طرز تهیه دسر هندوانه شب یلدا

طرز تهیه دسر هندوانه شب یلدا

زمان لازم برای درست کردن دسر : 1 ساعت و 30 دقیقه
تمام زمان لازم برای درست کردن و قوام گرفتن و آماده برای سرو کردن : 9 ساعت و 30 دقیقه

مواد لازم :

شیرینی یا بیسکویت خرد شده 1 و نیم فنجان
کره ی ذوب شده 5 قاشق غذاخوری
آب جوش یک فنجان
آب انگور سفید یک یا یک دوم فنجان
پنیر خامه ای یک بسته
ورقه های ژلاتین بدون طعم یک یا یک دوم فنجان
هندوانه ی خرد شده به شکل توپی یک دوم پیاله
هندوانه با پوست چند قاچ کوچک
طالبی خرد شده به شکل توپ توپ ( اختیاری ) یک دوم پیاله
طعم دهنده مانند زردآلو یا طالبی چند عدد

طرز تهیه :

1 – در یک کاسه کره ذوب شده را همراه با خرده های زیادی از بیسکوییت مخلوط کرده و ته ماهی تابه یا هر ظرفی که می خواهیم دسر را در آن بریزیم فویل کشیده و روی آن این مخلوط را ریخته طوری که همه جای آن کاملا از کره ی ذوب شده مالیده شود و لایه ای از بیسکوییت ته ظرف را فراگیرد.

2 – آب جوش را در یک کاسه بزرگ ریخته طعم دهنده و ورقه های ژلاتین را داخل آن ریخته تا ژلاتین کاملا در آن حل شود و آب انگور راهم به آن اضافه کرده و آنها راخوب به هم میزنیم . در کاسه بزرگ دیگری پنیر خامه ای را با همزن برقی با سرعت متوسط هم می زنیم تا کاملا صاف شود و آن را به مواد اضافه کرده و آنها را کاملا به هم می زنیم تا موادی کاملا نرم و یک دست حاصل شود. آن را در ظرف فویل دار که قبلا آماده کرده بودیم ریخته و در یخچال می گذاریم تا قوام بگیرد.

3 – بعد از بیشتر از 8 ساعت که در یخچال ماند تا کاملا شکل بگیرد آن را بیرون آورده و از زیر فویل بیرون می کشیم و آنها را با چاقو به شکل مربع مربع برش می دهیم.

4 – آنها را در ظرف زیبایی گذاشته و روی آن را با برش های هندوانه و… تزئین می کنیم.

اطلاعاتی درباره این دسر:

در هر وعده: کالری 305، کل چربی 19 گرم، چربی اشباع شده 12 گرم ، کلسترول 45 میلی گرم ، سدیم 255 میلی گرم ، کربوهیدرات 30 گرم ، فیبر 1 گرم ، پروتئین 4 گرم ، قند 18 گرم ، ویتامین A ( IU ) 486 ، ویتامین 12 C میلی گرم ، نیاسین 1 میلی گرم ، فولات 4 میکروگرم ، پتاسیم 130 میلی گرم ، کلسیم ٪ 30 ، آهن ٪. 1 درصد.

منبع : seemorgh.com