سنگ کهربا چیست و چه خواصی دارد؟

سنگ کهربا چیست و چه خواصی دارد؟

به طور كلي سنگ كهربا از فسيل صمغ درختان كاج كه به رنگ زرد مايل به قهوه اي عسلي است تشكيل مي شود. و حدود 50 ميليون سال قدمت دارد. بهترين و زيباترين اين سنگ ها در كشورهاي لهستان، درياي بالتيك، اورال و سيبري و جمهوري دومنيكن يافت مي شود.

kahroba1

تاثير بر بدن:

كهربا از جمله سنگ هاي شفابخش و بسيار متنوع و نيرومند است و عملي شگفت انگيز بر عليه آلرژي ها، اگزوما و بثورات پوستي دارد. همچنين آلرژيهايي كه از حيوانات و گرده هاي گل ايجاد مي شوند و تب يونجه و غيره … را شفا مي بخشد.

اين سنگ درد دندان را در بچه ها، ناراحتي هاي ريشه دندان در افراد بالغ و ساير ناراحتي هاي دهان و … را درمان مي كند. التهابات مفاصل، بيماريهاي مزمن، رماتيسم و دردهاي كمر و پشت را كاهش مي دهد. بعلاوه اين سنگ كمك بزرگي به دردهاي ناحيه گلو، زكام، تب، دردهاي چشم،‌گوش و عفونتهاي مجراي تنفسي مانند برونشيت، سرفه و آسم مي كند. كهربا سوخت و ساز را در بدن افزايش مي دهد. و عملكرد كبد و تيروئيد را حمايت مي كند. زخم ها و التهاب هايي كه در قسمت زانو، ساق پا، تهيگاه و ماهيچه هاي بدن صورت مي گيرند، توسط كهربا نيز درمان پذيرند.

تاثیر بر روح و روان:

اين سنگ باعث تمايل ما به درمان بيماريها و حفظ تعادل در بدن مي شود. كهربا نيروي اراده را افزايش مي دهد و ما را در درمان پيش از موقع حمايت مي كند تا آن را بي اهميت فرض نكنيم.

کهربا يا «سنگ آرامش دهنده» نوعي کريستال است که به اعصاب شخص آرامش مي بخشد.

انرژي هاي منفي را از فرد دور مي کند و او را تشويق مي کند که زندگي را زياد سخت نگيرد.

اين سنگ همچنين در طي مراقبت هاي بعد از عمل جراحي مي تواند آرامش دهنده هيجانات و عواطف باشد.

اثرات شفابخش کهربا شامل:

مهار نمودن انرژی های اضافی و خارج کردن انرژی های منفی

کسب انرژی های مثبت و ایجاد آرامش

 

خواص درمانی:

درمان آرتروز

درمان التهاب مفاصل

درمان آسم

درمان آفت

درمان آلرژی

درمان اگزما

درمان برونشیت

درمان تورم پاها

درمان اختلالات ستون فقرات

درمان تبخال

دفع چشم بد

درمان خارش پوست

درمان درد صورت

درمان دمل و کورک

تحریک رشد

درمان زخم ها

درمان زونا

درمان انحراف ستون مهره ها

درمان سرفه

جزو سنگ های پیشانی وحامی

درمان سیاتیک

درمان سیا سرفه

درمان تصلب شرایین

درمان شوره سر

درمان صفرا

درمان عفونت

تقویت عضلات

رنگ کهربا

سنگ کهربا را در بیش از 400 رنگ مختلف می‌توان مشاهده کرد؛ از سفید تا زرد، کرم، قهوه‌ای و قرمز و از خاکستری تا سیاه.
عمدتاً کهربا به رنگ کـُنیاکی است که از آن به رنگ کهربایی نیز یاد می‌شود و طیفی از آن در 90 درصد کل سنگ‌های کهربا دیده می‌شود. در کنار این سنگ‌ ها، کهرباهایی با ترکیب سفید و زرد وجود دارند که جزو با ارزشترین گروه‌ها می‌ باشند، چرا که فقط 10 درصد کل سنگ‌ها از آن جمله‌اند.

به ندرت سنگ‌های کهربای سبز یا آبی نیز یافت می‌شوند. در واقع خزه، نور و هوا و نیز تعداد حباب‌های هوا در هر سانتی‌متر مکعب، رنگ آن سنگ را تعیین می‌کنند. کهرباهای چند رنگ بسیار نادر و از این رو باارزش‌ترند، چرا که این چند رنگی بر تنوع صمغ در آن‌ها دلالت می‌کند.

رنگ کهربایی

این رنگ که در زبان انگلیسی Amber تلفظ می‌گردد،به رنگی بین نارنجی و زرد گفته می‌شود. در صنایع روشنایی این رنگ کاربرد گسترده‌ای دارد، به‌طوری که گاهی اوقات در کنار نورهای اصلی (آبی، سبز، قرمز) به عنوان کمکی برای ساخت طیف رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: www.javaheribina.com