توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

امروزه با گسترش صنعت ساختمان ­سازی و پیشرفت فناوری ­های مرتبط با آن، روز به روز شاهد ظهور تکنولوژی­ های جدید و فناوری­ های مدرن در زمینه دکوراسیون و هنر چیدمان منزل هستیم.

در دکوراسیون ایرانی، یکی از اصلی­ترین اجزای یک خانه، مغازه، شرکت یا هر واحد دیگری کاشی­ هایی هستند که در دیوار یا کف آن به کار می­روند. شاید برای بسیاری از ما این تجربه­ ناخوشایند پیش آمده باشد که پس از صرف انرژی و هزینه­ ی زیاد، سرانجام کاشی­ای را که فکر می­ کردیم ایده­ آل ما است خریده­ایم اما پس از مدت کوتاهی از نصب کردن آن، با مشکلات گوناگون مثل ساییده شدن کاشی، یکدست نبود رنگ کاشی­ ها، شکسته­ شدن کاشی، لیز بودن بیش از حد آن و مواردی از این دست مواجه شدیم.

در این مقاله  ما قصد داریم تا نکاتی را که می­تواند در خرید یک کاشی مناسب به شما کمک کند مرور کنیم و از آن مهم تر، قصد داریم تا محصولی دست ساز را به شما معرفی کنم، که می­تواند جایگزین کاملاٌ مناسبی برای انواع و اقسام کاشی و سرامیک، سنگ و انواع کفپوش های دیگر باشد. لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

1 – درجه کاشی:

در اکثر کارخانه ­ها به علت محدودیت­های فنی، معمولاً امکان این وجود ندارد که همه ­ی کاشی­ها از لحاظ رنگ و کیفیت یکدست دربیایند.در نتیجه بعد از تولید، کاشی­​هایی را که از لحاظ رنگ، استحکام، یا مواردی شبیه این از استانداردهای کافی برخوردار نیستند جدا کرده و متناسب با اشکالاتی که دارند آن­ها را در دسته بندی­ هایی با اسم کاشی درجه 2 و کاشی درجه 3 راهی بازار می­ کنند.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

کاشی درجه 1، در بین تمام کاشی­ها مرغوب ترین کیفیت را دارد و معمولاً با کمترین شکستگی یا یکدست نبودن رنگ و لعاب مواجه می­شود. و به بعد از آن کاشی درجه 2 و درجه 3 دارای نواقص بیشتر و کیفیت کمتری هستند. هنگام خرید کاشی حتماً به مناسب بودن درجه آن برای مکانی که قصد استفاده از آن­ها را دارید دقت کنید.

2 – درجه سائیدگی کاشی:

موضوع مهم دیگری که هنگام خرید کاشی باید به آن دقت کنید، درجه سائیدگی کاشی است. در خانه­ ها معمولاً کاشی­ هایی که برای کف آشپزخانه به کار گرفته می­شوند در معرض بیشترین سائیدگی هستند زیرا لوازم سنگینی مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و… بر روی آن قرار دارد و معمولاً هم در طول روز تردد زیادی روی آن­ها صورت می­ گیرد. از آن گذشته کاشی­ های کف آشپزخانه مدام در معرض چرب شدن یا آغشته شدن به مواد غذایی مختلف قرار دارند.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

کاشی ­هایی که دارای درجه سائیدگی (PEI)؛ I و II هستند کمترین مقاومت را در برابر سائیدگی دارند. این کاشی­ها عموماً زینتی بوده و از آن­ها می­توان جهت تزئین دیوارها استفاده کرد. کاشی­های III دارای مقاومت متوسط هستند و می­توانید از آن­ها در منزل خود استفاده کنید. کاشی­های IX دارای مقاومت بالاتری هستند و در فضاهای مسکونی و بسیاری از فضاهای تجاری قابلیت استفاده از آن­ها وجود دارد.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

کاشی­های درجه X دارای بالاترین مقاومت در برابر سائیدگی هستند و در تمامی فضاهای تجاری می­توانند مورد استفاده قرار گیرند. فراموش نکنید استفاده از کاشی X در منزل عملاً نتیجه­ای به غیر از افزایش هزینه برای شما ندارد. پس برای در هر فضای، از کاشی متناسب با آن فضا استفاده کنید.

3- میزان جذب آب کاشی:

نکته ­ی دیگری که در خرید کاشی بسیار اهمیت دارد، میزان جذب آب یک کاشی است. شاید شما هم به خاطر داشته باشید که در بعضی خانه­ های قدیمی، کاشی­ هایی که در حمام مورد استفاده قرار می­گرفت پس از مدتی دچار انواع و اقسام ایرادات می ­شد و فرم ایده ­آل خود را از دست می­​داد.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

یکی از اصلی­ترین دلایل این اتفاق مناسب نبودن میزان جذب آب (W.A) این کاشی­ها برای محیطی بود که در آن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

توجه به میزان جذب آب بخصوص اگر در شهرهای مرطوب و دارای آب­ و هوای شرجی استفاده می­ کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

4 – میزان لیز بودن کاشی:

امروزه بسیاری از موارد شکستگی استخوان­ها بر اثر لیز خوردن در حمام خانه اتفاق می­افتد. در بسیاری از موارد دلیل این اتفاق نامناسب بودن میزان اصطکاک کاشی­ها در محیطی است که مورد استفاده قرار گرفته است.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

هر چه میزان لیز بودن کاشی کمتر باشد اصطکاکی که با پا ایجاد می­کند بیشتر است و امکان لیزخوردن روی آن کمتر. توجه داشته باشید که برای هر قسمت خانه کاشی­هایی انتخاب کنید که از نظر میزان لیز بودن، با محل به کارگیری­شان تناسب داشته باشند.

اما پیشنهاد ما به شما چیست؟

سمنت تایل! سمنت تایل نوعی کفپوش دست ساز است که قدمت آن به قرن ١٨ در اروپا باز میگردد.

سمنت تایل جایگزین فوق العاده­ ای برای کاشی محسوب می​­شود که بسیاری از نواقص مربوط به کاشی را ندارد. این محصول امروزه در اروپا و آمریکا کاربرد زیادی دارد و در ساختمان ها ، رستوران ها و فروشگاه های لوکس از آن استفاده می کنند.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

عکس ­های زیبایی هم که از ابتدای متن ملاحظه فرمودید همگی مربوط به همین محصول بود!

سمنت تایل­ ها به دلیل دست ساز بودن، تنوع طرح و رنگ فوق العاده­ ای دارند. شما می­ توانید سمنت تایل مطلوبتان را در انواع و اقسام رنگ ها و طراح ها سفارش دهید و سمنت تایلی مطابق میل و سلیقه خود داشته باشید.

سمنت ­تایل­ ها می ­توانند به طرز قابل ملاحظه ­ای باعث فروش بهتر واحد­های مسکونی، تجاری و اداری شما شوند.

توصیه هایی طلایی برای خرید کاشی مناسب

این ویژگی بخصوص در بازار نه چندان پررونق امروز ساختمان، می ­تواند برگ برنده بسیار مهم و حائز اهمیتی محسوب شود. نکته­ ای که به هیچ عنوان نمی ­توان آن را نادیده گرفت.

منبع: لاپلاس