شش نکته برای داشتن موهایی ضخیم‌تر

شش نکته برای داشتن موهایی ضخیم‌تر

شش نکته برای داشتن موهایی ضخیم‌تر

آیا از مشکلات ریزش مو رنج می‌برید؟ اگر پاسخ مثبت است باید به دنبال روش‌هایی برای ضخیم‌تر کردن موهای خود باشید.
ریزش مو یکی از مشکلات شایع در مردان و همچنین زنان است. دیدن اینکه موها هر روز نازک‌تر می‌شوند واقعاً ترسناک است چون، مو یکی از جوانب اصلی در زیبابی هر شخص به شمار می‌رود. علل ریزش مو یا نازک شدن موها را نمی‌توان تنها به یک عامل نسبت داد. ریزش مو می‌تواند علل مختلف زیادی داشته باشد. یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو وراثت است. افرادی که والدین آن‌ها از ریزش مو رنج می‌برند بیشتر مستعد ابتلا به همان الگو هستند. حتی قرار گرفتن در معرض آلودگی، گرد و خاک، مواد شیمیایی و غیره نیز می‌توانند باعث ریزش یا نازک شدن موها شوند. رژیم غذایی ناسالم به همراه استرس نیز در ریزش مو نقش دارد. برای داشتن موهایی ضخیم و درخشان، مردم از روش‌های مختلفی بدین منظور استفاده می‌کنند. ولی، این روش‌ها می‌توانند گران قیمت باشند و نتایج آن چیزی نباشد که به دنبال هستید. از اینرو، بهتر است به دنبال روش‌های طبیعی برای افزایش ضخامت موهای خود باشید.

روش‌های طبیعی برای افزایش ضخامت موها

ماساژ روغن

ماساژ دادن منظم پوست سر با روغن زیتن یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ضخامت موهاست. روغن زیتون را گرم کنید و آن را روی پوست سر خود بمالید و با نوک انگشتان به صورت حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. جدا از روغن نارگیل، شما همچنین می‌توانید از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن بادام خالص نیز استفاده کنید. بعد از استفاده از روغن‌، موها را با یک حوله بپوشانید. از این روش یک بار در هفته استفاده کنید; این کار به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند، رشد موها را افزایش می‌دهد و باعث افزایش ضخامت و درخشندگی موها می‌شود.

ماسک مو

اکثر اوقات، موها آب کافی ندارند و این می‌تواند منجر به خشکی موها شود. خشکی موها باعث می‌شود آن‌ها بیشتر شکننده شوند. این در نهایت منجر به ریزش مو خواهد شد و موها را نازک می‌کند. پس، باید موهای خود را با ماسک مو مناسب مرطوب کنید. اگرچه ماسک‌های مو مختلفی در بازار وجود دارند ولی، بهترین کار این است که از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. بهترین ماسک طبیعی ماسک مو آوکادو است. برای تهیه این ماسک، نیم عدد آوکادو رسیده را له کنید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه و مخلوط کنید تا حالتی خمیر مانند به خود بگیرد. اگر مخلوط بیش از حد غلیظ بود مقدار بیشتری روغن زیتون اضافه کنید. بعد از شستن موها، از این ماسک روی موهای خود استفاده کنید. اگر موهای صاف و کم پشت دارید از ماسک روی ریشه موها استفاده کنید. موها را بپوشانید و اجازه دهید 15-20 دقیقه باقی بماند. سپس، موها را با شامپوی معمولی بشویید.

دقت در شست و شو

شستن منظم موها مهم است ولی، شستن بیش از حد موها باعث خشکی و از بین رفتن رطوبت موها می‌شود. شستن روزانه موها می‌تواند باعث زبری موها شود و موها مستعد شکنندگی می‌شوند. شستن موها دو بار در هفته کفایت می‌کند. به علاوه، از استفاده از آب داغ برای شستن موها خودداری کنید و به جای آن از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می‌تواند باعث صدمه دیدن موها شود. افراد دارای موهای چرب تمایل دارند هر روز موهای خود را بشویند. اگر موهای چرب دارید، بهترین انتخاب استفاده از شامپوهای مخصوص موهای چرب است. بسیاری از افراد عادت دارند بعد از حمام موهای خود را با حوله بپوشانند تا خشک شوند. باید از این کار اجتناب کنید چون، می‌تواند باعث شکنندگی و گره خوردن موها شود. همچنین، از خشک کردن محکم موها با حوله خودداری کنید. بعد از حمام اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. از شانه کردن موهای خیس نیز خودداری کنید چون، موها مستعد شکنندگی می‌شوند. همیشه از شانه‌ با دندان‌‌های با فاصله زیاد استفاده کنید.

شامپو و نرم کننده

اکثر شامپوها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که می‌توانند باعث خشکی، زبری و شکنندگی موها شوند. این مواد شیمیایی رطوبت موها را از بین می‌برند و باعث شکنندگی آن‌ها می‌شوند. اکثر شامپوها حاوی سدیم لورث سولفات هستند که چربی و چرک را از بین می‌برد ولی، باعث صدمه دیدن فولیکو‌ل‌های مو می‌شود. از اینرو، قبل از خرید شامپو ترکیبات آن را به دقت بررسی کنید. شما می‌توانید به جای شامپوهای صنعتی از شامپوهای گیاهی یا ارگانیک استفاده کند که فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. متناوباً، می‌توانید از شامپوی حجم دهنده و نرم کننده استفاده کنید.

کاهش استفاده از محصولات حالت دهنده

مردم اغلب از محصولات مختلفی برای حالت دادن موهای خود استفاده می‌کنند. ولی، متخصصان می‌گویند که اگر می‌خواهید موهایی سالم و ضخیم داشته باشید، باید استفاده از این محصولات حالت دهنده را محدود کنید. استفاده منظم از این محصولات می‌تواند باعث صدمه کوتیکل موها شود که این به نوبه خود باعث زبری موها خواهد شد. بدتر از آن، این کار می‌تواند باعث تضعیف فولیکول‌های مو شود که منجر به ریزش موها می‌شود.

رژیم غذایی سالم

موهای ما نیز همانند سایر قسمت‌های بدن به مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی برای سالم ماندن نیاز دارند. از اینرو، استفاده از رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. رژیم غذایی روزانه شما باید شامل مواد غذایی مانند ماهی، میوه‌ها و سبزیجات، محصولات لبنی، تخم مرغ و مقدار کافی پروتئین باشد. همچنین، باید به مقدار کافی آب مصرف کنید.
نوع شانه‌ای که استفاده می‌کنید در کیفیت موها تأثیر دارد. پس، به جای استفاده از شانه‌های با دندان‌های با فاصله کم از شانه‌های با دندان‌های دارای فاصله زیاد استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت طولانی نیز خودداری کنید. داشتن موهایی درخشان و ضخیم خواست همگان است. با استفاده از رژیم مراقبت از مو مناسب می‌توانید موهایی سالم، نرم و ضخیم داشته باشید.