ويژگي هاي آژانس های مسافرتی

ويژگي هاي آژانس های مسافرتی

آژانس هاي خدماتي مسافرتي و رابطه آنها با خطوط هوايي

         يكي از روش هاي پيوند مشتري با خطوط هوايي ، آژانس هاي خدماتي مسافرتی هستند كه علاوه بر اقدامات گروهي براي گردشگران گاهي به طور جداگانه و اختصاصي به فراهم نمودن مقدمات خدمات سفر با استفاده از خطوط هوايي ، اجاره دهندگان خودرو ، خطوط كشتيراني ، هتل ها ، راه آهن ، تور هاي گردشي و برخی از آژانس های مسافرتی ديگر اقداماتي را انجام مي دهند . از آن سو خطوط هوايي به منظور توزيع وسيع جغرافيايي خدمات خود ، بخشي از فروش خود را به آژانس ها مي سپارند و بعد از فروش ، حق كميسيون از پيش توافق شده اي را به آنها پرداخت مي نمايند كه گاهي به دليل اين كه فروش شركت هاي مختلف هوايي را عرضه مي كنند ممكن است با دريافت كميسيون بيشتراز سوي يك شركت هوايي اغوا شوند و فعاليت فروش خود را بر آن شركت معطوف نمايند .

        آژانس خدماتي مسافرتي ، اپراتوري است كه براي دسترسي به قیمت هاي رقابتی شرکت های بزرگ هواپیمايي و هزاران هتل و مکان های مختلف دنیا و اجاره خودرو طراحی شده و قادر به ذخیره و ارسال درخواست و تایید هتل ، رزرو بليت هواپیما و اجاره خودرو در عرض چند دقیقه بوده و توانايي دسترسي به اطلاعات دست اول از هتل ها و دستیابی به بهترین نرخ آنها را در دارند و كاركنانش با استفاده از جدیدترین فناوري برای حصول اطمینان  از خدمات قابل اعتماد و کارآمد براي مشتريان ، سفر هاي .آژانس های مسافرتی با ترویج و تبليغ بسته هاي تفريحي سفر ، بخش عمده ای از وقت خود را صرف جذب و برخورد با مشتریان به طور مستقیم مي كنند و در زمينه هاي مختلف مورد نياز مشتریان در مقصد براي گذراندن تعطیلات و دريافت خدمات مورد نیاز ، آنها را راهنمایی مي کنند.

ويژگي هاي آژانس های مسافرتی

بيشتر آژانس های مسافرتی در مدیریت سفر تخصص دارند و با بروشور سفر به مشتریان برای انتخاب یک بسته تعطیلات به آنان کمک مي كنند ، بسته پیشنهادي مي تواند شامل : وسيله سفر ، استراحتگاه و خوابگاه ، اطلاعات در مورد ارز محلي و … باشد.

آژانس های مسافرتی از طریق تلفن ، ایمیل ، پیامك ، فکس و مراکز پست با مشتریان در تماس هستند .

آژانس های مسافرتی به وسيله اپراتورهای تور ، نحوه گذراندن تعطیلات و ترتیبات يك سفر سفارشی را ساخته و بر اساس آن تماس با مشتری را سازماندهی و بررسی مي كنند.

آژانس های مسافرتی از طریق نرم افزار رايانه اي بليت هواپيما و هتل را براي مشتريان رزرو نموده و برای کرایه خودرو و سفرهای تفریحی پيشنهاد هايي مي نمايند .

آژانس های مسافرتی  در مورد گذرنامه ، واکسیناسیون مورد نياز قبل از ورود به كشور مقصد ، رواديد و بیمه مسافرتی به مشتريان پيشنهاد هايي مي نمايند .

آژانس های مسافرتی پس از فروش بليت تماس مشتریان را با تور اپراتورها برقرار مي نمايند .

آژانس های مسافرتی با شركت هاي هوايي پس از فروش تعامل مالی دارند .

آژانس های مسافرتی گاهي در روز هاي تعطيل و بیش از پنج روز اداري هفته ( شنبه تا پنجشنبه ) و ساعات معمول روزانه کار می کنند. .

·        محيط دفاتر ، میز هاي كار و محل نشستن براي مشتريان جذاب و انجام كار ها به سرعت با رايانه انجام پذيرفته و براي كاركنان از يونيفرم مناسب و زيبا استفاده مي شود . ·        آژانس های مسافرتی (جهت بهبود كيفيت كار و افزايش دانش كاري براي كاركنان دوره های آموزشی کوتاه مدت را فراهم مي آورند .

 ویژگی های كاركنان آژانس مسافرتی

بايد دارای مهارت های ارتباطی عالی و برخورد دوستانه و مودب  بوده و از کار کردن با مردم و فروش لذت ببرند .

 بايد به جغرافیا و سفر علاقه داشته و مقاصد مختلف در سراسر جهان را بشناسند .

بايد هنگام برخورد چهره ای مطمئن داشته باشند .

بايد دارای مهارت های رايانه اي باشند .

 بايد فروش بليت را خوب بدانند

 بايد انعطاف پذير و سازگار باشند

بايد حتی زمانی که تحت فشار هستند موثر ، آرام و صبور ، باشند .

بايد به عنوان بخشی از يك گروه در كار گروهي خوب کار كنند .

 بايد با توجه .به تجربه خود و توان مالي مشتريان آنها را راغب به سفر براي تفريح و گذراندن تعطيلات يا انجام كسب و كار كنند.

منبع:brownelltravel.com