درست کردن پاستا با پنیر کاتیج خانگی

درست کردن پاستا با پنیر کاتیج خانگی

پنیر کاتیج بیشتر در اروپای مرکزی و در خانه‌ها درست می‌شود. از شیر گاو گرفته می‌شود و در واقع از دَلَمِه بستن شیر شکل می‌گیرد. پنیر کاتیج نرم و خوش عطر و سرشار از پروتئین است. برای درست کردن آن کافیست شیر را تا جایی که شروع به قل زدن کند بجوشانید، به آن آبلیمو یا سرکه اضافه کنید و اجازه دهید دلمه ببندد. سپس محتویات شیر دلمه بسته را روی یک پارچه کتان بریزید تا آب آن خارج شود و فقط دلمه‌ها باقی بمانند. پارچه را دور پنیر ببندید و آن را فشار دهید. پنیر کاتیج شما آماده است!

مواد برای تهیه پاستا با پنیر کاتیج

۲۰۰ گرم پاستای شکل‌دار
۴۰۰ گرم پنیر کاتیج
۲۰۰ گرم خامه
نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه پاستا با پنیر کاتیج

آب را به همراه کمی نمک جوش بیاورید و پاستا‌ها را بپزید. بعد از آب‌کش کردن دوباره به قابلمه برگردانید و پنیر را به همراه خامه، نمک و فلفل روی آن بریزید. در صورت دلخواه می‌توانید به جای پنیر کاتیج از پنیرهای سفت‌تر مثل گودا یا کممبر استفاده کرده و گرم نوش جان کنید!

پاستا علاوه بر خوشمزه بودن فواید خوبی دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت. بررسی ها نشان داد افرادی که پاستا می خورند دارای مصرف بیشتری از ویتامینها و مواد معدنی (فولات، آهن، منیزیم و فییر رژیمی) هستندد. همچنین این افراد کمتر چربی اشباع شده و قند افزودنی مصرف می کردند. پس پاستا را به سبد غذایی خود بیشتر از قبل اضافه کنید.

منبع: http://www.kalleh.com/