کند. این رنگ ها خیلی خوب با رنگ های دیگر ست می شوند و فضای آرامی را با خود به ارمغان می آورند.

زرد یکی دیگر از رنگ های معروف در فنگ شویی برای آشپزخانه است. زرد یک فضای شاد و بشاش برای شما و خانواده شما ایجاد می کند تا از غذاهای خود لذت ببرید. در میان تن های زرد رنگ زرد روشن و زرد طلایی را انتخاب کنید چون آرامبخش هستند. سعی کنید رنگ های جیغ که باعث ایجاد اضطراب می شوند به کار نبرید.

رنگ آبی بهترین رنگ برای خانواده هایی است که می خواهند وزن کم کنند زیرا اشتها را کم می کند. آبی یک حس آسمانی دارد که می تواند فضاهای شلوغ را آرام کند. این رنگ را به مقدار کم به کار ببرید. استفاده بیش از حد از این رنگ زیبایی غذاها را کم می کند.

یکی دیگر از رنگ ها سبز است و همانطور که فنگ شویی می گوید اشتها را بالا می برد.سبز ملایم استفاده کنید تا فضای آرامبخشی ایجاد کنید. برای افزودن این رنگ به آشپزخانه می توانید گل و گیاه طبیعی نیز به کار ببرید.

قرمز نیز در فنگ شویی برای آشپزخانه توصیه شده است. اما استفاده بیش از حد این رنگ در آشپزخانه ایجاد عدم تعادل می کند. این رنگ را در تن های کم رنگ در تمام اتاق ها می توانید استفاده کنید. بیشتر سعی کنید رنگ قرمز را به عنوان رنگ حاشیه به کار ببرید.

منبع: namnak.com