تمیز کردن کابینت آشپزخانه

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

تمیز کردن روزانه صفحه کابینت آشپزخانه باید با یک پارچه نرم با استفاده از یک مایع ظرفشویی ملایم وآب گرم انجام شود.

از دستمال های زبر که باعث سائیدگی سطح کانتر می شود و یا سیم ظرفشویی اجتناب ورزید چون خراشهای ایجاد شده ممکن است هم به زیبایی صفحه آسیب برساند هم باعث مقاومت در برابر لکه ها شود. شما همچنین باید صفحه کابینت خود را از پاک کننده هایی که حاوی اسید، مواد قلیایی، یا هیپوکلریت سدیم است و برای تمیز کردن اجاق گاز، سطوح فلزی، فاضلاب و سرامیک استفاده میشود، همچنین جرم گیرهای قوری و قهوه جوش، سفید کننده ها، زنگ بر و پاک کننده های حاوی آهک دور نگه دارید.

– چاقو و یا دیگر وسایل نوک تیز ممکن است برش یا خراش بر روی سطح کانتر شما ایجاد کند، همیشه از تخته برش در هنگام کار با چنین وسایلی استفاده کنید.

– از زدن ضربات سنگین با چکش و یا گوشت کوب که باعث ترک خوردن یا کنده شدن سطح کانتر می شود خودداری کنید.

– ظروف داغ و یا لوازم الکتریکی فعال را نباید مستقیماً روی این سطوح قرار دهید همیشه باید در اینگونه موارد از پد عایق محافظ استفاده کنید.

– باید اطمینان حاصل شود که سطح کانتر آشپزخانه از دو سطح بالا و پایین تعبیه شده باشد به این ترتیب میتوان کانتری را برای قراردادن ظروف داغ و یا وسایل برقی در حال کار و کانتردیگر را بعنوان میز غذاخوری و دور هم نشستن اعضای خانواده استفاده کرد به این ترتیب بخش وسیعی از کانتر اشپزخانه همیشه در برابر صدمات احتمالی حاصله از گرمای ظروف در امان می ماند.

– اجازه ندهید آب یرسطح کانتر جاری و وارد درزهای آن شود و یا راکد بماتد چرا که آب یا بخار ناشی از آن ممکن است باعث ورآمدن لایه های روکش شود که در اینصورت شامل گارانتی نمیشود.