راهنمای نصب دوربین مداربسته در واحد اداری

راهنمای نصب دوربین مداربسته در واحد اداری

نصب دوربین مداربسته در واحدهای اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. معمولا هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این واحدها با هدف نظارت بر کارکنان و حفاظت اطلاعات محرمانه صورت می گیرد. هرکدام از این اهداف بسته به نوع اداره و سازمان مربوطه از اهمیت بیشتری نسبت به یکدیگر برخوردار می باشند.

استفاده از دوربین مداربسته در واحدهای اداری علاوه بر افزایش راندمان کار و تعهد کارمندان در قبال مراجعه کنندگان ، از بروز بسیاری مشکلات در واحد اداری جلوگیری می کند و در مواقع لزوم می توان برای پیگیری مشکلات احتمالی از طرف بازدیدکنندگان تصاویر آن را بازبینی نمود. علاوه بر آن بخش حراست نیز نظارت بهتری بر محیط اداری داشته و از ورود افراد غیر مجاز به قسمت های خاص می تواند آگاهی یابد.

انتخاب نوع سیستم نظارتی

انتخاب نوع سیستم نظارتی در واحدهای اداری باید بستگی به نیاز شما و حساسیت واحد اداری انتخاب شود. اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان می باشد و در کنار آن کیفیت تصویر نیز برای شما مهم می باشد می توانید از دوربین های مداربسته آنالوگ HD استفاده نمایید ، اما اگر نظارت بر واحد اداری شما از حساسیت بالایی برخوردار باشد بهتر است از سیستم مداربسته تحت شبکه (IP) استفاده نمایید.

توجه داشته باشید هم اکنون از سیستم آنالوگ سنتی هم برای این واحدها استفاده می شود اما این دوربین های مداربسته با حداکثر کیفیت قابل ارائه خود نیز کیفیت تصویری به مراتب پایینتر نسبت به دوربین های HD بر روی بستر آنالوگ ارائه می دهند و در سال های اخیر دوربین های AHD ، HDCVI ، HD-SDI و Turbo HD جایگزین سیستم آنالوگ سنتی شده اند.

( استفاده از دوربین های AHD با توجه به قیمت مناسب خود که بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ صنعتی می باشد در مقابل کیفیتی که ارائه می دهند به تازگی در بازار رواج پیدا کرده است . )

انتخاب برند مناسب برای واحدهای اداری

معمولا در واحدهای اداری از برندهای معتبر استفاده می شود. انتخاب برند دوربین مداربسته در این واحدها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه های نگهداری و مشکلات احتمالی از برندهای با کیفیت بازار برای این اماکن استفاده نمایید و به هیچ وجه از دوربین های بی نام و نشان و برندهای متفرقه استفاده نکنید. به طور معمول برندهای متفرقه موجود در بازار دارای کیفیت ساخت پایین می باشند. ( برای اطلاعات بیشتر در مورد برندهای معتبر دنیا می توانید به بخش معرفی برندهای دوربین مداربسته در سایت مراجعه نمایید. )

برای این اماکن می توان از برندهای متوسط به بالا بازار استفاده نمایید که به عنوان مثال می توان برندهای Hikvision ، Dahua را نام برد. برای واحدهای اداری که سیستم نظارتی از حساسیت بالاتری برخوردار می باشد برندهای رده بالا مانند Axis ، Panasonic و سایر برندهای رده بالا توصیه می شود.

محل های نصب دوربین مداربسته

محل نصب دوربین مداربسته با توجه به اهداف مختلف این واحدها برای نصب سیستم نظارتی متفاوت می باشد. برای این واحدها بهتر است که از نظر کارشناس مربوطه برای انتخاب محل نصب استفاده نمایند اما از جمله مواردی که برای این واحدها می توان به آن اشاره کرد :

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان : اگر هدف از نصب سیستم نظارت تصویری نظارت بر کارکنان در محل کار باشد باید اتاق ها و سالنهایی که کارکنان در آن مشغول کار می باشند با تعداد کافی دوربین مداربسته پوشش داده شود.

راهرو و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان : راهروها و سالن های مجتمع برای نظارت بر رفت و امد مراجعه کنندگان از دیگر محل های نصب در این واحدها می باشند.

درب ورودی : درب ورودی و سالن اصلی مجتمع برای نظارت بر ورود و خروج کارکنان می تواند از محل های دیگر نصب دوربینها باشد.

پارکینگ و درب ورودی آن : در صورت وجود محل پارک اختصاصی کارکنان و وسایل نقلیه مربوط به سازمان یا مجتمع اداری ، در صورت نیاز نصب دوربین مداربسته برای پوشش و نظارت بر پارکینگ ها و درب ورودی آن توصیه می شود. علاوه بر آن ورود و خروج در این مکان ها توسط واحد حراست بهتر کنترل می شود.

قسمت های ویژه واحد اداری : از دیگر مکان های نصب دوربین مداربسته در واحدهای اداری می توان به محل نگهداری اسناد و اطلاعات واحد اشاره کرد که این بخش می تواند توسط سیستم نظارتی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز و جلوگیری از مشکلات احتمالی پوشش داده شود.

توجه داشته باشید که اینها نمونه ای از مکان های نصب دوربین در این واحدها می باشد و با توجه به هدف های متفاوت واحد می توان بخش هایی را به این لیست اضافه یا از آن کم کرد.

منبع: www.nezarati.ir