روش تهیه مربای زنجبیل

روش تهیه مربای زنجبیل

ابتدا زنجبیل ها را پوست کنده و به هر شکل دلخواهی که خواستیم، خرد می کنیم.
– زنجبیل های خرد شده را به مدت ۸ ساعت در آب سرد می خوابانیم. سپس آن را آبکش می کنیم.
– درون قابلمه آب ریخته و آن را روی گاز می گذاریم تا بجوش آید. سپس زنجبیل ها را اضافه کرده، مدت نیم ساعت با حرارت ملایم می جوشانیم. و بعد از این مدت آبش را خالی کرده و مجدد در آب جوش ریخته و می جوشانیم.
– برای اینکه تندی زنجبیل گرفته شود، این عمل را بسته به سلیقه و جنس زنجبیل ۵-۳ با ر تکرار می کنیم. و در نهایت زنجبیل ها را در سه لیوان آب جوش به همراه شکر و جوهر لیمو مخلوط کرده و روی حرارت ملایم گاز قرار داده تا بجوش آمده و شربتش قوام بیاید.
زنجبیل جزء گیاهان دارویی بسیار مفیدی است که حاوی ویتامین A ,C ,B6 ,B12 واملاح معدنی از جمله کلسیم، آهن، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، و فاقد کلسترول می‌باشد.

پودر ریشه زنجبیل را می‌توان برای خوشمزه کردن و معطر کردن شیرینی زنجبیلی (زنجفیلی) و انواع کیک و شیرینی استفاده کرد. طرز تهیه مربای زنجبیل تازه را در ادامه مطلب فرابگیرید.

مواد لازم:

زنجبیل : یک کیلوگرم
شکر : یک کیلو و ۲۰۰ گرم
جوهرلیمو : کمی
آب : سه لیوان

نکته:

– بهتر است آبی که از جوشاندن مرحله اول زنجبیل بدست می آید را نگه داشته و دور نریزیم. زیرا برای طعم دادن به گوشت های سفید و همچنین برای سرماخوردگی و دردهای عضلانی و مفصلی بسیار مناسب و مفید است .
– بهتر است کسانیکه دچار عارضه آلرژی هستند، مربای زنجبیل تازه را در منزل درست نکنند. زیرا بخاری که در اثر پختن این مربای خوشمزه در محیط آشپزخانه جمع می شود، آلرژی زا می باشد.
– برای ذخیره سازی طولانی مدت زنجبیل تازه می توان آن را در کیسه های پلاستیکی و در فریزر نگهداری کرد.