خداحافظ گوگل، سلام «آلفابت»؛ تغییرات بنیادین امروز انجام شدند

خداحافظ گوگل، سلام «آلفابت»؛ تغییرات بنیادین امروز انجام شدند

گوگل از امروز رسما به «آلفابت» تغییر نام داده و هویت آن دست خوش تغییرات اساسی و بنیادینی شده است که مدتی پیش خبر آن رسیده بود. امروز شرکت مورد بحث این موضوع را به سرمایه گذاران خاطر نشان کرد و عنوان داشت که نام اصلی کمپانی مادر از آغاز روز دوشنبه، به «آلفابت» در بازار بورس ایالات متحده تغییر می کند.

لری پیج، مدیر عامل آلفابت در بیستم مرداد ماه با انتشار همین خبر در وبلاگ رسمی گوگل، آن را به گوش جهانیان رساند و هسته اصلی تجارت شرکت اش را از پروژه های بلندپروازانه دیگر به شکل کامل جدا کرد؛ از خودرو های بدون راننده گرفته تا بالن هایی که دسترسی اینترنتی را به مناطق محروم خواهند رساند.

هسته اصلی تجارت کمپانی مورد بحث همچنان «گوگل» خواهد بود و از امروز، ساندر پیچای رسما به عنوان مدیر عامل این بخش به کار خود ادامه می دهد. گزارشات مالی آلفابت نیز از این پس در دو بخش مجزا منتشر خواهند شد؛ بخش اول مرتبط با درآمدهای گوگل خواهد بود و بخش دوم، دربرگیرنده تزارهای مالی همه قسمت های دیگر شرکت هولدینگ آلفابت.

تحلیلگران وال استریت از تغییرات پیش آمده در کمپانی لری پیج بسیار خشنود هستند و می گویند که شرایط فعلی، وضوح بالاتری را در زمینه کسب درآمدها برای سرمایه گذاران به ارمغان خواهد آورد.

منبع: دیجیاتو