ورزش مناسب برای درمان گودی کمر

ورزش مناسب برای درمان گودی کمر

ورزش مناسب برای درمان گودی کمر

کمردرد و زانو درد هر دو از مشکلات شایع سیستم اسکلتی بدن انسان هستند و کم نیستند کسانی که هم از کمردرد و هم درد زانو شاکی میباشند.

شایعترین علل کمردرد ضعف عضلات کمر است که میتواند همراه با افزایش گودی کمر باشد و از شایعترین علل درد زانو کندرومالاسی یا نرمی غضروف کشکک است.

درمان اصلی هر دو این مشکلات تقویت عضلات ناحیه با استفاده از نرمش های طبی است.

با این حال بعضی از نرمش هایی که در این دو بیماری بکار میروند ممکن است با هم سازگاری نداشته باشند.

در بعضی حرکاتی که برای تقویت عضلات شکم و کمر انجام میشوند زانو باید تا حد زیادی خم و راست شود.

از طرف دیگر خم شدن زیاد زانو برای نرمی غضروف کشکک مناسب نیست و در نرمش هایی که برای درمان نرمی غضروف کشکک انجام میشوند تاکید بر این است که تا حد امکان زانو خم و راست نشود.

راه برخورد با این مشکل چیست

راه حل اینست که در ابتدا تنها آن دسته از نرمش های کمر و شکم را انجام دهیم که در آنها زانو یا خم نمیشود و یا تا حداکثر ۴۰ درجه خم و راست میشود.

با چند هفته انجام نرمش های زانو و قویتر شدن عضلات چهارسر ران درد زانو بتدریج کم شده و ممکن است بتوان بتدریج درجه خم و راست کردن زانو را افزایش داد.

با این حال اگر بیمار بعد از گذشت چند هفته باز هم نتواند زانوان خود را خم و راست کند میتواند تنها آن دسته از نرمش های کمر را انجام دهد که در آنها زانو خم و راست نمیشوند.

منظور از چسبندگی مهره های کمر اتصال مادرزادی مهره پنجم کمری و استخوان خاجی یا ساکروم است.

قبلا فکر میکردند این جسبندگی میتواند علت کمردرد باشد ولی امروزه اعتقادی به این فکر نیست و چسبیده بودن مهره پنجم کمری و استخوان خاجی یا ساکروم یا تغییر طبیعی محسوب میشود.

منبع:سلامتی