راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

خیلی اوقات فرصت انجام دادن کارهای کوچک را از دست می‌دهیم تنها برای آنکه می‌خواهیم به مسائل بزرگتری رسیدگی کنیم. بنابراین سعی کنید تمرکز خود را بر روی امور جزئی قرار دهید که قبلاً به آنها توجه نمی‌کردید! در صورت توجه به جزئیات، پوست خشن، خشک و قرمز چیزی مربوط به گذشته خواهد شد و خیلی زود پوستی سالم خواهید داشت.
مشاهده‌ی بهت و حیرت دیگران پس از دیدن درخشندگی پوست شما به کمک دو چیز یعنی زمان‌، تلاش و ممارست میسر خواهد بود. اگر این دو ادویه و چاشنی را به طور سخاوتمندانه‌ای بر روی شمارشگر پوست خود بزنید، دست یافتن به یک خروجی خوشمزه‌ دور از دسترس نخواهد بود. همه‌ی ما دوست داریم پوستی داشته باشیم که میلیون‌ها دلار ارزش داشته و نرمی آن مانند کره احساس شود. با این حال، هنگامی که رسیدن به این تصور خیالی و عالی، رنگ واقعیت به خود می‌گیرد، شاخص و نمودار انگیزه به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد.
علاوه بر کم شدن انگیزه، متاسفانه، عوامل دیگری وجود دارند که در راه رسیدن به این هدف مانع ایجاد می‌کنند. هنگامی که سرمای شدید از راه می‌رسد، پوستتان خشک به نظر رسیده و تشنه‌ی کمی رطوبت است. در این وضعیت کار زیادی از دستتان برنمی‌آید، خواه تقصیر زمستان باشد و خواه چیز دیگری، این طور نیست؟ خیر اشتباه می‌کنید! به منظور غلبه بر این وضعیت می‌توانید کارهای بسیاری انجام دهید.

راه‌کارهای ویژه‌ی مبارزه با پوست قرمز و خشک

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

هنگامی که پوست شما رطوبت خود را از دست می‌دهد، درخشندگی طبیعی خود را نیز از دست خواهد داد. خارش، خشکی پوست را تشدید کرده و به آن ظاهری برافروخته و سرخ می‌بخشد. استفاده از وازلین با ضربه و حرکات نرم و آهسته‌ی دست بر روی نواحی قرمز رنگ پوست به هنگام خواب، وضعیت پوست‌تان را بهبود خواهد بخشید.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

نوشیدن آب به طور مرتب

قبل از آنکه کرم و لوسیون‌های موضعی به طور کلی اختراع شوند، عنصری وجود داشته که در سکوت، شاهد تکامل صنعت زیبایی بوده است. چگونه این عنصر با عظمت یعنی آب را فراموش کنیم! در دنیایی مملو از شِیک‌های پروتئینی و قرص‌های جوشان، آب متأسفانه در حاشیه قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید: نوشیدن مرتب حداقل 8 تا 10 لیوان آب یک ضرورت است. اگر این کار را نکنید، پوستتان به حالت خشک باقی می‌ماند.
رژیم غذایی شما بایستی مشتمل بر مواد غذایی باشد که میزان و دوز مفیدی از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی‌اکسیدان را فراهم سازد. این اجزاء به حفظ رطوبت در لایه‌ چربی پوست کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید مواد غذایی مانند ماهی آزاد، ماهی تن، سبزیجات، بذر کتان، و گردو را برای این منظور انتخاب کنید. در کمک به بازگشت مجدد سلامتی پوستتان مرکبات یک دنیا فایده دارند. دانه‌های زیره‌ی سبز به عنوان متعادل کننده‌ی سطح pH پوست شناخته شده‌اند.
قالب‌های صابون ـ هر چند هزینه‌ی زیادی را بر شما تحمیل نمی‌کنند اما نسبت به پوست نسبتاً بی‌احتیاط عمل می‌‌نمایند. پوست صورت شما ظریف می‌باشد؛ بنابراین در مراقبت از آن به خود تردید راه ندهید. استفاده از یک پاک کننده‌ی صورت که بخش اصلی آن را آب تشکیل داده و بتواند پوست را تغذیه کرده، رطوبت آن را حفظ نموده و درخشندگی پوست را نشان دهد، انتخاب ایده‌آلی خواهد بود.

ترک نوشیدنی‌های قوی

اگر قصد دارید پوست خود را نجات دهید، ترک دخانیات یکی از کارهایی است که بایستی مد نظر داشته باشید. ترک نوشیدنی‌های قوی و الکلی بهبود غیر قابل توضیحی را در دراز مدت ایجاد خواهد کرد.
پوست شما قطعاً روزهای بهتری را به خود دیده است، اینطور نیست؟ خوب بایستی گفت که آن ایام خوب گذشته خیلی دور از دسترس نیستند. ایجاد چندین تغییر مانند چک کردن دمای آبی که برای شستشوی صورتتان استفاده می‌کنید، تفاوت زیادی به همراه خواهد آورد. آب ولرم، برای شستن صورت ایده‌آل می‌باشد.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید راهکاری است که احتمالاً از تمام راه‌های درمانی بهتر خواهد بود.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

انجام ورزش با بالا رفتن از پله به جای استفاده از آسانسور

هدف خود را داشتن پوستی سالم قرار دهید. هنگامی که باید بین استفاده از آسانسور و رفتن از پله‌ها یکی را برگزینید، مورد دوم را انتخاب کنید. این کار برای شما بسیار بهتر از رسیدن به خانه بدون حرکت دادن حتی یک دست یا پا است.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

خاراندان برای پوست خوب نیست، بهتر است از این کار اجتناب کنید

مالش و یا خاراندن ناحیه‌ای که پیش از این تحریک شده، مشکل را بدتر می‌کند. پاک کردن صورت مساوی با مالیدن آن با حوله نیست. صورت خود را به آرامی و نه با مالیدن آن خشک کنید. مالش سطح پوست، وضعیت را تشدید ساخته، آن را قرمز کرده و مستعد پوسته پوسته شدن می‌سازد، همچنین مالیدن روغن‌های طبیعی با فشار بر روی پوست به منظور مرطوب ساختن آن کار درستی نیست.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

استفاده از کرم به صورت دایره وار برای پوست تأثیر گذار است

هنگامی که از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، از مالیدن و به عبارتی ساییدن محصول در سطح پوست خودداری کنید. حرکت دورانی ملایم، همراه با فشار آرام به نوک انگشتان به آغشته شدن مؤثر محصول بر روی پوست کمک می‌کند.
از محصولات پوستی که بسیار معطرند دوری کنید. این عطرها موجب قرمزی بی‌مورد پوست می‌شوند. صورت شما رطوبت خود را از دست می‌دهد و به طرز بسیار بدی خشک می‌شود.
کرم‌های به اصطلاح «محافظ»، نشان داده شده است که در یک وضعیت غیر قابل قبول قرار دارند. چیزی که درون آن بطری‌های خوش رنگ و لعاب ریخته شده، تأسف برانگیز است. مواد تشکیل دهنده‌ای مانند مواد نگهدارنده‌ی فرمالدئیدی برای پوست هدف گذاری نشده و اثر بدی برجای می‌گذارند.
مواد معطر و سرطان‌زایی، که به محصولات مراقبت از پوست افزوده می‌شوند، تنها به عظمت بسته می‌افزاید، با این حال، تقریباً هیچ کاری جهت بهبود پوست انجام نمی‌دهند. مواد تشکیل دهنده‌ای نظیر آنچه ذکر شد، ممکن است واکنش‌های آلرژیک را تشدید سازند.
محصولات پوستی که دارای اکستره‌‌های آنتی اکسیدان و دیگر مواد طبیعی این چنینی هستند به بهتر کردن پوست، کاهش قرمزی و خشکی پوست کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید: یک تیوب درجه یک ممکن است شما را بسیار جلب و وسوسه سازد؛ با این حال، آنچه مهم است مواد تشکیل دهنده آن است.
«گران قیمت» را با «مؤثر بودن» برابر ندانید. مطمئناً، قیمت مهم است؛ با این حال، خواندن آنچه به ظاهر نهفته شده است در واقع بسیار ارزش دارد.
• می‌دانید که همه نحوه‌ی «استفاده» از این محصولات را بلدند؛ اما، عملاً تعداد بسیار اندکی می‌دانند که چگونه برچسب‌های روی این محصولات را «بخوانند».

رهنمودهایی که از طریق آنها با پوست قرمز خشک‌تان وداع می‌کنید

اگر موقعیت تأسف برانگیز پوست شما موجب قرمز دیده شدن‌تان شده است، این مطلب را خوانده به این منظور که رهنمودهایی را جهت بازگرداندن رطوبت طبیعی پوستتان بیابید.
با استفاده‌ی روزانه‌ی مخلوطی از عسل و شیر بر روی صورت خود قطعاً لطف بزرگی در حق خودتان می‌کنید. این مخلوط مانند یک مرطوب کننده‌ی خوب عمل می‌کند. در ظرفی، دو قاشق چای خوری عسل و شیر را به طور مساوی مخلوط نمایید. سپس آن را بر روی پوست استفاده کرده و 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها کرده و آنگاه با آب بشویید. استفاده‌ی مستمر از این مخلوط احتمالاً بسیار مفید خواهد بود.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

آلوئه ورا التهاب پوست را کاهش می‌دهد.

روغن نارگیل خالص مدعی سر سختی جهت مرطوب ساختن پوست به حساب می‌آید. خواص نفوذ پذیری آن باعث شده این روغن نسبت به دیگر روغن‌ها انتخاب بهتری باشد. آلوئه ورا نیز برای این منظور، دارای خواصی در جهت کاهش التهاب و ترمیم پوست، بوده که عمیقاً در لایه‌های پوست نفوذ می‌کند.
شماری بر این باورند که استفاده از آب معدنی جهت شستن صورت بیشترین اطمینان را جهت حفظ پوست از بروز لک و درخشندگی همراه با سلامتی آن می‌بخشد. می‌توانید این روال را دنبال کنید. با سعی و پشتکار به آن پایبند باشید به این دلیل که می‌تواند برگ برنده‌ی شما در بدست آوردن پوست مرطوبی که از ته دل خواستار آن بوده، باشد.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

ماست به خاطر بازگرداندن رطوبت، و درخشندگی به صورت شما شناخته شده است. همچنین رنگ غیر یکسان پوست ترمیم شده و نرمی و انعطاف پذیری آن حفظ می‌شود.
یک گلوله پنبه را در شیر فرو کرده و آن را بر روی صورت بزنید، بدین ترتیب رطوبت زیادی به پوست رسیده و چربی طبیعی پوست را حفظ کرده و بدین وسیله با چهره‌ای خشن مقابله می‌نمایید.
برای پوستی که قابلیت ارتجاعی خوبی ندارد، می‌توانید از ماسک صورتی استفاده کنید که حاوی یک قاشق چای خوری جو دوسر، کمی پودر صندل و مقداری جزئی زردچوبه و گلاب باشد، این مواد را مخلوط کرده و خمیر یا پوره‌ای از آن درست کنید. مطمئن شوید که این پوره قوام خوبی داشته باشد و به صورت توده‌ای و سفت نشود. باید بتوانید این پوره را به خوبی پخش کنید. چنانچه این مخلوط رقیق شده باشد، از هر ماده‌‌ی تشکیل دهنده‌ای که نام بردیم غیر از گلاب را کمی به آن اضافه کنید.
شکلات طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد اما دهان شما بوی بدی به خود می‌گیرد. عطر و بوی ماندگار شکلات … و این یک واقعیت شناخته شده است که شکلات به داشتن احساس خوب کمک می‌کند، و بله، شکلات به طرز فوق‌العاده‌ای مانع از خشکی پوست می‌شود. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ترکیبی از پودر کاکائو را با ماست، عسل و پودر بلغور جو دوسر جهت انسجام و غلظت آن تهیه کنید. این پوره را با یک برس صورت به پوست صورت خود زده و آن را به مدت 10 دقیقه به حال خود رها کنید.
اختصاص یک روز در طول هفته برای استفاده از آن به نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. شکلات از یک نظر ممکن است برای شما مزیت‌هایی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، آکنه، و منافذ بازی که موجب خشکی پوست می‌شوند، نیز از پوست صورت شما فاصله می‌گیرند.

 راه‌کارهایی جهت برطرف نمودن پوست خشک و قرمزی صورت

تا جایی که می‌توانید بادام مصرف کنید. بادام موجب افزایش هوش شده و پوستی نرم به شما می‌بخشد. استفاده از روغن بادام خالص، به هنگام سرما، پوست خشک و ترک خورده‌ی شما را تسکین داده و به بسته شدن منافذ پوست کمک کرده و هیچ شکافی را در پوست خشک باقی نمی‌گذارد.
مطمئن هستم این مقاله به اندازه کافی در مورد چگونگی برطرف نمودن پوست خشک و قرمز رهنمودهایی را معرفی نموده است. صفاتی مانند نرمی‌، انعطاف پذیری، بی چین و چروکی، به پوست شما بیشتر می‌آید، این طور نیست؟ پس در مورد آن پوست خشک و خشن چطور؟ … خوب بیایید گذشته‌ها را فراموش کنیم.
نکته: مقاله‌ای که در این بخش آورده شده، تنها اهداف آموزشی داشته، اطلاعات موجود در آن به هیچ وجه، قصد جایگزینی تشخیص و توصیه‌های یک متخصص پوست را ندارد. در مورد پوست خود صبور باشید. اجازه دهید خاطر نشان کنیم در صورتی که این قرمزی همچنان باقی مانده باشد، مراجعه به یک متخصص پوست بهترین توصیه‌ای است که می‌توان کرد و بدین وسیله این وضعیت به طور عمیق مورد بررسی قرار گرفته و متعاقب آن درمان لازم انجام خواهد شد.

منبع: راسخون