راهنمای خرید دوربین

راهنمای خرید دوربین

امروزه هر کسی برای خودش یک دوربین دیجیتال دارد.لپ تاپ ها، موبایل ها و حتی بعضی جا کلیدی ها هم دوربین دارند. با تمام پیشرفت هایی که در دنیای دوربین های دیجیتال در سال های اخیر وجود داشته است، جای تعجب ندارد که موقع خرید سردرگم شوید و انتخاب از بین آن همه دوربین برایتان دشوار باشد.

دوربین خوب و راهنمای خرید دوربین

1. قبل از اینکه برای خرید دوربین به مغازه بروید تصمیم بگیرید که می خواهید چه مقدار پول صرف خرید یک دوربین کنید.

بعضی دوربین های دیجیتال ممکن است بیش از 500 تا 600 دلار و یا گاهی اوقات دوربین های حرفه ای تا بالای 1000 دلار هم قیمت داشته باشند.دوربین هایی با ویژگی های کمتر و رزولوشن پایین تر با قیمتی حدود 20 تا 30 دلار هم در بازار موجود است. انتخاب با شماست که چقدر پول می توانید بابت یک دوربین خرج کنید.

2. ببینید کارت حافظه دوربینی که می خرید قابلیت اتصال به کامپیوترتان را دارد یا خیر؟
دوربین های دیجیتال با استفاده از رسانه های مختلفی همچون USB، سی دی های کوچک و یا فلاپی دیسک می توانند به کامپیوتر متصل شوند و ذخائر خود را به کامپیوتر منتقل کنند.بعضی ازدوربین ها فلش کارت های خاصی دارند که به طور معمول از آن ها استفاده می شود ولی اگرکامپیوترتان قادر به خواندن این فلش کارت ها نیست نیاز به فلش ریدر و یا آداپتوری دارید که بتواند ذخائر روی این کارت ها را به سیستمتان منتقل کند.

3. میزان مگا پیکسل دوربین در کیفیت عکس ها بسیار اهمیت دارد.
هر یک پیکسلی که عکس را تشکیل می دهد در کیفیت عکس موثر است و زمانی که تعداد زیادی پیکسل با کیفیت بالا کنار هم قرار بگیرد عکس بسیار زیبا می شود.هر چه میزان مگا پیکسل دوربین بالاتر باشد کیفیت عکس بالاتر خواهد بود و هر چه مگا پیکسل پایین تر عکس ها کیفیت پایین تری خواهند داشت.

4. سایز و شکل دوربینی که خریداری میکنید را با توجه به نیازتان مد نظر قرار دهید.
اگر دوربینی می خواهید که فقط با آن هر از گاهی به گردش و سفر بروید پس دوربینی برایتان خوب است که به راحتی بسته بندی شود و خوش دست وقابل حمل باشد.اگرهم از دوربین به عنوانابزاری برای کارتان استفاده میکنید می بایست به دنبال دوربینی باشید که محکم و بدون حرکت بایستد و یک سری ابزارهای مناسب عکاسی حرفه ای به آن متصل شود.

5. دوربین می خواهید یا یک وسیله چند کاره؟
موبایل هایی که مجهز به دوربین دیجیتال هستند هم می توانند عکاسی کنند و هم قابلیت های یک تلفن همراه را داشته باشند.اما به شما توصیه می کنیم اگر عکس های زیبا و خوش کیفیت می خواهید به دنبال خرید دوربینی باشید که صرفا کار یک دوربین را انجام می دهد چرا که دوربین های موبایل ممکن است کیفیت بالایی داشته باشند اما خیلی از گزینه های حرفه ای عکاسی را شامل نمی شوند.

نکات لازم:

همیشه موقع عکاسی بند دوربینتان را دور دستتان بپیچید چرا که دوربین مثل صابون هر لحظه ممکن است از دستتان رها شود و بشکند.
هر چه مگا پیکسل دوربینتان بالاتر باشد کیفیت عکس هایتان بیشتر خواهد شد.

منبع: گروه تکنولوژی و فن آوری مجله دلگرم