پشت سرگذاشتن فصل سرما با این روش ها

پشت سرگذاشتن فصل سرما با این روش ها

با این روش ها به راحتی در مقابل سرماخوردگی ایمن می شوید و از ابتلا به آن جلوگیری می کنید و فصول سرد سال را پشت سر می گذارید با ما همراه باشید تا موثرترین راههای پیشگیری را برایتان بگوییم

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند با رعایت نکاتی می‌توانند زمستانی بدون ابتلا به انواع بیماری‌های فصلی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا را پشت سر بگذارند.

گفتنی است، در وهله اول استفاده از عینک آفتابی در زمستان و به ویژه در مجاورت با هوای سرد است که مانع از خشکی، قرمزی و ترشح اشک از چشم می‌شود.

خورن غذا با دست‌های مختلف توسط افراد چپ دست و یا راست دست نیز می‌تواند به صورت پی‌در‌پی شانس ورود انواع باکتری‌ها از جمله کمپیلو باکتر، اشریشیا کلی و یا نورو ویروس بیماری کاهش دهد.

تزریق واکس آنفولانزا در صورت عدم وجود منع تزریق یکی دیگر از راه‌های بسیار مؤثر جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا است.

کاهش وزن یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از ابتلا به آنفولانزای فصلی است، براساس تحقیقات افراد چاق با احتمال بیشتری به نسبت افراد لاغر به بیماری آنفولانزا مبتلا می‌شوند.

براساس تحقیقات قطرات پراکنده بزاق دهان ناشی از عطسه یا سرفه می‌تواند تا شعاع 3 و نیم متری در محیط اطراف پراکنده شود، بنابراین در یک اتوبوس یا وسیله حمل و نقل عمومی افراد باید در صورت امکان از فرد مبتلا به سرماخوردگی دور شوند.

براساس تحقیقات دانشگاه ماساچوست، در یک عطسه امکان ارسال بیش از 100 هزار قطره آلوده به ویروس وجود دارد و ویروس سرماخوردگی می‌تواند تا 48 ساعت بر روی دستگیره در و یا سایر اشیاء زنده بماند.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند افراد جهت جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی با استفاده از اسپری مخصوص شستشوی بینی داخل بینی خود را بشویند و خشک کنند، در صورت بروز سرماخوردگی و ایجاد سرفه مزمن مصرف شکلات تلخ به صورت مایع همراه با آب جوش به دلیل دارا بودن ماده تئوپرومین می‌تواند سبب رفع گرفتگی ریه  در افراد شود.

و در نهایت مسواک زدن دقیق و منظم دندان‌ها و لثه‌ها و نیز شستشوی بالش و ملحفه با آب بالای 60 درجه سانتی‌گراد می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های ناقل بیماری آنفولانزا را از بین ببرد.