مزایای مکمل‌های روی

مزایای مکمل‌های روی

مزایای مکمل‌های روی

مکمل روی معمولاً برای درمان کمبود روی استفاده می شود. در این جا لیستی مفصل از مزایای این مکمل ها را بیان می کنیم.
همه ی انواع ویتامین ها و مواد معدنی به منظور انجام وظایف مختلف مورد نیاز می باشد. هر ویتامین و ماده ی معدنی عملکرد خاصی را دارند، که همراه با هم به داشتن بدنی سالم کمک می کنند. عنصر روی نیز چنین ماده ی معدنی بوده که برای انجام عملکردهای مختلف بدن انسان مورد نیاز می باشد. با این حال، اگر مقدار کافی از روی در منابع غذایی وجود نداشته باشد، فرد از کمبود روی رنج می برد. مکمل های روی معمولاً برای افرادی که از کمبود روی رنج می برند، تجویز می شود. با این حال، آن ها می توانند برای افزایش سلامتی افراد نیز تجویز شوند. اجازه بدهید به صورت مفصل به این مکمل ها بپردازیم.

مزایای بهداشتی مکمل های روی

روی به صورت طبیعی در مواد غذایی مختلف مانند دانه های کدو، دانه های کنجد، قسمت کمر گوسفند، جگر گوساله، فیله ی گوشت و غیره وجود دارد. با این حال، داشتن مکمل های روی می تواند مفید باشد، اگر شما مایل به بهبود سلامت خود باشید. در زیر لیستی از فواید این مکمل ها را شرح می دهیم:
مکمل های روی، همانطور که در بالا ذکر شد، برای درمان علائم کمبود روی تجویز می گردد. علائمی مانند خستگی مزمن، اسهال، مشکلات باروری در مردان و زنان، مقاومت به انسولین و غیره می تواند توسط این مکمل ها درمان گردد.
کمبود روی منجر به از دست دادن حس بویایی و چشایی شده که می تواند توسط مکمل های روی درمان و پیشگیری گردد.
یکی از کاربردهای مهم یا فواید سلامت مکملهای روی این است که آن ها به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. افرادی که از کمبود روی رنج می برند، به عفونت های مکرر و بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی مبتلا می گردند. این امر می تواند تا حد زیادی توسط مصرف دوزهای منظمی از مکمل های روی درمان گردد.
اگر شما از عفونتهای سرد یا ویروسی رنج می برید، استفاده از قرص های حاوی عنصر روی به شما توصیه می گردد. این امر به این دلیل است که عنصر روی حاوی خواصی است که به مبارزه با عفونت سرد کمک می کند.
مکمل های روی به ویژه برای بهبود سلامت باروری مردان مفید می باشد. این مکمل ها به تنظیم متابولیسم تستوسترون و همچنین به افزایش میل جنسی کمک می کند. همچنین این مکمل ها برای مردانی که مشکل حفظ تعداد طبیعی اسپرم دارند، تجویز می شود.
بهبود زخم مزیت عمده ی دیگر مکمل های روی می باشد. به طور خاص، پی برده شد که مکمل های روی به درمان تحلیل ناشی از زخم معده کمک می کند. در مرحله ی دوم، زخم های موجود بر روی پوست نیز به سرعت با استفاده از مکمل های روی درمان می گردد.
یکی دیگر از عملکردهای برجسته ی عنصر روی این است که رشد سلول کمک می کند و از این رو برای رشد و توسعه ی کلی بدن ضروری می باشد. مکمل های روی جهت رشد مناسب کودکانی که از رشد تأخیری رنج می برند، تجویز می گردد.
به طور مشابه، مکمل های روی برای سایر فعالیت های متابولیکی مانند تولید انسولین، پایین آوردن فشار خون، ترمیم دید در شب و غیره مورد نیاز می باشد. در آخر، دیگر استفاده ی رایج مکمل های روی کمک به درمان اسهال می باشد.
اگرچه مکمل های روی، خواص درمانی متعددی دارند، اما باید توجه داشت که این مکمل ها باید در حد تجویز شده و تنها برای دوره ی تجویز شده مورد استفاده قرار گیرد. شما باید با پزشک در رابطه با دوز مکمل های روی مشورت کنید و تنها مقادیر تجویز شده را مصرف کنید. مشابه با دیگر مکمل های ویتامین و مواد معدنی، استفاده ی بیش از حد روی در بدن میتواند منجر به ایجاد عوارض جانبی گردد. این موضوع می تواند تاثیر سوء بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد. عنصر روی با جذب برخی مواد معدنی در بدن تداخل دارد. بنابراین، با توجه به تمام این عوامل، استفاده از مکمل ها تنها پس از مشورت با پزشک عاقلانه می باشد.
با این حال، باید توجه داشت که مکمل های هر ماده ی معدنی تنها در صورتی که شخص از کمبود آن ماده رنج می برد، مورد استفاده قرار می گیرد. در موارد عادی، داشتن رژیم غذایی متعادل، متشکل از غذاهای حاوی ویتامین ها و مواد معدنی، نیاز روزانهی بدن به هر نوع ویتامین و ماده ی معدنی براورده می شود.

منبع:راسخون