راه حل هایی برای رفع تندی غذا

راه حل هایی برای رفع تندی غذا

راهکارهای کمتر کردن تندی غذا موارد زیر می باشد:

۱- اگر در هنگام پختن غذا احساس کردید غذا تند شده است مقدار همه مواد غذایی به کار برده شده در غذا را اضافه کنید این کار باعث کاهش تندی غذا می شود..

۲- اگر غذایتان تند شد می توانید از لبنیات استفاده کنید کپسایسین که باعث تندی می شود به راحتی در لبنیات حل می شود چربی موجود در لبنیات کپسایسین را به مولکول کپسیوم تبدیل می کند و باعث می شود گیرنده های روی زبان دور شوند و شما احساس تندی نکنید .امروزه در بسیاری از غذاهای محلی از این روش استفاده می شود. طعم غذاهای مکزیکی هندی و تایلندی اغلب تند است به همین دلیل معمولا خامه ترش همراه غذاهای مکزیکی یا ماست رایتا همراه غذاهای هندی می دهند.

۳- اگر کسی از لبنیات استفاده نمی کند یا با لاکتوز موجود در ان حساسیت دارد می تواند از شیر نارگیل استفاده کند که معمولا در غذاهای تایلندی از ان زیاد استفاده می شود.از شیر سویا، شیر بادام، و شیربرنج هم که حاوی چربی هستند نیز می توانید استفاده کنیداگر چه به اندازه شیر طبیعی موثر نیستند.

۴- اضافه کردن موادی که دارای اسید هستند مانند سرکه و اب لیمو کپسایسین بازی را خنثی می کند پس اگر غذایتان تند شد می توانید به غذای در حال پخت اب لیمو یا سرکه اضافه کنید یا از شیر هم می توان استفاده کرد لاکتیک اسید موجو در شیر تاثیر زیادی در خنثی کردن تندی غذا دارد.

۵- معمولا غذاهای تند را با نشاسته سرو می کنند .برنج ساده و نان ادویه را به خود جذب می کند و باعث می شود تندی غذا را کمتر احساس کنید چون ادویه را در همه جای غذا پخش می کند.بیسیاری از غذاهای تند مانند غذاهای هندی همراه نان، غذاهای مکزیکی همراه تورتیلا و غذاهای تایلندی همراه با برنج سرو می شوند.تا تندی غذا را کمتر احساس کنند.

* فلفل برای چشم بسیار مضر است مواظب باشید درهنگام پخت و پز دست فلفلی خود را به چشمتان نزنید.

منبع: 7ganj.ir