برای خرید یک گوشی هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنید؟

برای خرید یک گوشی هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنید؟

گوشی های هوشمند معمولاً به دو صورت موجودند: گوشی های هوشمند PDA مانند که در اصل یک دستگاهPDA یا کامپیوتر جیبی هستند که همانند گوشی ها تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس تلفنی را هم دارند و مدل بعدی، گوشی هایی هستند که بیشتر شبیه به یک گوشی تلفن همراه هستند و در خود برخی قابلیت های یک PDA مانند تقویم، ایمیل، مروگر وب و برنامه های آفیس را نیز دارند.

گوشی های PDA مانند، معمولاً صفحه نمایش بزرگتری دارند و اکثراً صفحه نمایش های حساس به تماس هستند و با قلم با آنها کار می کنند. در نتیجه اغلب صفحه کلید ندارند و از صفحه کلید مجازی روی صفحه نمایش استفاده می کنند. برای انتخاب بین این دو مدل، شاید بیشتر شکل ظاهر و استفاده راحت تر از هر کدام می تواند تعیین کننده باشد.

اگر شما گوشی می خواهید که تنها برای برقراری تماس و استفاده های ساده راحت باشد، گوشی های هوشمند را به شما پیشنهاد نمی کنیم، چون استفاده از آنها خیلی ساده نیست، اما اگر می خواهید مرتب به اینترنت دسترسی داشته باشید، بتوانید فایل های PDF، Excel و یا Word را روی گوشی خود باز کرده و ویرایش کنید، برناlه های کاربردی گوشی خود نصب کنید، قرارهای ملاقات خود را به صورت کامل مدیریت کرده و از دست ندهید و خلاصه این که یک دفتر کار کوچک همیشه همراه خود داشته باشید، داشتن یکی از این گوشی های هوشمند جالب را به شما توصیه می کنیم.

 كدام گوشي هوشمند است؟

گوشي‌ها دارند هوشمندتر مي‌شوند و با گذشت زمان، تمام گوشي‌ها به سطحي از كاربردهاي پيشرفته خواهند رسيد كه با نمونه‌هاي هوشمند امروزي برابري خواهند كرد.

بنا به گفته يك تحليلگر مركز تحقيقاتي گارتنر، مشخصات يك گوشي موبايل هوشمند عبارت است از: صفحه نمايش بزرگ، قابليت كار با اطلاعات، ابزاري دستي براي ارائه كارايي‌هاي كامل يك تلفن، و در عين حال قابليت‌هاي يك PDA را نيز داشته باشد

اغلب ناظران صنعتي و توليدكنندگان با اين تعريف تقريباً ساده اين تحليلگر موافقند، اما از نظر طراحان اين گوشي‌ها، شكي نيست كه قابليت كار با برنامه‌هاي كاربردي، به طور قطع يكي از ويژگي‌ها و خصوصيات اصلي اين دستگاه‌ها به‌شمار مي‌رود.

جيسون لانگريج، مدير تجارت موبايل مايكروسافت در انگلستان، در اين‌باره مي‌گويد: از نظر ما گوشي هوشمند تركيبي از دستگاه‌هاي سنتيِ ارتباطي با برنامه‌هاي كاربردي و اطلاعات پيشرفته است.

در يك تعريف ساده‌تر، يك گوشي پيشرفته امكان دسترسي شما به ايميل‌هايتان را مقدور مي‌سازد، اما يك گوشي هوشمند مي‌تواند ايميل‌ها و تقويم قرارها را با پي‌سي هماهنگ سازد.

به هرحال ارائه يك تعريف كامل و جامع از گوشي هوشمند بسيار فراتر از تعاريفي است كه ويژگي‌هايي مانند قابليت اجراي برنامه‌هاي كاربردي را دربر مي‌گيرد. اين تعريف در بطن خود گوشي نهفته است.

گوشي‌هاي هوشمند در حقيقت بيشتر، خصوصيات پي‌سي‌ها را دارند تا گوشي موبايل. خصيصه اصلي يك گوشي هوشمند از نظر عامه مردم اين‌ ‌است‌ ‌كه قابل برنامه‌ريزي باشد. تحليلگر ديگري از Ovum وجه تمايز يك گوشي هوشمند را در دارا بودن سيستم عامل باز و قابليت نصب و لغو آزادانه برنامه‌هاي كاربردي مي‌داند.

شايد بتوان مناسب‌ترين تعريف گوشي هوشمند را از قول يكي از متخصصان IT اين‌گونه بيان نمود: من وقتي يك گوشي را مي‌بينم، مي‌توانم هوشمند بودن آن را تشخيص بدهم. گوشي هوشمند دستگاهي است كه مديران از كاركنان فني خود مي‌خواهند آن را برايشان تنظيم نمايند و مدير مربوطه در حال بازگشت به خانه و روي صندلي عقب تاكسي، اطلاعات حساس شركت را مرور مي‌كند.

برخلاف ديگر گوشي‌هاي موبايل، گوشي‌هاي هوشمند مي‌توانند هدف انواع ويروس‌ها و بدافزارها قرار گيرند. مسلماً اكثر ويروس‌ها و كرم‌ها به طور معقولانه‌اي با هدف فعال شدن، با ملايمت از كاربران درخواست مي‌كنند عمل خاصي را انجام دهند.

امنيت به طور حتم يكي از مشخصه‌هاي تلفن هوشمند است. نيك ايوانز، يكي از اعضاي سيليكون دات‌كام و مدير بخش تأمين بودجه تجهيزات كليدي، مي‌گويد: گوشي هوشمند يك كابوس براي مديريت، پشتيباني و امنيت است. داشتن اين گوشي به معني صرف هزينه بيشتر براي ارسال پيام‌هاي چندرسانه‌اي و استفاده از امكانات نسل سوم (3G)، از دست دادن زمان و اتلاف وقت به منظور هماهنگ‌‌نمودن اطلاعات گوشي با لپ‌تاپ و پذيرش ريسك امنيتي با به همراه داشتن كل بانك اطلاعات شركت در يك ابزار زيبا و جذاب است كه هميشه احتمال سرقت آن وجود دارد.

کدام تلفن هوشمند برای شما مناسب است؟

چه مسئله ای برای شما مهم تر است – اندازه صفحه نمایش یا داشتن صفحه کلید کامل؟ هنگامی که در مورد تلفن هوشمند مناسب تصمیم گیری می کنید، عواملی مانند روشنایی صفحه نمایش تلفن، وضعیت بینایی خود و تسلط تان بر کار لمسی با تلفن را در نظر بگیرید. اگر به قابلیت فیلمبرداری تلفن علاقه مندید، مدل هایی را در نظر بگیرید که حافظه مناسب دارند. اگر می خواهید در محیط های تاریک عکس بگیرید، تلفنی انتخاب کنید که فلاش داشته باشد. اگرچه تعداد پیکسل ها در گرفتن عکس های خوب تاثیرگذار است، اما یک لنز با کیفیت اهمیت بیشتری دارد. اگر می خواهید فایل های بزرگ – مانند آهنگ، عکس یا فیلم – ذخیره کنید، تلفنی انتخاب کنید که ظرفیت حافظه بیشتری داشته باشد.

تلفن هوشمند خود را با دقت تمام و مطابق با نیازها و خواسته های خود انتخاب کنید.

منبع:www.parsigold.com