طرز تهیه فلافل و 9 ترفند خوشمزه‌تر شدن آن

طرز تهیه فلافل و 9 ترفند خوشمزه‌تر شدن آن

فلافل یکی از غذاهای لبنانی است که وقتی از کنار ساندویچی‌های نزدیک بازار تهران می‌گذریم بوی سرخ‌شده آن به مشام می‌رسد و هر رهگذری را به سوی خود می‌کشاند.

فلافل,فلافل لبنانی,فلافل عراقیة,[categoriy]

فلافل، غذایی تند است و با ترشی سرو می‌شود، یعنی در ساندویچ آن به جای گوجه‌فرنگی و خیارشور، ترشی استفاده می‌کنند.نام این غذا نیز از فلفل گرفته شده است زیرا اصل لبنانی آن فلفل قرمز فراوانی دارد. با ما همراه شوید تا با نکته‌های ظریفی که بهتر است هنگام پخت این غذا آن‌ها را رعایت کنید، آشنا شوید.

مقدار کالری

مواد غذایی یادشده در مجموع تقریباً دارای 1200 کیلوکالری انرژی هستند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان 4 نفر مقدارکالری دریافتی به 300 کیلوکالری خواهد رسید. از آنجایی که این غذا با نان میل می‌شود، به ازای هر برش نان 30 گرمی (یک کف دست) با فلافل، 80 کیلوکالری دیگر نیز به مقدار انرژی یادشده اضافه خواهد شد.

همراه غذا

اگر می‌خواهید فلافل‌ها را با سس میل کنید، بهتر است که سستان، سس گوجه‌فرنگی خانگی باشد که از نمک کمی تهیه شده و گوجه‌فرنگی تازه در آن به کار رفته باشد. ترشی نیز یکی از همراهان اصلی این غذاست. البته می‌توانید فلافل را با برگ‌های تازه کاهو و گوجه‌فرنگی حلقه شده نیز میل کنید. نوشیدنی مناسب این غذا نیز می‌تواند یک لیوان شربت آب‌لیمو البته طعم‌دار شده با عرق نعناع باشد تا به هضم غذایتان کمک کند. البته چای نعناع هم گزینه مناسبی برای تندخوری های حرفه ای (مانند هندی ها) است.

طـرز تـهـیـه:

* در یک کاسه بزرگ، نخودهای چرخ شده را بریزید و رویشان پیاز رنده شده، تخم‌مرغ و ادویه‌ها را اضافه کنید.

* پیاز را ریز رنده کنید و به دلخواهتان فلفل قرمز اضافه کنید. اصل این غذا تند است اما در صورت تمایل می‌توانید مقدار تندی غذا را کم یا زیاد کنید.

* در تابه‌ای با دیواره‌های بلند مقداری روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و بگذارید تا داغ شود.

* سپس مقداری از مایه فلافل را بردارید و در قالب مخصوص بریزید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

* پس از سرخ شدن نیز فلافل‌ها را در سبدهای فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. به این ترتیب می‌توانیدفلافل‌های آماده شده را با برش‌های نان و ترشی سرو کنید.