فواید خوردن هندوانه در بارداری

فواید خوردن هندوانه در بارداری

هندوانه دارای ارزش تغذیه ای زیادی است و حقیقتا میوه ای بسیار سالم است و در آشپزی نیز مصرف دارد. در بشقاب سالاد هندوانه حس شادابی رنگ به مواد موجود می دهد. برای طعم شیرین در اسموتی و در تهیه سس باربیکیو نیز می توان از آن استفاده کرد.

اگر شما باردار هستید باید بدانید که فواید هندوانه از خوشمزه بودن و طعم آن بیشتر است. هندوانه باعث آرام شدن سوزش معده شده و ورم را کاهش میدهد. حاوی مقدار بالایی آب می باشد (٩٢ درصد) و در کاهش حالت تهوع و جبران کم آبی بدن بسیار موثر است. مواد معدنی موجود در آن گرفتگی عضلات پا را در سه ماهه سوم کاهش می دهد. هندوانه در مقایسه با گوجه فرنگی حاوی لیکوپن بیشتری است و آنتی اکسیدان موجود در ان ضد سرطان است و باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی همچنین اس پی اف پوست را بالا می برد.

یک خبر خوب برای خانم های باردار:

تحقیقات و مطالب موجود در ژورنال بین المللی زنان و زایمان بیانگر این است که ترکیبات لیکوپن بروز پری اکلامپسی (فشار خون دوره بارداری) را 50% کاهش می دهد. هندوانه سرشار از ویتامین های C و A و B6و پتاسیم و منیزیم است.

hendevane1
مصرف هندوانه در دوران بارداري نقش مهمي در سلامت مادر و جنين ايفا مي‌كند. اين ماده غذايي منبع مناسبي از ويتامين‌هايي نظير ث، آ،1B، پتاسيم و منيزيم به شمار مي‌رود و هر فنجان آن كمتر از 50 كالري دارد.
تحقيقات نشان مي‌دهد، زناني كه هندوانه مصرف مي‌كنند، ضربان قلب منظم‌تري دارند و سوزش قلب يا آماس دست و پا ناشي از بارداري بطور قابل ملاحظه‌اي در آنان كاهش پيدا مي‌كند.
92 درصد از اين ماده غذايي را آب تشكيل مي‌دهد و مصرف آن در دوران بارداري از ايجاد حالت تهوع هنگام صبح و كم آبي بدن جلوگيري مي‌كند.
مواد معدني موجود در هندوانه انقباضات عضلاني سه ماهه آخر بارداري را كاهش مي‌دهد.
ليكوپن موجود در اين ميوه سيستم ايمني بدن جنين و مادر را تقويت كرده و از ابتلاي مادر به بيماري‌هاي عفوني و ويروسي مي‌كاهد.
مطابق با پژوهش‌هاي انجام شده مصرف هندوانه در طول دوره بارداري، 50 درصد خطر ابتلا به فشار خون را كم مي‌كند.
تحريك يا پانكراس براي آزاد كردن انسولين خون از ديگر خواص مصرف هندوانه است

فواید هندوانه برای جنین :

رشد و تکامل قدرت بینایی و مغز و سیستم عصبی و ایمنی. برای مادر:پتاسیم باعث ایجاد تعادل در مقدار آب موجود در خون و بافت های بدن در دوران بارداری می شود. شما همه این فواید را با کالری کمتر از 50 در هر پیمانه هندوانه دریافت می کنید.

با توجه به این همه فایده و طعم و مزه خوب، هندوانه را در فصل تابستان فراموش نکنید.

گرد آوری مطالب : iranbanou.com