فواید شگفت‌انگیز و کاربردهای روغن گل سفید

فواید شگفت‌انگیز و کاربردهای روغن گل سفید

فواید شگفت‌انگیز و کاربردهای روغن گل سفید

اسانس گل سفید از ترکیب روغن‌های گیاهی که برای تسکین تعدادی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند تشکیل شده است.
روغن‌های گیاهی به عنوان داروهای گیاهی از زمان‌های قدیم در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال‌های اخیر مردم بیشتر از هر زمانی پذیرای استفاده از روغن‌های مختلف گیاهی برای درمان مشکلات سلامتی هستند. روغن گل سفید یکی از این روغن‌های گیاهی است که به دلیل ضد درد بودن محبوب است. بر خلاف باور عموم، روغن گل سفید از هیچ نوع گل سفید رنگی استخراج نمی‌شود. این روغن، ترکیبی از روغن‌های مختلف است که در نسبت‌های خاص ترکیب می‌شوند.
روغن گل سفید برای اولین بار توسط Gan Geog Eng سنگاپوری در اواخر قرن بیستم تولید شد و آن ترکیبی از روغن wintergreen، روغن اکالیپتوس، روغن نعناع، منتول، روغن اسطوخودوس و کافور است. عمدتا به خاطر خواص ضد درد از آن استفاده می‌شود، و می‌توانید از دردهای خفیف و شدید با ماساژ مقداری از روغن گل سفید رهایی یابید.
فواید روغن گل سفید
مصرف موضعی روغن گل سفید یکی از بهترین درمان‌ها برای سر درد است. اگر سر درد ناشی از سینوس یا سر درد تنشی دارید، چند قطره از این روغن را به پیشانی یا شقیقه خود بمالید و ماساژ دهید، این امر می‌تواند به کاهش درد کمک کند. یکی از بهترین کاربردهای گل سفید از بین بردن سینوس مسدود شده است. برای رهایی فوری از سینوس مسدود شده، چند قطره روغن گل سفید را به یک کاسه کوچک از آب گرم اضافه کنید. کاسه آب را روی یک میز قرار دهید، سر خود را خم کنید و یک حوله روی سر خود و کاسه آب طوری قرار دهید که بخار نتواند فرار کند. حالا یک نفس عمیق بکشید و بخاری که از کاسه خارج می‌شود را استنشاق کنید.
منتول و روغن نعناع در روغن گل سفید به رفع انسداد احتقان بینی ناشی از عفونت سینوسی کمک خواهد کرد. استنشاق روغن گل سفید به همین روش، و به تعداد دو تا سه بار در روز می‌تواند به رفع انسداد سینوس مسدود شده کمک کند و تسکین برای شما فراهم کند.
کاربردهای روغن گل سفید تنها به درمان سر درد و سینوس مسدود شده محدود نمی‌شود. اگر شما درد مفاصل و درد ناشی از ورزش بیش کردن بیش از حد دارید، در این صورت ماساژ چند قطره از روغن گل سفید به کاهش درد کمک خواهد کرد.
برای مفاصل سخت یا درد عضلانی عمیق، روغن گل سفید را با هر روغن حامل دیگر مانند جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کنید و ناحیه آسیب دیده را ماساژ دهید، مطمئن شوید که از تکنیک‌های ماساژ ملایم استفاده می‌کنید. می‌توانید این کار را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید تا زمانی که درد از بین برود.
می‌توانید با استفاده از روغن گل سفید از علایم و نشانه‌های بیماری حرکتی رهایی یابید. با مالش چند قطره از روغن گل سفید در برخی از نقاط بدن مانند پشت گوش، بینی و یا دست این علایم تا حد زیادی آرام می‌شوند. این درمان می‌تواند توسط افرادی که از بیماری حرکتی رنج می‌برند اما دوست ندارند از آنتی هیستامین ها استفاده کنند که معمولا برای درمان آن‌ها تجویز می‌شود.
همچنین می‌توانید از روغن گل سفید برای درمان خارش ناشی از گزش پشه یا نیش حشرات استفاده کنید. اندکی روغن گل سفید را روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید و تسکین فوری از خارش را پیدا خواهید کرد. این روغن پوست را تسکین داده و آرام خواهد کرد و موجب کاهش قرمزی و التهابی خواهد شد که ناشی از گزش حشرات است. این روغن همچنین می‌تواند باعث تسکین موقت رگ به رگ شدن، کشیدگی، کمر درد و شانه درد شود.
این روغن را می‌توان از هر فروشگاه سلامت که مبادرت به فروش روغن‌های گیاهی می‌کند خریداری کرد و همچنین می‌توانید آن‌را آنلاین سفارش دهید. این روغن را نباید به زخم‌های باز و بریدگی‌ها اعمال کرد و باید از دسترس کودکان نیز دور نگه داشته شود.
پس دفعه بعد که به سر درد ناشی از تنش دچار هستید به جای استفاده از ضد درد این روغن را ماساژ دهید.
منبع:راسخون