درمان ریزش مو با ماساژ سر

درمان ریزش مو با ماساژ سر

ماساژ برای هر نوع مو لازم و ضروری است، داشتن مویی زیبا و سالم فقط با ماساژ امکان پذیر است. منظور از ماساژ فقط مالش موها نیست بلکه باید پوست سر را طوری ماساژ دهیم که به استخوان نچسبد. علت این چسبندگی را می توان تولید سلولیت دانست که مانع از رسیدن خون به پوست سر می شود و در نتیجه موها خوب تغذیه نمی شوند. بنابراین شما باید با نوک انگشتان و یا کف دست حرکات دورانی در پوست سر ایجاد نمایید به طوری که بعد از ماساژ احساس کنید که پوست سر از استخوان جدا می شود. این ماساژ روزانه نه فقط از ریزش مو جلوگیری می کند و به آن ها زیبایی می بخشد، بلکه از بروز سردرد ها نیز جلوگیری می کند. حال باید دید آیا شانه و برس زدن موها ضروری است؟ بعضی ها برس زدن را ضروری می دانند و کسانی هم عقیده دارند که این عمل باید با احتیاط انجام شود وگرنه مضر خواهد بود.

برس زدن گذشته از پاک کردن موها، خون را به جریان می اندازد به شرط آنکه موها سالم و محکم باشند. اگر موها ناسالم باشند، ممکن است به آن ها صدمه وارد شود، پس باید اول مو را سالم ساخت و بعد اقدام به برس زدن کرد.

شما می توانید پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید تا  رشد مو را تحریک کنید . این یک روش عالی برای مناطقی است که به علت بافت مو نازک شده است. این کار را هر روز به مدت یک ماه تکرار کنید.

مراحل انجام ماساژ سر

1: با استفاده از روغن های طبیعی و خالص پوست سر خود را ماساژ دهید. با استفاده ازروغن هایی مانند نارگیل، زیتون، آواکادو، بادام و یا روغن جوجوبا.

2: استفاده از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و اضافه کردن چند قطره از رز ماری و اسطوخودوس، چوب درخت سرو، و روغن آویشن می تواند برای تحریک رشد مو موثر باشد.

3: با استفاده کردن از روغن و ماساژ توسط انگشتان، به صورت دایره ای، می تواند خارش مو را کم کند. خارش پوست سر شما باعث بریدگی های کوچکی می شود که سرعت رشد مو را کم می کند و یا رشد مو را مهار می کند.

4: برای درمان مناطقی از سرتان که مو های نازکی دارد می توانید قبل از هر بار شامپو کردن به مدت 2 تا 5 دقیقه موی سرتان را ماساژ دهید. زمانی که شما این کار را منظم برای نگهداری موی سرتان انجام می دهید 1 دقیقه ماساژ کافیست. ماساژ سرتان را در زمان استراحتتان انجام دهید زیرا ممکن است در طول روز وقت این کار را پیدا نکنید.

منبع: www.delgarm.com