سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی

سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی

روش سفید کردن دندان ها و بلیچینگ با لیزر دندانپزشکی در زمان سریع

یکی از این روش ها بلیچینگ ( سفید کردن ) لیزری دندان است. سفید کردن لیزری یک کار مربوط به دندان است که در مطب دندانپزشکان انجام می شود. این روش سفید کردن برقی هم نامیده می شود.

سفید کردن لیزری روشی در دندانپزشکی زیبایی است که می تواند دندان های شما را چند درجه روشن  و سفید تر نماید و موثرترین روش سفید کردن دندان ها با کاربرد لیزر دندانپزشکی دایود است.

بسیار شبیه دیگر حوزه‌های تکنولوژی پزشکی با لیزر، بلیچینگ دندان لیزری در جهت کمک به رفع بد رنگی، تیرگی و سفید کردن دندان کمک موثر، سریع و درمانی است.

بلیچینگ دندان با لیزر کاملا ایمن و  روشی ماندگار برای سفید کردن دندان ها است که با عملکرد دستگاه لایت یا نور در مطب یا دستگاه خانگی کاملا متفاوت است و نیاز به زمان خیلی کمتر دارد و بدون عارضه است،

ازجمله یکی از عوارض جانبی شایع در روش مرسوم سفید کردن دندان ها با مواد بلیچینگ، ایجاد حساسیت لثه و دندان است که به دلیل زمان طولانی جلسه درمانی و استفاده از پر اکسید اوره بروز می کند اما در روش سفید کردن دندان با لیزر این مشکل حل شده است.

همچنین بر خلاف روش های خانگی برای سفید کردن دندان ها، شما نیاز به تکرار چند باره بلیچینگ دندان با لیزر ندارید و به طور معمول در یک یا دو جلسه ویزیت دندانپزشکی انجام می شود.

اگرچه در ابتدا سفید کردن دندان ها با لیزر دایود دندانپزشکی پرهزینه تر از دیگر روش های خانگی یا دستگاه لایت به نظر می رسد اما اکثریت افراد احساس می کنند که نتایج آنقدر خوب هستند که ارزش آن را دارد .

البته باید زمان و سرعت روش سفید کردن دندان، ماندگاری بالا و تکرار نشدن مکرر برای هزینه این روش زیبایی دندان را هم در نظر بگیرید.

آیا روش سفید کردن دندان ها برای شما ضروری است؟

علیرغم وجود این حقیقت که بلیچینگ دندان همچون دیگر روش های زیبایی کاملا سلیقه ای است اما با افزایش اهمیت ظاهر بصری بسیاری از ما برای رسیدن به رنگ سفید و مروارید شکل در دندان های خود تلاش می کنیم،

بسیاری از ما به آن لبخند سفیدی تمرکز می‌کنیم که منجر به افزایش نارضایتی از رنگ دندان‌ها می‌شود.

یکی از روزمره ترین مشکلات دندانی تیرگی دندان ها به دلیل توارث یا استفاده عوامل محیطی مثل مصرف مایعات تیره رنگ، سیگار، . . . است ، خودداری از مصرف بسیاری از نوشیدنی ها کاری سخت و دشوار است.

در عوض بسیاری از مردم انتخابشان انجام بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها با روش های مختلف است و ترجیح می دهند که معمولا هم نوشیدنی ها را استفاده کنند و هم از دندانپزشکی زیبایی و لیزر برای روشن شدن و رفع زردی رنگ دندان بهره ببرند.

اگر به شما به دنبال یک روش سریع با حداکثر نتایج برای سفید کردن دندان‌ خود هستید می‌بایست سفید کردن دندان با لیزر را بررسی نمایید.

اهمیت روش سفید کردن دندان با لیزر دندانپزشکی

لیزر در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و دندانپزشکی مدرن در بافت سخت (تراش دندان) و نرم (جراحی و ترمیم لثه و زیبایی) استفاده می‌شود. مثالی ازاین‌دست لیزر دایود برای بلیچینگ است که جهت سفید کردن دندان ها در مطب تحت نظر دندانپزشک دارای مسترشیب لیزر استفاده می‌شود.

روش بلیچینگ لیزری به‌سرعت یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سفید کردن دندان ها به دلیل سادگی فرآیند این روش که اصلی‌ترین جذابیتش لیزر است می‌شود.

علیرغم وجود این حقیقت که سفید کردن و بلیچینگ دندان، یکی از کاربردی و درمانی ترین روش‌ سفید کردن دندان برای بسیاری از افراد است.

فرآیند انجام لیزر برای سفید کردن دندان ها در حدود چند دقیقه یا 80 ثانیه، با مزایای اضافه که به‌طورکلی گزینه قابلیت ایمن بودن برای افراد با دندان‌های حساس، باعث می‌شود که مقاومت کردن در برابر سفید کردن دندان با لیزر و انجام ندادن آن سخت باشد.

سفید کردن و بلیچینگ دندان ها با لیزر دندانپزشکی دایود

مراحل انجام سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی

قبل از استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان، آنها کاملا از پلاک و جرم های معمول با دستگاه اولتراسونیک پاک می شوند تا موفقیت آمیزترین نتایج تضمین شوند،

سپس همه بافت های اطرف دندان ها از جمله لب ها، لثه ها و زبان با ژل محافظ پوشیده می شوند و با دستگاه نور ژل های محافظ سفت می شوند.

همینطور در مواردی دندانپزشک از ژل مخصوص بر روی دندان برای بلیچینگ قبل از لیزر استفاده می کند، سپس طول موج مناسب لیزر دایود انتخاب می شود و فرآیند سفید کردن دندان ها تنها در حدود 2 دقیقه طول می کشد .

توجه کنید که لیزر دارای نور قرمز برای روش سفید کردن دندان است اما در دستگاه های هالوژنیک نور سفید و لایت نور آبی است، از همین لیزر برای مشکلات لثه ای و زیبایی دندانپزشکی هم استفاده می شود.

زمان انجام و تعداد جلسات لازم برای روش سفید کردن دندان با لیزر

پس از انجام روش سفید کردن دندان با لیزر در یک جلسه که چندین ثانیه به طول می‌انجامد قادر خواهید بود با دندان‌هایی که ممکن است 9 الی 10 سایه روشن‌تر شده باشند به راه افتاده و به منزل و محل کار خود برسید.

البته این تغییر رنگ برای افرادی دیگر ممکن است در 2 تا 3 جلسه اتفاق بیافتد که یکی از علت های آن تشخیص پزشک بر حسب جنس و وضعیت رنگ دندان و شرایط فرد برای انجام سفید کردن دندان با لیزر دایود است.

به‌استثنای بد رنگی شدید دندان، معمولا فقط یک جلسه درمان سفید شدن دندان با لیزر نیاز هست. اگرچه برای افرادی که لکه‌های واقعاً تیره و تغییر رنگ‌های شدید دارند (در اثر مصرف سالیان قهوه و سیگار کشیدن‌های طولانی) می تواند تعداد جلسات بلیچینگ برای روشن تر کردن دندان ها را افزایش یابد.

اگرچه در مورد تغییر رنگ ملایم دندان یک جلسه لیزر درمانی برایتان کافی است تا از لبخندتان لذت ببرید.

اما دندان ها با این روش رنگ طبیعی خود یعنی قبل از زرد یا قهوه ای شدن را به دست می آورند و برای نگهداری و دوام بیشتر توصیه هایی توسط دندانپزشک به شما داده می شود.

ماندگاری اثر روش سفید کردن دندان با بلیچینگ لیزری

نکته قابل‌توجه آن است که به‌منظور حفظ لبخند روشن خود، خوشبختانه دندان هایی که با روش امروز لیزر سفید می شوند معمولا به رنگ اولیه و تیره خود باز نخواهند گشت.

گرچه دندانپزشک روش های حفظ رنگ سفیدی دندان را به شما خواهد آموخت، اما این زمان از 3 تا 10 سال بر اساس عادات غذایی یا استعمال دخانیات متفاوت خواهد بود .

اگر در حال بررسی هر شکل دیگری از کارهای دندانپزشکی زیبایی هستید برای اطمینان از این موضوع نیاز دارید که ابتدا شما روش سفید کردن دندان لیزری را انجام دهید.

محدودیت و مزایای سفید کردن دندان ها با لیزر دندانپزشکی

برای سفید کردن دندان های پوشش دار مثل روکش ها، بریج و ایمپلنت نمی توان از هیچ روش سفید کردن دندانی استفاده کرد. پس قبل از انجام این این روش های زیبایی دندانپزشکی می بایست ابتدا رنگ دندان های خود را روشن کرده باشید.

افرادی که دندان‌های حساسی دارند، محصولات سفیدکننده دندان که دارای یک روکش پلاستیکی برای دندان‌های بالا و پایین هستند به دلیل استفاده مکرر از محصولات بلیچینگ الزاماً ایده خوبی نیست؛

برای افرادی که به دلیل پوسیدگی، پریدگی لبه ها، ترک های دندانی و دندان های حساسی دارند استفاده از لیزر کم توان دندانپزشکی زیبایی توصیه می شود.

این روش سفید شدن دندان بهترین انتخاب برای خانم ها و آقایانی است که به دنبال روشی کاربردی هستند که نتایج فوری را نشان بدهد.

اگرچه این روش هزینه بیشتری نسبت به دستگاه های خانگی لایت و سفید کننده با فرچه و مواد بلیچینگ برایتان خواهد داشت اما خودتان را برای دیدن دندان ها با رنگ سفید طبیعی آماده نمایید.

درمان‌ سفید شدن دندان با لیزر دایود می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای نسبت به محصولات خریداری‌شده از داروخانه‌ها ایجاد کند.

نقطه منفی این نمایش زیبا هزینه این روش سفید کردن دندان و بلیچینگ لیزری نسبت به روش های خانگی است اما معمولا در مدت زمان دو دقیقه با لیزر بلیچینگ به رنگ مناسب دندان خود می رسید.

اگر شما هم تصمیم دارید این مسیر را بروید، این خواستن به شما کمک می‌کند تا ازنظر مالی برنامه‌ریزی کنید تا تطبیق شدن با بودجه خود آن را آسان‌تر سازد. البته بیشتر به فکر جلسه مشاوره باشید.

توصیه می شود تا در جلسات مشاوره حضوری قبل از تصمیم به سفید شدن دندان ها اقدام کنید.در واقع دندانپزشک باید تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این کار هستید یا خیر .

حواستان باشد که قیمت سفید کردن دندان ها با لیزر نسبت به روش های بلیچینگ دندان با دستگاه نور یا لایت و غیره متفاوت است و لیزر اثر کاملی در رفع بدرنگی دندان دارد.

درحالی‌که سیستم سفید شدن دندان با لیزر دندانپزشکی ممکن است کمی وقت شما را برای مراجعه به یک مطب دندان پزشک لیزر تراپیست بگیرید اما نتایج بالاتر از متوسطی ارائه می‌کند که به‌خوبی فراتر از آن چیزی است که از دیگر روش‌های سفید کردن دندان کسب خواهید کرد.

منبع: www.salemchi.com