جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید

جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید

جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید

شما هم مي‌توانيد با آموزش تكنيك ديگري از هنر پتينه در كمتر از يک روز يكي از اين جعبه‌هاي كاربردي را داشته باشيد.
اين روزها بسياري از خانم‌هاي جوان در دورهمي‌هاي دوستانه انواع و اقسام دمنوش‌هاي گياهي و چاي‌های كيسه‌اي را روي ميز مي‌گذارند. اصولا هم براي آن ظرف مجزايي ندارند و نهايتا آن را داخل سبدهاي كوچك چوبي قرار مي‌دهند؛ در صورتي كه مناسب‌ترين جا براي قرار دادن اين دمنوش‌ها جعبه‌هايي است كه فضاي داخلش هم تقسيم‌بندي شده است. خبر خوب اينكه شما هم مي‌توانيد با آموزش تكنيك ديگري از هنر پتينه در كمتر از يك روز يكي از اين جعبه‌هاي كاربردي را داشته باشيد.

نحوه درست کردن جعبه های پتینه,درست کردن جعبه های تزیینی

با آموختن تكنيكي جديد از هنر پتينه يک جعبه چوبی متفاوت داشته باشيد

مراحل کار :

جعبه‌ مناسبی براي قرار دادن چاي كيسه‌اي انتخاب كنيد. مدلي كه ما انتخاب كرده‌ايم جعبه چوبي ساده‌ای است كه فضاي داخلش تقسيم‌بندي شده است. قبل از شروع به كار جعبه را تميز كنيد و سطح روي آن را با رنگ سفيد آكریليك مات رنگ بزنيد.

آموزش هنر پتینه,ساخت جعبه با پتینه

ابتدا جعبه را تميز كنيد و سطح روي آن را با رنگ سفيد آكریليك مات رنگ بزنيد
صبر كنيد تا خشك شود. سپس بدنه جعبه را يشمي آكریليك مات کنید. انتخاب رنگ بدنه جعبه كاملا سليقه‌اي است؛ البته به طرح دستمال سفره‌اي كه انتخاب كرده‌ايد هم بستگي دارد.

در مرحله بعد دستمال سفره را به اندازه سطح روي جعبه با كمك قيچي برش دهيد. به ياد داشته باشيد از هر نوع دستمال كاغذي نمي‌توان استفاده كرد. پس از دستمال سفره‌اي استفاده كنيد كه كيفيت مناسبي داشته باشد. سپس از ضخامت لايه‌هاي دستمال كم كنيد و فقط لايه رويي طرحدار را روی سطح كار قرار دهيد.

آموزش ساخت جعبه با پتینه, تزیین جعبه با پتینه

در این مرحله دستمال سفره را به اندازه سطح روي جعبه با كمك قيچي برش دهيد
توجه داشته باشيد هنگام برش، دستمال را به شكلی روی جعبه تنظيم كنيد كه زيباترين بخش طرح آن روی جعبه قرار بگيرد. با استفاده از يك قلم‌مو، چسب دستمال كاغذي را از مركز كار به طرفين جعبه بكشيد تا طرح روي سطح كار ثابت شود. مراقب باشيد دستمال حين كار پاره نشود. سپس اجازه دهيد دستمال كاغذي كاملا خشك شود و بعد قسمت اضافي دستمال را از روي سطح كار با استفاده از سمباده جدا كنيد.

روی بدنه جعبه‌ای كه آن را رنگ زده‌ايد و خشك شده، يك لايه وودن واكس بزنيد. اين كار باعث مي‌شود از لايه يشمي رنگ محافظت شود.

آموزش ساخت جعبه با پتینه, تزیین جعبه با پتینه

برای کهنه تر جلوه دادن کار با یک قلم مو و رنگ‌هاي سفيد، كرم، سبز توتوني روي جعبه را تاچ بزنيد
برای کهنه تر جلوه دادن کار با استفاده از یک قلم مو و رنگ‌هاي سفيد، كرم، سبز توتوني روي جعبه را تاچ بزنيد. به ياد داشته باشيد در اين مرحله فقط قرار است يه هاله و سايه روشن روي جعبه ايجاد كنيد و نبايد كل سطح كار را با اين رنگ‌ها بپوشانيد.

به دليل كاربرد جعبه كه مخصوص چاي كيسه‌اي است، بهتر است داخل آن را هم به رنگ خود بدنه رنگ‌آميزي كنيد تا درون و بيرون جعبه هماهنگ و زيباتر به نظر برسد. در مرحله بعد كه كار خشك شد، سطح آن را سمباده بزنيد.

درست کردن جعبه های تزیینی,کاربرد هنر پتینه

در انتها هم از يك لايه اسپري كيلر (براق، مات يا نيمه مات) استفاده كنيد
همچنين مي‌توانيد جداره‌هاي كار را با استفاده از موتيف‌هاي چوبي تزیين كنيد. در انتها هم از يك لايه اسپري كيلر (براق، مات يا نيمه مات) استفاده كنيد. به جاي اسپري كيلر از سرورنيك هم مي‌توانيد استفاده كنيد.

منبع : مجله منزل