درمان و علت سلولیت پوست

درمان و علت سلولیت پوست

درمان و علت سلولیت پوست یا چربی پرتقالی شکل از دیدگاه طب چینی و غربی

سلولیت از دیدگاه طب چینی، رطوبت سنگین و درنهایت بلغم موجود در بدن هست که در نواحی خاص آناتومیک بدن (شکم، پهلو، بغل ران، باسن و پاها) به شکل انباشته چربی با ظاهر پوست پرتقالی نمایان می‌شود

که علت آن در مواردی مانند اختلالات روحی و روانی، غم و غصه، استرس و اضطراب و ترس، همچنین دوران پس از بارداری را می‌توان ذکر کرد.

در موارد گفته‌شده، رژیم غذایی مکرر و تمرینات ورزشی نمی‌تواند در درازمدت مؤثر واقع شود که در چنین مواردی بدن مقاوم به رفع سلولیت می‌شود

و طب سوزنی و امبدینگ نخ کت گوت می‌تواند روشی مؤثر برای رفع این سلولیت و مقاومت بدن در مقابل حذف چربی‌های پرتقالی شکل باشد.

با خون‌رسانی و افزایش انرژی چی در موضع سلولیت و افزایش سوخت و ساز بدن پس از 3 جلسه تغییرات محسوس کاهش سایز و حذف چربی سلولیت پوست قابل‌رؤیت است.

طب سوزنی برای رفع چربی زیر پوست پرتقالی یا سلولیت بدن

این روش طب چینی به از بین بردن چربی های بدن، چربی های زیر پوست و از بین بردن ظاهر “پوست پرتقالی” پوست کمک می کند.

هزاران زن در سراسر جهان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. اگر چه هیچ گاه تجمع چربی زیر پوست زندگی کسی را به خطر نمی اندازد، ولی تاثیر به سزایی در تصویر یک فرد از خودش و شادمانی روحی اش دارد.

بسیاری از زنان هزینه هایی را هر ساله جهت انجام درمان های مختلف مدعی از بین بردن این نوع چربی ها، خرج می کنند.

کسانی که می خواهند از روش های کمتر تهاجمی برای رفع مشکل خود استفاده کنند، می توانند از طب سوزنی  بدن بهره ببرند.

این روش درمانی شامل فرو کردن سوزن هایی بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن برای از بین بردن مشکل در محل مشخصی از بدن می باشد.

طب چینی برای رفع سلولیت پوستی، جهت تقویت انرژی طحال با استفاد از طب سوزنی و روش های مکمل اقدام می کند. ولی شیوه درمانی مورد استفاده برای هر فرد با توجه به نیاز های او و تعادل انرژی بدنش، باید با او سازگار شود.

درمان و رفع سلولیت پوستی و پرتقالی شکل با طب س.نی و امبدینگ و روش های خانگی و رادیوفرکانسی

ترکیب استفاده از رژیم غذایی و انجام ورزش روشی مناسب برای از بین بردن این چربی ها می باشد. ولی مشکل آن است که رسوبات چربی در بدن به شدت سر سخت بوده و به راحتی به عنوان سوخت نمی توانند توسط بدن مورد استفاده قرار گیرند.

به همین دلیل است که طب سوزنی یک ابزار و روش بسیار مهم برای مبارزه با این چربی ها محسوب می شود. ویژگی منحصر به فرد این روش، عملکرد میزان متابولیسم بدن را افزایش داده و به سم زدایی بافت ها کمک می کند.

آیا امبدینگ نخ کت گوت و pdo طب چینی می‌تواند با چربی سلولیت پوست مبارزه کند؟

روش امبدینگ یا همان کاشت نخ جذبی در نقاط طب سوزنی، یکی از تازه‌ترین روش‌هایی است که امیدهای تازه‌ای را در درمان سلولیت ایجاد کرده است.

توانمندی امبدینگ در درمان سلولیت به حدی است که رویای پیشین (درمان مناسب سلولیت در 1 تا 3 جلسه) را محقق کرده است.

سلولیت به چربی‌های جمع شده در زیرپوست اطلاق می‌شود که شکل ظاهری پوست را ناهموار کرده، این تجمع چربی به‌صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست در نواحی خاصی از بدن ظاهر می‌شود.

چون رسوب چربی در برابر بافت همبند فشار وارد می‌کند باعث جمع شدن و چروک شدن پوست بالای آن می‌شود.

سلولیت معمولاً در قسمت باسن و ران وجود دارد و اکثراً در خانم‌ها در سنین میان‌سالی به بعد بیشتر از آقایان دیده می‌شود.

سلولیت نمی‌تواند برای فیزیک بدن مشکلی ایجاد کند یا بهتر بگوییم برای بدن مضر نیست ولی ازآنجاکه پوست بدن عامل مهمی در زیبایی محسوب می‌شود و قطعاً بحث زیبایی فردی برای همه افراد امری مهم هست.

در اینجا می‌پردازیم به بررسی علل به وجود آمدن سلولیت در بدن و راه‌های درمان آن تا به عزیزانی که دچار این مشکل هستند در جهت رفع و نابودی این چربی‌های اضافه کمکی کرده باشیم.

سلولیت پوستی و چربی اضافی زیر پوست پرتقالی شکل و درمان طب چینی و روش های طب غربی و مدرن

علل به وجود آمدن سلولیت در طب غربی و مرسوم

بعضی‌ها بر این عقیده‌اند که افراد لاغر نمی‌توانند سلولیت داشته باشند درصورتی‌که که داشتن سلولیت به این معنا نیست که شما حتماً اضافه‌وزن دارید هستند پس وجود سلولیت در بدن شما ارتباط چندانی با وزن شما ندارد.

اگر شما اضافه‌وزن دارید با کاهش وزن ممکن است تا حدودی سلولیت را کاهش دهید. فاکتورهایی نظیر سبد غذایی نامناسب، سوخت و ساز کم بدن، شیوه زندگی غیرفعال،

تغییرات هورمونی در سنین مختلف زندگی زنان از قبیل بلوغ، بارداری، شیردهی و نیز یائسگی در نوع پوست ازنظر ضخامت و رنگ آن، افزایش سن، کم شدن آب کل بدن،

میزان چربی بدن و درنهایت عامل ژنتیک همه و همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا این چربی‌ها ظاهری زشت‌روی پوست شما ایجاد کند.

چربی اضافی زیر پوست پرتقالی شکل به نام سلولیت و رفع آن با طب سوزنی و روش های مدرن

درمان های مرسوم رفع سلولیت پوستی

در صورت داشتن رژیم مناسب غذایی صحیح و فعالیت کافی، استفاده از دستگاه‌های با تکنولوژی‌های جدید که توسط مراکز مجهز انجام می‌پذیرد، می‌تواند در اصلاح سلولیت مفید واقع گردد.

وسایل، محصولات و کرم‌های زیادی ادعای درمان سلولیت را دارند که تنها بخشی از آن‌ها در کاهش سلولیت نقش دارند.

اکثر برندهای معتبر آرایشی دنیا محصولات درمان سلولیت را تولید کرده‌اند کارایی و اثربخشی آن‌ها در آزمون‌های متعدد مورد تأیید قرارگرفته است. همه تکنیک‌های درمانی، درمان قطعی سلولیت نبوده و بدون ورزش و تغذیه مناسب به تأثیر خواهند بود.

تحقیقات نشان داده است که ماساژ پوست مجاور ناحیه سلولیت باقدرت کافی و منظم، می‌تواند در تغییر سایز و نیز ظاهر فرد مبتلابه سلولیت مفید واقع شود.

در استفاده از دستگاه‌های ماساژ دهنده مجدداً باید تأکید نمود که دو نکته اساسی نباید نادیده گرفته شود:

اول آن‌که از دستگاه‌های استاندارد برای این موضوع استفاده نمایید.

نکته دوم آن‌که این موضوع حتماً باید توسط افراد مجرب و آموزش‌دیده برای شما انجام پذیرد. البته باید توجه داشت که این دستگاه‌ها در تغییر وزن مؤثر نیستند و برای نتایج بهتر درمانی، همراهی با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش از ضروریات است.

درمان سلولیت امروزه با روش‌ها و دستگاه‌های مدرن پزشکی انجام می‌پذیرد در اینجا ابتدا به معرفی انواع درمان‌های مدرن می‌پردازیم و سپس راه‌های برطرف کردن سلولیت با روش‌های طبیعی را بازگو می‌کنیم.

رفع سلولیت پوستی باسن و ران پا با روش های مدرن و مزوتراپی

مزوتراپی برای رفع سلولیت پوست بدن

نوعی از درمان است که ابتدا از اروپا شروع و گسترش یافت. مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بیماری‌های التهابی پوست استفاده می‌شد.

مزوتراپی به‌صورت مواد تزریقی مثل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها به بافت درست در زیرپوست هست. مزوتراپی ممکن است سبب شکستن چربی و بهبود اندکی در ظاهر سلولیت شود اما عوارضی مانند تورم، عفونت و خطوط نامنظم دارد.

اندرمولوژی یا ماساژ به همراه مکش برای رفع سلولیت چربی پوستی

بعضی از درمان‌های سلولیت بر این پایه است که ماساژ باقدرت همراه مکش سبب افزایش جریان خون می‌شود و نفوذ عروق خونی را در توده‌های کپسولی چربی امکان‌پذیر ساخته و بر این اساس باعث جابجایی سموم و کاهش حجم سلولیت می‌شود.

در این روش منحصربه‌فرد که اندرمولوژی یا LPG نامیده می‌شود، از وسیله‌های دستی استفاده می‌کنند که پوست را بین غلتک قرار می‌دهد.

شما بعد از مدتی متوجه تغییرات کمی در پوست می‌شود. آنچه در این روش مهم است آن‌که مانند رادیوفرکانسی و نیز لیزر 2 بار در هفته در یک دوره 10 جلسه‌ای باید انجام شود تا نتایج آن ظاهر گردد.

اندرمولوژی یکی از روش‌های جدید و پیشرفته در درمان سلولیت است که مزیت آن چنین است که اثربخشی آن مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) قرارگرفته است.

در این روش سیستم ماساژ با مکش ترکیب‌شده است و درواقع این روش نوعی از تکنیک ماساژ است. لازم به ذکر است که اندرمولوژی در کنار دیگر روش‌های درمانی ازجمله اصلاح رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی، بسیار مفید واقع می‌شود.

به‌طور طبیعی پس از 6 جلسه از شروع درمان، نتایج این فرایند مشاهده می‌شود و هرچه که این درمان را ادامه دهید، متوجه بهبود زیادی در سلولیت پوست خود خواهید شد.

لیزر و فرکانس های رادیویی RF برای از بین بردن چربی سلولیت پوست پایین تنه

یکی دیگر از راه‌های درمانی سلولیت هست. هردوی این راه‌های درمان معمولاً بعد از دوره‌های درمانی دو بار در هفته سبب بهبود سلولیت می‌شود نتایج آن تا شش ماه باقی می‌ماند.

این روش ازآنجایی‌که دارای استاندارد جهانی نیست فقط در بعضی از کشورها صورت می‌پذیرد.

منبع:www.salemchi.com