نمک فرنگی اصل برای آکنه

نمک فرنگی اصل برای آکنه

نمک فرنگی اصل برای آکنه

آیا می‌دانستید نمک فرنگی اصل می‌تواند به پاکسازی آکنه کمک کند؟ بله نمک فرنگی اصل که ما از آن برای تسکین دردها استفاده می‌کنیم می‌تواند در مبارزه با آکنه به ما کمک کند.
آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که باعث ایجاد جوش، جوش‌های سرسیاه و سرسفید می‌شود. شایع‌ترین مناطق آسیب‌دیده شامل صورت، گردن، سینه، بازوها و پشت هستند. هنگامی که چرک و باکتری‌ها در منافذ ترشح چربی به دام می‌افتند منج به تورم می‌شود که به عنوان آکنه شناخته می‌شود.
روش‌های بسیاری برای رهایی از آکنه ارائه شده است، اما مردم درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهند.نمک فرنگی اصل می‌تواند در خانه برای رهایی از آکنه مورد استفاده قرار گیرد. نمک فرنگی اصل یا سولفات منیزیوم ترکیبی از یک سری ترکیبات طبیعی شامل منیزیوم، گوگرد و اکسیژن است. در حالی که منیزیوم به آزاد شدن استرس کمک می‌کند و باعث تسکین درد عضلات و مفصل می‌گردد، محتوای سولفات دارای خواص ضدباکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است که باعث می‌شود نمک فرنگی اصل یک درمان خانگی محبوب برای آکنه باشد.

آیا نمک فرنگی اصل برای آکنه خوب است؟

بله خوب است. هنگامی که این ماده را برای درمان آکنه انتخاب می‌کنید، بسیاری از خواص مفید نمک فرنگی اصل منجر به حاصل شدن نتایج مورد نظرتان می‌شود. نمک فرنگی اصل یک ماده معدنی طبیعی منیزیوم سولفات است. دارای خواص دارویی زیادی است، و می‌تواند در حمام به عنوان یک آرام بخش برای خارش پوست خشک، ملین و همچنین برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد. می‌تواند به عنوان یک ضدالتهاب استفاده شود که باعث کاهش تحریک‌پذیری پوست و قرمز شدن آن می‌شود. نمک فرنگی اصل همچنین برای درمان رگ به رگ شدن، آسیب‌ها و عضلات کشیده مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا برخی راه‌ها وجود دارد که نمک فرنگی اصل می‌تواند برای رهایی از آکنه استفاده شود.

استفاده از نمک فرنگی اصل برای درمان آکنه

یک پاک‌کننده

نصف قاشق غذاخوری از نمک فرنگی اصل را با کرم پاک‌کننده روزانه خود مخلوط کنید. آن را روی ناحیه آسیب‌دیده ماساژ دهید. به یاد داشته باشید که به آرامی ماساژ دهید. مالش شدید ممکن است باعث گسترش عفونت به سایر مناطق اظراف شود. بعد از حدود 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید و سپس خشک کنید. همچنین می‌توانید در این روش به جای استفاده از کرم پاک‌کننده از کرم ماساژ استفاده کنید. این باعث پوسته پوسته شدن پوست مرده شده و در نهایت منجر به کاهش آکنه می‌شود.

پنبه خیس

حدود 2 قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را در یک فنجان آب حل کنید. پنبه را به درن آن فرو برده و سپس روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. به مدت 15 تا 20 دقیقه روی محل قرار گیرد و سپس با آب بشویید.

ماسک آن

یک قاشق غذاخوری کنیاک، یک قاشق غذاخوری شیر خشک، یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و نیم قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را در یک کاسه مخلوط کنید. روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید و تا زمانی که خشک شود اجازه دهید به صورت ماسک باقی بماند. ماسک باید به صورت طبیعی خشک شود. سپس با آب سرد بشویید.

مالش دادن

یک قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را با جو دو سر مخلوط کنید و به منطقه آسیب دیده مالش دهید. صورت خود را به طور کامل بشویید و پس از اینکه صورت خشک شد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

پوست نرم

آکنه باعث ایجاد ناهمواری ناخواسته روی پوست شما خواهد شد. برای داشتن پوست نرم و عاری از آکنه، منطقه آسیب دیده را مرطوب کنید و سپس با مقداری نمک فرنگی اصل ماساژ دهید.

حمام سم‌زدایی

اگر آکنه به صورت همزمان نقاط مختلفی از بدن را آلوده کرده است، و احتمالا دست شما به آسانی به همه نقاط آسیب دیده نمی‌رسد، برای مثال به پشتتان، در این صورت می‌توانید از نمک فرنگی اصل در وان حمام استفاده کنید. شما به یک فنجان نمک فرنگی اصل، دو قاشق غذاخوری نمک دریا و دو قاشق غذاخوری روغن حمام احتیاج دارید. در حالی که وان در حال پر شدن از آب است این پودرها را به داخل آن بپاشید. وارد وان شوید و در حالی که نمک روی آکنه کار می‌کند آرامش را احساس کنید.
اگرچه آکنه نمی‌تواند به طور کامل درمان شود، ما همیشه می‌توانیم اقداماتی را برای جلوگیری از آن با مراقبت مناسب از پوست انجام دهیم. می‌توانید از هر یک از روش‌های ارائه شده به صورت منظم استفاده کنید و آکنه را دور نگه دارید.
سلب مسئولیت: این مقاله صرفا به منظور اطلاع رسانی است و نمی‌تواند جایگزینی برای مشاوره‌های ارائه شده توسط یک متخصص باشد. این پیشنهادات ممکن است به شما کمک کند در طول شب از جوش‌ها رهایی یابید یا ممکن است تاثیری نداشته باشد. تاثیر گذاری به دو پارامتر بستگی دارد، مدت زمان و شدت شیوع جوش و نوع پوست و حساسیت آن. لطفا با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید یا قبل از هرگونه تصمیم گیری مرتبط با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع:راسخون