با این روش ها عمر باتری گوشیتان را افزایش دهید

با این روش ها عمر باتری گوشیتان را افزایش دهید

استفاده از گوشی های تلفن همراه به طور باورنکردنی افزایش یافته است. یک پروژه ی اینترنتی در سال 2011 نشان داد که 25 درصد از دارندگان گوشی های هوشمند، بیشتر تمایل دارند که از گوشی هایشان برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که مسلماً استفاده زیاد از گوشی موجب می شود که باتری آن به سرعت خالی شود.

کاهش نور صفحه نمایش به طور قابل توجهی باعث افزایش عمر باتری می شود.
صفحه نمایش گوشی بیشترین سهم را در مصرف شارژ باتری دارد و هر چه روشنایی آن بیشتر باشد، شارژ بیشتری مصرف می کند. نور صفحه را تا اندازه ای که با آن احساس راحتی کنید کاهش دهید. توجه کنید که تنظیم اتوماتیک روشنایی صفحه نمایش که آن را در حالت نور کم قرار می دهد جایگزین مناسبی برای تنظیم دستی نیست.

به جای اینکه هر زمان که از گوشی تان استفاده نمی کنید، به طور دستی صفحه نمایش را خاموش کنید، زمان خاموش شدن اتوماتیک (timeout interval) را روی یک فاصله ی کوتاه تنظیم کنید. اگر این زمان را خیلی کم انتخاب کنید، مجبور می شوید زمانی که از گوشی تان استفاده می کنید و به طور مثال مشغول خواندن یک مطلب هستید، هر دفعه که صفحه خاموش شد آن را روشن کنید. اما اگر معمولاً از گوشی تان برای انجام کارهایی که در زمان کمی انجام می شوند- مانند چک کردن ایمیل ها و یا فرستادن پیامک- استفاده می کنید با تنظیم فاصله ی زمانی خاموش شدن صفحه نمایش روی مقدار کم، می توانید ببینید که باتری گوشی تان به طور قابل توجهی کمتر مصرف می شود. البته اگر به طور مداوم این کارها را انجام دهید مسلماً میزان مصرف شارژ باتری افزایش می یابد.

به روز رسانی (update) مداوم یا همگام (sync) کردن برنامه های کاربردی (application) گوشی تان را کاهش دهید. به عنوان مثال به روز رسانی برنامه ها را به جای اتوماتیک، به صورت دستی انجام دهید. به این ترتیب وقتی از آنها استفاده نمی کنید، از اجرای دائمی شان در پس زمینه جلوگیری می کنید. مثلاً iCloud در اپل به طور مداوم در حال سینک کردن است. می توانید هر زمان که به آن احتیاج ندارید، آن را غیر فعال کنید.

ویجت ها (widget) و انیمیشن هایی غیرضروری را حذف کنید. در بسیاری از گوشی ها، زنگ و یا صداها ممکن است مقدار زیادی از شارژ را مصرف کند- مخصوصاً هنگام به روز رسانی اخبار- و یا برای نمایش چیزی که یک تصویر ایستای ساده هم کافی است، از یک انیمیشن استفاده کند.

زمانی که از بلوتوث و وای فای و جی پی اس استفاده نمی کنید، بهتر است آنها را غیر فعال کنید. هر فرستنده یا گیرنده ای در گوشی تلفن تان (حتی زمانی که ارتباطی برقرار نباشد) باز هم از شارژ باتری استفاده می کند. بلوتوث و وای فای به صورت دوره ای دستگاه هایی که در اطراف شان هستند را در پس زمینه جست و جو می کنند و همین امر باعث کاهش شارژ باتری می شود. بعضی گوشی های هوشمند ویجت هایی دارند که به شما اجازه می دهند زمانی که از این موارد استفاده نمی کنید، آنتن هایشان را غیر فعال کنید.

اگر سیستم عامل گوشی تان حالت Battery Saver و یا Power Saver دارد، آن را فعال کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا عملکردهایی که باتری را ضعیف می کند، کنترل کنید. به عنوان مثال اپلیکیشن هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، ویجت ها، انیمیشن ها و یا روشنایی صفحه نمایش. اپلیکیشن هایی مثل JuiceDefender و یا Battery Saver برای سیستم عامل اندروید به شما در حفظ شارژ باتری بیشتر کمک می کنند.

اگر صفحه نمایش گوشی تان OLED -Organic Light Emitting Diode- است، از یک تصویر تیره به عنوان تصویر پس زمینه (wallpaper) استفاده کنید. تک تک پیکسل های یک صفحه نمایش OLED از خودشان نور ساطع می کنند. بنابراین با استفاده از یک تصویر تیره نور ساطع شده توسط آنها را کاهش می دهید و همین موجب صرفه جویی در مصرف باتری می شود. متأسفانه این روش در مورد صفحه نمایش های LED نتیجه نمی دهد زیرا شدت نور پس زمینه این صفحه نمایش ها فقط با کاهش نور کلی کم می شود.

نکات

ممکن است شما هم این را شنیده باشید که می گویند اجازه دهید تا شارژ گوشی به طور کامل تمام شود و بعد مجدداً آن را شارژ کنید. این توصیه کاملاً بی اساس است. البته باید بدانید که باتری های لیتیوم- یون قبل از آنکه ظرفیت شارژ شدنشان را از دست بدهند به تعداد تقریباً مشخصی چرخه ی شارژ انجام می دهند. یک شارژ ناقص در واقع یک چرخه ی ناقص است. به عنوان مثال اگر 30 درصد از شارژ گوشی تان را مصرف کنید و بعد آن را تا پر شدن کامل به شارژ بزنید، فقط 30 درصد از چرخه ی شارژ انجام شده است.

برای اینکه مطمئن شوید گوشی تان به درستی کالیبره شده است، تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه توصیه می کنند که ماهی یک بار باتری گوشی را به طور کامل خالی کنید و سپس بگذارید مجدداً شارژ شود.

منبع: www.delgarm.com