طرز تهیه چیز کیک شکلات و کارامل

طرز تهیه چیز کیک شکلات و کارامل

چیز کیک یکی از انواع کیک های خیلی خوشمزه است. حالا اگر چیز کیک مان شکلاتی باشد که فوق العاده می شود. در این مطلب قرار است طرز تهیه چیز کیک شکلات و کارامل را به شما آموزش دهیم که حتما خوشتان می آید.

مواد اولیه :

خلال پسته مقداری
بادام 2 لیوان
پودر قند 2 لیوان
گلاب 8 ق غ
آرد 1و1/3 لیوان
شکر 1 لیوان
کره نرم شده 1/2 لیوان
شکر قهوه ای 3/4 لیوان
پودر نسکافه خشک 1 ق س
آب جوش 1 ق س
تخم مرغ 2 عدد
پودر کاکائو 1 ق س

مواد کرم :

پنیر خامه ای 550 گرم
خامه فرم گرفته 250 گرم
کرم گاناش (خامه صبحانه 200 گرم+ شکلات تلخ 120 گرم) 200 گرم
شکر 80 گرم
ورق ژلاتین 4 عدد
شکلات شیری 120 گرم
خامه صبحانه 100 گرم

طرزتهیه:

1.ابتدا کره و شکر قهوه‌ای را با همزن برقی زده تا رنگش روشن شود. حال تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و خوب بزنید. سپس نسکافه حل شده را ریخته و در پایان آرد و پودر کاکائو الک شده را ریخته و با دور آهسته همزن زده تا یکدست شود.

2.حال مواد را در قالب 18 سانتی‌متری چرب شده و آردپاشی شده ریخته و در فری که از یک ربع قبل روی حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم شده برای 45 تا 60 دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود.

کرم شکلات گاناش:

خامه صبحانه را روی حرارت ملایم گذاشته تا گرم شود، سپس شکلات را در آن حل کرده و کنار بگذارید.

کرم :

1- برای تهیه کرم چیز کیک باید خامه را روی حرارت گذاشته تا گرم شود سپس از روی حرارت برداشته و شکر را ریخته تا حل شود. ورق‌های ژلاتین نرم شده و آب سرد را که روی حرارت بن ماری شفاف شده است را نیز اضافه نمائید.

2- در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای، خامه فرم گرفته و گاناش شکلات را با هم مخلوط کنید، سپس به مواد ولرم شده بالا اضافه نموده و در پایان شکلات شیری ذوب شده را نیز اضافه و هم بزنید تا یکدست شود.

3- یک قالب گرد 23 سانتی‌متری را آماده نمائید، یک لایه کیک در قالب قرار داده و یک لایه کرم ریخته و کمی که حالت لخته شد لایه دیگر کیک را نیز قرار دهید و دوباره یک لایه کرم نیز بریزید. سپس روی کل سطح کرم را یک لایه کارامل شکلات آماده در بازار بریزید. در یخچال برای 2 تا 4 ساعت قرار دهید تا دسر خود را بگیرد، سپس دسر را برش زده و سرو نمائید.

منبع: www.bartarinha.ir