راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در بازار لوازم منزل، ماشین لباسشویی در دو نوع عمده ارائه می‌شود، ماشین لباسشویی درب از بالا که کار با آن بسیار آسان است و برای پر کردنش نیازی به زانو زدن در مقابل آن نیست و علاوه بر این قیمت مناسبی دارد. نوع دیگر، درب از جلو است که قیمت بالاتر و قابلیت‌هایی نظیر صرفه‌جویی در انرژی و مصرف کمتر آب به دلیل عدم نیاز به پر کردن کامل دیگ شستشوی آن دارد. البته اخیراً نوع جدیدی از لباسشویی‌ درب از بالا نیز به بازار آمده است که قابلیت‌ صرفه‌جویی انرژی مؤثرتری از نوع درب از جلو دارد ولی قیمت آن نیز به همان نسبت بیشتر است.

نکات مهم در انتخاب
نکته اول
گرم کردن آب به‌اندازه‌ی موردنیاز:

این مورد مهم‌ترین عامل در انتخاب ماشین لباسشویی موردنظر است چراکه مصرف انرژی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. انواع قدیمی‌تر همه‌ی آب موجود در دیگ شستشو را گرم می‌کنند و مصرف انرژی آن‌ها تا سه برابر بیشتر از مدل‌های جدید مجهز به ویژگی گرم کردن آب به‌اندازه موردنیاز است.

نکته دوم
سرعت چرخش بالاتر خشک‌کن:

هر چه سرعت چرخش خشک‌کن بالاتر باشد به همان نسبت بیشتر آب لباس‌های شسته شده را خارج می‌کند و زمان کمتری برای خشک‌کردن نیاز دارد. این ویژگی که با واحد rpm (دور در دقیقه) محاسبه می‌شود نیز تأثیر زیادی در مصرف انرژی دارد. یک ماشین لباسشویی مناسب باید دارای rpm حداقل 900 بوده و همین‌طور مجهز به حسگر رطوبت‌سنج در خشک‌کن باشد که به‌محض خشک شدن لباس‌ها، آن را به‌صورت خودکار خاموش کند.

نکته سوم
حداقل مصرف آب:

بیشتر ماشین لباسشویی‌های معمولی مصرف آب بسیار بالایی دارند. این رقم به‌طور متوسط برای هر دوره شستشو 152 لیتر برآورد می‌شود و اگر روزانه یک‌بار از ماشین لباسشویی استفاده کنید مصرف سالانه‌ی آب به حدود 54 هزار لیتر خواهد رسید. باکمی جستجو می‌توانید یک ماشین لباسشویی با مصرف آب تنها 54 لیتر برای هر دوره‌ی شستشو پیدا کنید و به‌سادگی مصرف آب را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

منبع: www.akairan.com