طب سوزنی برای درمان درد های مفصلی و بدنی

طب سوزنی برای درمان درد های مفصلی و بدنی

طب سوزنی برای درمان عوامل ایجاد درد های مفصلی و بدنی

طب سوزنی یک روش درمانی جایگزین بوده که روش اصلی به کار گرفته شده در آن استفاده از سوزن های نازک برای سوراخ کردن پوست بیمار می باشد.

فرو کردن سوزن از طریق نقاط خاصی در بدن مانند مچ دست، گردن و استخوان کمر بر طبق سیستم درمانی طب سنتی چینی انجام گرفته تا بیماری یا دردی که به علت جریان غیر موثر و نا مناسب انرژی چی در بدن بوجود آمده است را تصحیح کند.

این کار از طریق سوراخ کردن پوست در نقاط خاصی از بدن به نام نقاط طب سوزنی انجام می گیرد و واکنش و پاسخ بدن نسبت به این کار، اتصال انرژی موجود در بافت های اطراف به محل سوراخ شدگی می باشد.

این کار اخلال در جریان انرژی چی را برطرف و متعادل کرده و در نتیجه بیماری و درد بوجود آمده در عضلات، استخوان ها و مفاصل بهبود می یابد.

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چین است. طبق نظریات و سیستم این روش درمانی، انسداد در مسیر مریدین انرژی چی در بدن موجب بیماری جسمی و روحی و سبک زندگی ناسالم در انسان می گردد.

بر اساس این نظریه به طور مثال گیر داشتن در مسیر جریان چی در نقاطی از دست می تواند موجب درد در معده یا مشکلات کبدی شود. کاری که دکتر طب سوزنی انجام می دهد،

پیش بینی دقیق نقاط مسدود شده و فرو کردن سوزن در بدن جهت از بین بردن انسداد از طریق تحریک های الکتریکی بوجود آمده می باشد.

این تحریک های الکتریکی توسط فرو کردن سوزن در بدن بوجود می آیند که بر مواد معدنی و نمک موجود در خون تاثیر گذاشته و با آنها وارد کنش و واکنش می شود. طب سوزنی یک روش درمانی بدون دارو است و هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد.

باور بر آن است که طب سوزنی به دلیل قابلیت آزاد سازی مواد دارویی طبیعی و درمانی درون بدن، یک روش درمانی ویژه و خاص می باشد.

بسیار معتقدند که مواد بیوشیمیایی درد را کاهش داده و شواهدی نیز موجود است که نشان می دهد فرو کردن سوزن در بدن به تولید مواد بیوشیمیای کمک کرده و موجب تسریع و کمک به فرآیند درمان بدن می شود.

همچنین سیستم ایمنی بدن می تواند برای تولید و ترشح پادتن با استفاده از طب سوزنی تحریک شده تا بتواند با عفونتهای باکتریایی، التهاب و ضعف بدن مقابله کند.

همچنین شواهدی موجود است که نشان می دهد زمانی که برخی از نقاط طب سوزنی تحریک می شوند، مواد شیمیایی عصبی در مغز آزاد می شوند که این مواد به کاهش درد و رنج و افزایش عوامل و احساسات خوب در بیمار کمک می کنند.

طب سوزنی مریدین های انرژی چی که مانند میادین چی بدن هستند را از گیرهای بوجود آمده آزاد می کند. 12 عدد مریدین اصلی در بدن وجود دارد که به اعضای داخلی بدن متصل هستند.

این مسیر های انرژی چی، مریدین های اندامی نامیده شده و به اندام های مختلف از قبیله قلب، طحال، ریه، روده، معده، کیسه صفرا، کلیه ها و مثانه متصل هستند. علاوه بر این مریدین های اصلی،

مریدین های دیگری نیز در بدن موجود می باشند که از جمله آنها می توان مریدین گردشی و مریدین جنسی را نام برد. نوع دیگر این مریدین ها، گرم کننده سه گانه مریدینی است

که شامل غدد فوق کلیوی و تیروئیدی می شود. به طور کلی مریدین ها شامل بیش از 300 نقطه طب سوزنی بوده که برخی از این نقاط طبق مشکل فرد بیمار، برای فرو کردن سوزن انتخاب می شوند.

درمان درد های استخوانی اسکلتی و مفاصل با طب سوزنی

طب سوزنی ضد درد برای بیماری مفاصل و دردهای بدن و سر

بیمارانی که از استئو آرتریت و درد تحتانی کمر رنج می برند از جمله کسانی هستند که می توانند بیشترین استفاده را از طب سوزنی داشته باشند.

همچنین افرادی که به بیماری آرنج تنیس بازان، سندرم تونل مچ دستی و سر درد مبتلا هستند می توانند با استفاده از طب سوزنی درد ناشی از بیماری خود را کاهش دهند.

درد می تواند به طور موثر با استفاده از طب سوزنی درمان شود چرا که درمان با سوزن می تواند لپتید ها و مواد شبه افیونی را در مرکز سیستم عصبی بدن آزاد کند.

طب سوزنی همچنین این قابلیت را دارد که موجب تحریک های پیچیده شود و به این طریق سیستم عصبی غدد درون ریز نیز دچار تغییر گردد. بسیاری از مقامات و سر درمداران علم پزشکی در تلاشند طب سوزنی را بخشی از جریان اصلی درمان و علم پزشکی کنند.

منبع:www.salemchi.com