فواید سرکه سیب

فواید سرکه سیب

سرکه سیب از قدیم الایام مورد استفاده بوده است. پزشکان یونان باستان برای درمان بیماری های خاصی سرکه سیب را نسخه می کردند.

سرکه سیب حاصل قسمت گوشتی سیب خرد شده در بشکه های چوبی است. سرکه سیب طبیعی مملو از مواد معدنی گوناگون است و عناصری همچون کلسیم، فسفر ، پتاسیم، منیزیم ، سدیم، گوگرد ، مس، آهن و سیلیکون در آن پیدا می شوند. این سرکه سرشار از ویتامین B، ویتامین C ، اسید استیک، و اسید سیتریک است.
یک راه درمان مفید برای دیابت، فشار خون بالا، ناراحتی های گوارشی و نیز برای کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد . سرکه سیب طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان و بوی بد بدن نیز مناسب است.

رهایی از آکنه و جوش

پوست هر فردی در حالت نرمال اسیدی است اما زمانیکه که قلیایی شود پوست را مستعد ناراحتی های گوناگونی مانند آکنه و جوش می کند. سرکه سیب برای حفظ تناسب PH پوست بسیار خوب است. یک ضد عفونی کننده ویژه با خاصیت ضد باکتریایی می باشد. یک بطری سرکه سیب رقیق را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و با پنبه بر پوست خود بمالید بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه بشویید. تأثیر حاصل از سرکه سیب بر پوست را پس از یک ماه خواهید دید.

درمانی برای پوست خشک و چرب:

زمانیکه از سرکه سیب استفاده می کنید PH پوست را در حالت نرمال نگه می دارد و پوست را بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب نمی کند. یک پیمانه از سرکه سیب را با دو پیمانه از آب مخلوط کنید. کسانی که پوست بسیار حساسی دارند یک پیمانه سرکه سیب را با سه پیمانه آب مخلوط کنند. برای شستن موهای خود نیز می توانید در آخرین مرحله شستشو از سرکه سیب بهره بگیرید.

مخلوط حاصل از مقدار مساوی از سرکه سیب و آب پیاز و مالش آن به طور مستقیم بر روی پوست باعث از بین رفتن لکه ها می شوند. پس از نیم ساعت آن را شستشو دهید می توانید نیم قاشق غذاخوری سرکه سیب به دو قاشق غذاخوری آب پرتقال اضافه کنید و بعد از ۳۰ دقیقه شستشو دهید. راه دیگر این است سرکه سیب رقیق را با مقدار یکسان از آب مقطر و چند قطره عسل مخلوط کنید باید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و از کرم های ضد آفتاب هم استفاده کنید . این مخلوط را باید روزی یک بار و برای مدت یک ماه استفاده کنید.
مخلوط سرکه سیب یک راه درمان عالی برای رفع آفتاب سوختگی است. یک پارچه تمیز را بردارید مقدار مساوی از سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. این پارچه را در این مخلوط بخیسانید و بر محل آفتاب سوخته بگذارید این روش درمان باعث کم شدن سوزش در ناحیه آفتاب سوخته می شود. بگذارید چند دقیقه بر روی پوست شما باشد. سپس محل آفتاب سوخته را شسته و خشک کردید چند قطره روغن نارگیل بمالید چون روغن نارگیل نیز برای رفع آفتاب سوختگی مناسب است.

به جای روغن نارگیل از مرطوب کننده آلوئه ورا نیز می توانید استفاده کنید. راه دیگر، ریختن یک یا دو فنجان سرکه سیب در آب وان حمام است مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این آب بمانید در این زمان سرکه سیب را بر نواحی آفتاب سوخته اسپری کنید.
کاهش چربی ( چربی زیر پوستی که بعضی برای رفع آن عمل جراحی می کنند)

سه پیمانه از سرکه سیب را با یک پیمانه از روغنی که برای ماساژ دادن مناسب است مخلوط کنید آن را بروی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این روش را یک یا دو بار در روز انجام دهید. می توانید پس از استفاده از این مخلوط بخشی که می خواهید چربی آن رفع شود را ببندید و برای مدت حداقل نیم ساعت گرم نگه دارید و بعد شستشو دهید .

سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این راه درمانی را یک یا دو ماه تکرار کنید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید. می توانید سرکه سیب را با نمک دریایی مخلوط کنید به این شیوه که آب مقطر و سرکه هر یک ۱۰۰ میلی لیتر همراه با ۱.۵ قاشق چای خوری نمک دریایی. یک پارچه را در این مخلوط بخیسانید .

و سپس روی محل مورد نظر قرار دهید. می توانید با یک وسیله پلاستیکی محلی که می خواهید چربی آن کاهش یاید را ببندید و آن قسمت را با پتو گرم حفظ کنید. پس از یک یا دو ساعت شستشو دهید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع: www.jazabtarinha.ir