طرز تهیه ساده ترین روش پخت لازانیا

طرز تهیه ساده ترین روش پخت لازانیا

شاید برای درست کردن غذایی لذیذ و خوشمزه مثل لازانیا مدت زمان طولانی را در آشپزخانه گذرانده اید که در نهایت با ریخت و پاشهای فراوانی که به همراه داشته شما را از این بابت خسته کرده است وتنها در مواردی خاص و با فاصله زمانی زیاد و گاهی به اصرار بچه ها رغبت به درست کردن این غذا می کنید. با روش پخت سریع وآسان لازانیا(Lasagne) هر گاه که اراده کنید به راحتی ودر مدت زمانی بسیار کمتر از روشهای دیگر پخت آن می توانید یک لازانیای خوشمزه را میل کنید.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 2 عدد
هویج رنده شده مقداری
قارچ خورد شده مقداری
پودر آویشن مقداری
فلفل دلمه ای 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه مقداری
روغن برای سرخ کردن
لازانیا

لازانیا2
طرز تهیه :

1. مواد لابه لای لازانیا را که (گوشت چرخ کرده ،پیاز وهویج رنده شده ،قارچ خورد شده،پودر آویشن ،فلفل دلمه ای خورد شده ،رب گوجه فرنگی،نمک وفلفل وزرد چوبه که با هم سرخ کرده اید )را تهیه کرده، در آخر یک لیوان آب به این مواد اضافه کرده، بعد از کمی جوش خوردن خاموش کرده کنار بگذارید.

2. قسمتی که اکثر خانمها را ممکن است دچار مشکل کند جوشاندن لازانیا و پهن کردن لایه های آن روی پارچه است که گاهی با خورد شدن و له شدن ویا چسبیدن به همراه است، راه بهتر و ساده تر این است که شما از لازانیا ها بدون جوشاندن و همانطور خشک استفاده کنید به طوری که ته ظرف پیرکس یا تفلون مستطیلی یا مربعی شکل خود را با روغن مایع کاملا چرب کرده و لایه های لازانیا را کنار هم تا جایی که می شود قرار دهید، سپس مقداری از مواد آماده شده را روی آنها ریخته ،کمی سس مایونز هم روی این مواد بریزید ودوباره لایه ی بعدی لازانیا و دوباره مواد و سس مایونز تا به آخر.

3. در پایان کار هم روی مواد آخری لازانیا پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس دو تا سه لیوان شیر به ظرف آماده شده اضافه کرده و درب آن را بگذارید که اگر ظرف مورد نظر شما در نداشت از محافظ بهداشتی ویا فویل آلومینیوم برای پوشاندن روی آن استفاده کرده وظرف را درون فر در بالاترین طبقه ی آن وبا پایین ترین درجه حرارت قرار دهید ،اگر هم فر ندارید روی شعله گاز وحتما از همان ابتدا با شعله پخش کن وبا حرارت کم بگذارید.بسته به درجات فر ها نیم الی سه ربع ساعت صبر کنید تا آماده شود .اگر هم پس از این مدت زمان احساس کردید آماده نیست با همان درجه حرارت قبلی صبر کنید تا کاملا نرم وپخته شود.

توجه :

برای راحتی کار بهتر است از لازانیاهای نسبتا صاف وتخت استفاده کنید که در غیر اینصورت هم مشکلی بوجود نخواهد آمد.شما می توانید در هنگام پختن لازانیا بعد از سه ربع ساعت آن را مرتب چک کنید تا از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید فقط مواظب حرارت بر روی دستتان باشید.سس مایونز پیشنهاد ما برای سریع تر بودن کار است که برای راحت تر ریختن آن بر روی مواد می توانید مقداری از سس را داخل کیسه فریزر ریخته وانتهای آن را سوراخ کرده ومثل قیف بر روی مواد به طور یکسان بریزید .

در غیر این صورت می توانید از سس سفیدی که خودتان می توانید درست کنید (یک لیوان شیر سردی که یک قاشق غذا خوری آرد سفید را در آن حل کرده وروی شعله گاز خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و با اضافه کردن کمی کره ،وقتی به شکل مایع ماست مانندی در آمد آن را خاموش کنید)و به جای سس مایونز بر روی مواد بریزید.

سایت سیمرغ