ویژگی یک کولر گازی خوب

ویژگی یک کولر گازی خوب

تجهیزات سرمایشی و گرمایشی متنوعی با مدل ها، میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش، خدمات نصب و شکل و شمایل ظاهری گوناگونی در بازار وجود دارند.
موضوع مهمی که خریداران را در هنگام خرید دچار مشکل می کند این است که از میان ده‌ها مارک، کدام یک را انتخاب کنند. بد نیست خلاصه وار به بعضی نکات برای انتخاب یک کولر گازی خوب اشاره نماییم.

ویژگی های فنی یک کولر گازی خوب

صدا

معمولا کولر های گازی که دارای پنل داخلی هستند بی صدا نیستند ، بیشترین صدای تولید شده در این تجهیزات صدای حرکت کمپرسور آنها است . معمولا اسپلیت ها با کمپرسور پیستونی بیشترین صدا را دارند و نوع کمپرسور اسکرال کمترین سر و صدا را ایجاد می کند.
برای افرادی که به صدا اهمیت زیادی می دهند این موضوع مهم خواهد بود.

امکانات

اسپلیت های امروزی دیگر به همه جور امکانات مجهز شده اند.
– توجه کنید که کولر گازی مورد نظر شما ریموت کنترولی داشته باشد تا هدایت از راه دور میسر شود . ( البته برخی مدل های صنعتی تر کولر گازی فاقد کنترول از راه دور هستند )
– حتما تنظیمات ترموستات درجات متنوعی داشته باشد تا با توجه به میزان گرما و سرمای مد نظرتان، برودت لازم را تنظیم کنید ( عموما خنکی مطبوع، چیزی بین ۱۹ الی ۲۴ درجه سانتی‌گراد می باشد).

دسترسی به فیلتر ها

این فیلتر ها در کولر های گازی نقش تصفیه کن هوا را دارند که طبیعتا بعد از مدتی کثیف شده و نیاز به تعویض یا تمیز کردن دارند. بنابر این مدل هایی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید به این فیلتر ها دسترسی داشته باشید .

مصرف پایین انرژی

کولرهای دارای برچسب A خریداری شود. چرا که باعث می‌شود تا ‌۴٠درصد در هزینه‌های برق مصرفی سرمایشی‌تان صرفه‌جویی شود. فراموش نکنید میزان قدرت کولر گازی یا BTU آن متناسب با محل استفاده باشد . شما با خرید کولرهای با ظرفیت بالاتر سودی نخواهید برد . از فروشنده برای تخمین انتخاب بار سرمایشی کولر گازی متناسب با محل شما کمک بخواهید .

ویژگی های جانبی کولر گازی

خدمات پس از فروش

همیشه مهمترین عامل حمایتی بعد از خرید یک کالا میزان خدمات پس از فروش آن خواهد بود.
این موضوع برای همه روشن است که شروع یک تجارت آنچنان دشوار نیست. راحت می شود یک یک تجارت را شروع کرد ولی ‏اینکه این تجارت تا چه زمانی برقرار و پایدار خواهد بود از مواردی می‌باشد که حتماً می‌بایست در ابتدا به آن توجه ویژه داشت.
خدمات ‏پس از فروش یا گارانتی در راستای همین موضوع در رده بزرگترین و مهمترین مزیت رقابتی برای تولید کننده ها قرار گرفته است

بسیاری از مارک های مختلف کولر گازی موجود در بازار دارای قیمت های گوناگونی هستند . در خیلی از موارد شما کولر گازی ای را ارزانتر از برند های مشابه می بینید که تصادفی نخواهد بود. سعی کنید کولر گازی خریداری کنید که نمایندگان آن در شهر شما حضور فعال داشته باشند چرا که معمولا این وسایل نیاز به نصاب مجاز دارند تا در محل شما نصب و راه اندازی شوند .

تعمیرات ارزان

این مورد رابطه مستقیم با خدمات پس از فروش کولر دارد . بسیار شده که شما کالایی با قیمت پایینتر خریداری میکنید اما برای تعمیرات و تعویض قطعات آن باید بیشتر از مارک های مشابه بپردازید . سعی کنید اسپلیتی خریداری کنید که نمایندگی آن تضمین تهیه قطعات اصلی آن را عده دارد باشد.

منبع: www.yesaco.com