رنگ‌های مد پاییزه

رنگ‌های مد پاییزه

رنگ‌های مد پاییزه Pantone رونمایی شدند

صدای خش‌خش برگ درختان زیر پای ما، نسیم ملایم و هرازگاهی خشن پاییزه و تماس آن با صورت ما، لباس‌های ضخیم‌تر و لوازم جانبی معروف پاییز. زمان باز کردن چمدان‌ها و بیرون کشیدن لباس‌های ضخیم‌تر و شیک پاییزه-زمستانه فرا رسیده است. سلطنت فصل‌های گرم روزبه‌روز به دوران افول خود نزدیک‌تر می‌شود، و پیروان فصل سرما با لبخندی گرم به استقبال فصل جدید می‌روند. تب پیراهن‌های آستین بلند، کاپشن‌های گرم و شیک، پالتوهای پوست و بوت‌های قد و نیم قد هر روز بالا می گیرد.

شرکت پنتون (Pantone)، به لطف سامانه هماهنگ سازی پنتون (PMS)و ترکیب رنگ‌های اختصاصی خود، زبان زد خاص و عام است. این شرکت با سابقه، همه ساله با برگزاری جلسات تخصصی و در نظر گرفتن عوامل متعدد، پشت درهای بسته رنگی متناسب با سال آینده را انتخاب می‌کند. کدهای تعریف شده از سوی این شرکت، بین المللی بوده و به کمک آن گرافیست‌ها، چاپخانه‌ها و طراح‌های مد می‌توانند از ترکیب رنگی یکسانی در کار خود استفاده کنند.

به نقل از سایت شرکت پنتون، در هفته مد پاییز ۲۰۱۶ خانواده رنگ آبی و طیف رنگی خاکی یا رنگ زمین با طیف‌های معمول پاییزه همراه شدند. آبی آسمانی نماد آرامش پایدار سقفی است که همواره بالای سر خود می‌بینیم. طیف طوسی، نماد ثبات و طیف‌های قرمز تیره نشان دهنده حس اعتماد و گرمی است. صورتی‌ها، بنفش‌ها و زردهای تند نیز بر خاص بودن تأکید می‌کنند.

در ادامه به ۱۰ ترکیب رنگ جدید و قدیمی، متناسب با پاییز امسال می‌پردازیم:

۱- نام رنگ جدید: کرانه رود (Riverside)

کد پنتون: PANTONE 17-4028

moodboard-pantone-fashion-color-report-2016-riverside-17-4028با توجه به اهمیت خانواده آبی در پاییز امسال، رنگ جدید آبی Riverside بدون شک جایگاه ثابتی در پاییز روبرو برای خود خریده است. از خصوصیات آن می‌توان آرامش بخش ، با طراوت، هیجان انگیز و با ثباتی اشاره کرد.

۲- نام رنگ جدید: هوایی (Airy Blue)

کد پنتون: PANTONE 14-4122

moodboard-pantone-fashion-color-report-2016-airy-blue-14-4122طبیعت انکار ناپذیر آبیAiry ، احساس سبکی و آزادی را بر می‌انگیزد. طراح‌های مد در دنیای پر آشوب این روزها به دنبال بی وزنی و سبکی می‌گردند. طیف رنگی آبی در بیشتر طرح‌های امسال دیده می‌شوند.

۳-نام رنگ جدید: پوست کوسه (Sharkskin)

کد پنتون: PANTONE 17-3914

moodboard-pantone-fashion-color-report-2016-sharkskin-17-3914طیف رنگی خاکستری Sharkskin رنگی است که سعی می‌کند مرز بین خنثی بودن و به روز بودن را حفظ کند. این رنگ را می‌توانید با بیشتر رنگ‌های دیگر هماهنگ کنید.

۴- نام رنگ: سرخی شفق (Aurora)

کد پنتون: PANTONE 18-1550

redبا وجود طیف بالای رنگ آبی، چنین رنگی از خانواده رنگی قرمز می‌تواند تضادی زیبا و خوش‌آمد گویانه ایجاد کند. قرمز پررنگ نشان دهنده اعتماد به نفس است، و همواره به چشم بیننده زیبا می‌آید.

۵- نام رنگ: طوسی مایل به قهوه‌ای (Warm Taupe)

کد پنتون: PANTONE 16-1318

cream

چنین طیف رنگیِ خنثی و گرمی به خوبی با رنگ‌های پاییزه امسال هماهنگ می‌شود. نماد ثبات، اعتماد به نفس و اورگانیک است.

۶- نام رنگ: سرو تیره (Dusty Cedar)

کد پنتون: PANTONE 18-1630

moodboard-pantone-fashion-color-report-2016-dusty-cedar-18-1630سرو تیره به رنگ سال یعنی صورتی کوارتز نیز نزدیک است. این رنگ را می‌توان نسخه طیف صورتی دانست که در بهار و تابستان امسال دیدیم. رنگی گرم و پذیرا.

۷- نام رنگ جدید: چمن‌زار باشکوه (Lush Meadow)

کد پنتون: PANTONE 18-5845

greenسبز Lush Meadow، چشم بیننده را به یاد رنگ گل و گیاه می‌اندازد. غنی، زیبا و پرمایه. طیف روشنایی این رنگ تا حدی از رنگ‌های سبز طبیعی‌ قوی‌تر است، و نشان دهنده ظرافت کلی به کار رفته در مجموعه‌های این فصل است.

۸- نام رنگ جدید: خردلی تند (Spicy Mustard)

کد پنتون: PANTONE 14-0952

yellowرنگی که در این مجموعه ده تایی متفاوت‌تر از همه به نظر می‌رسد، نوعی طیف زرد تندتر به نسبت فصل‌های گذشته است که پنتون آن را Spicy Mustard نامیده.

۹- نام رنگ: گل سفالگری (Potter’s Clay)

کد پنتون: PANTONE 18-1340

brownقهوه‌ای عسلی، کمی بوی نارنجی هم می‌دهد. رنگی به زیبایی طبیعت و لطافت برگ ریزان و ضخامت تنه درختان. بدون شک، چنین طیفی شایسته پاییزی خاطره انگیز است و بس.

۱۰- نام رنگ جدید: شگفت انگیز (Bodacious)

کد پنتون: PANTONE 17-3240

moodboard-pantone-fashion-color-report-2016-bodacious-17-3240چنین طیف بنفشی به واقع شگفت انگیز است. در راستای کاربرد مردان و زنان از رنگ‌های مشترک، چنین طیفی انتخاب مناسب و منحصربه‌فردی برای پاییز امسال است.

منبع:بامیلو