بدترین خوراکی ها قبل از خواب

بدترین خوراکی ها قبل از خواب

بدترین خوراکی ها قبل از خواب

بدخوابی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها غذایی است که شب می خوریم. اگر عادات شام خوردن خود را درست کنیم و غذاهای چرب و پرروغن نخوریم، بدخوابی یا بی خوابی به سراغمان نمی آید. از خوردن خوراکی های زیر اجتناب کنید تا خواب راحتی داشته باشید.

بستنی

بستنی

شاید این باور وجود داشته باشد که بستنی آرامش بخش است، ولی خواص آرامش بخش آن نیز حد و مرزی دارد. بستنی پر از چربی است و بدن قبل از خواب فرصتی برای سوزاندن آن ندارد و تمام این چربی و انرژی وارد خون شما می شود و به مغزتان پیام های متفاوتی ارسال می شود. از آن گذشته قند در بدن ذخیره می شود و به چربی تبدیل می شود. همچنین کشف شده است که خوردن غذاهایی که قند بالایی دارند قبل از خواب شاید آرامش بخش باشند، ولی در نهایت شما را عصبی می کنند.

کرفس

کرفس

مشاهده کلمه کرفس در این لیست شاید شما را به حیرت بیندازد، ولی دلیل خوبی دارد: کرفس ادرارآور طبیعی است. این یعنی با خوردن کرفس بیش از معمول به سرویس بهداشتی رفت و آمد خواهید داشت. ادرارآور ها میزان ادرار را زیاد می کنند، زیرا موجب رانش آب در دستگاه گوارش می شوند. بنابراین خوردن کرفس زیاد قبل از خواب، بدن را برای ادرار کردن بیدار نگه می دارد.

پاستا

پاستا

پاستا برای آنهایی که می خواهند قبل از خواب غذایی فوری و آسان بخورند است، ولی برای وقت خواب غذای ایده آلی نیست. پاستا کربوهیدرات خالص است و اگر بعد از خوردن آن مستقیم به رختخواب بروید، همه آن تبدیل به چربی می شود. علاوه بر افزودنی های پاستا مانند روغن ها، پنیرها و خامه پرچرب یا سس گوجه نیز نتیجه را بدتر می کنند. همچنین پاستا شاخص گلیسمیک بالایی دارد که سطح قند خون را بالا می برد و خواب را به تأخیر می اندازد و شما را شب ها بیدار نگه می دارد.

پیتزا

پیتزا

اگر می خواهید قبل از خواب به معده خود ورزش خوبی بدهید، به آن پیتزای شور و چرب بدهید. معده شما هم مانند اندام های دیگر بدن به استراحت نیاز دارد، ولی پیتزا غذای سبکی نیز که به آن اجازه استراحت بدهد. سس گوجه فرنگی اسیدیته زیادی دارد که کاتالیست دیگری برای رفلاکس اسیدی است، ولی در کل مواد چرب روی پیتزا مانند گوشت های پرچرب و پنیرها موجب سوزش معده و ترش کردن می شوند. این چیزی نیست که بخواهید شب ها آن را تجربه کنید.

آبنبات

ابنتبات

اگر کابوس هیولای داخل کمد یا لولوی زیر تخت برای بیخواب کردن تان کافی نیست، می توانید آبنبات را امتحان کنید! یکی از راحت ترین و بدترین راه های خراب کردن خواب شب این است که قبل از خواب آبنبات بخورید. مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که ۷ نفر از هر ۱۰ نفر که قبل از رفتن به رختخواب هله هوله هایی مانند آبنبات می خورند مستعد کابوس دیدن هستند. فرضیه این تحقیقات این است که سطح بالای قند موجب تولید امواج مغزی کابوس گونه می شود.

غلات

غلات

غلات حاوی سطح بالایی از قند هستند و پر از کربوهیدرات هستند. در نتیجه با خوردن غلات و حبوبات قبل از خواب، سطح قند خون خود را تغییر می دهید و این راه ایده آلی برای آرامش داشتن هنگام خواب نیست.

سیر

سیر

شاید افراد متأهل بخاطر همسر خود قبل از خواب سیر نخورند، ولی تنها دلیل نخوردن سیر نفس بدبو نیست. سیر گیاه گرم و تندی محسوب می شود و خواصی دارد که موجب ترش کردن می شود. همچنین سیر دلتان را بهم می زند، بنابراین اگر معده شما نسبت به رفلاکس اسیدی حساس است، آخرین چیزی که می خواهید این است که درست بعد از خوردن سیر دراز بکشید و بخوابید.

شکلات سیاه

شکلات

همه دوست دارند قبل از خواب کمی شکلات سیاه بخورند تا احساس گرمای درونی به آنها دست دهد، ولی باور کنید شکلات سیاه یکی از آن چیزهایی است که باید قبل از خواب از آن اجتناب کنید. شکلات سیاه کافئین دارد و علاوه بر آن پر از محرک هایی مانند تئوبرومین است که ضربان قلب را بیشتر می کنند. شکلات سفید از این لحاظ بر شکلات سیاه مزیت دارد و کافئین آن نیز کمتر است.

گوشت قرمز

گوشت

بعد از یک وعده بزرگ گوشت قرمز، بیشتر مردم شاید مجبور شوند دکمه شلوار یا پیراهن خود را شل کنند! مشکل اینجاست که گوشت قرمز سرشار از پروتئین ها و چربی هایی است که بدن شما را به شدت به کار می اندازند. برای آن که خواب عمیق تری داشته باشید، بهتر است که همه دستگاه های بدن شما آرامش داشته باشند و باید بدانید که گوشت بیشتر از غذاهای دیگر طول می کشد تا هضم شود. لازم نیست به کل از گوشت قرمز اجتناب کنید، زیرا گوشت قرمز سطح بالایی از آهن و تریپتوفان دارد که به خوابیدن کمک می کنند. فقط نباید درست قبل از خواب گوشت قرمز بخورید، زیرا بدنتان تمام شب فعال می ماند و خوابیدن را برایتان سخت می کند.

منبع : سایت آفتاب