چه چیز باعث چرب شدن مو می شود؟

چه چیز باعث چرب شدن مو می شود؟

موی چرب کمتر از موی خشک باعث دردسر نیست. قطعا اگر شما دارای موی چرب باشید آنها اصولا صاف، چسبنده و نرم است که این باعث آزار شما خواهد شد. اما چه چیز باعث چرب شدن موی سر می شود.

دلایل مختلفی برای چرب بودن مو وجود دارد. از دلایل ژنتیکی و طبیعی گرفته تا اشتباهات خودمان که منجر به چرب شدن مو می شود. در اینجا به چند دلیل معمول چرب شدن موی سر اشاره می کنیم :

دلیل ژنتیکی : شاید شما به طور طبیعی غدد چربی فعال تری نسبت به سایر افراد دارید که این باعث می شود چربی بیشتر از آنچه نیاز دارید در پوست یا موهایتان تولید شود و این منجر به چرب بودن دائمی موهایتان می شود.

استفاده از محصولات نامناسب با نوع مو : همیشه باید بدانید چه شامپو و نرم کننده ای مناسب موهای شماست، اگر از شامپوها یا نرم کننده ها و حتی سایر محصولات مخصوص مو استفاده کنید که در آنها ترکیباتی دارند که مناسب نوع موهایتان نیستند با موهای چرب مواجه می شوید.

کم توجهی به محافظت از مو : اگر به طور مرتب مو و سرتان را نمی شویید، این باعث می شود آلودگی ها و مواد مسمومی که در طول روز در موهایتان نشسته اند به مرور زمان موهایتان را چرب و چسبنده کنند.

نوع موهایتان : اگر موهایتان خیلی نازک و صاف است احتمال اینکه موهایتان چرب تر باشد بیشتر است. در سوی دیگر موهای فر و ضخیم معمولا خشک تر هستند. به همین دلیل است که باید بدانید چه شامپویی به موهایتان بزنید تا بیشتر از قبل چرب و سنگین نشود.

شستن نادرست مو : استفاده نادرست از محصولات مخصوص مو تنها دلیل چرب شدن مو نیست بلکه چطور شستن مو نیز مهم است. اگر هنگام شستن موهایتان به کف سرتان چنگ بزنید و به شدت پوست سرتان را بشویید باعث می شوید چربی بیشتری تولید کند. در ابتدا هنگام شستن سرتان خیلی با پوست سرتان خشن و سرسختانه برخورد نکنید و سعی کنید ساقه موهایتان را بیشتر از ریشه بشویید.

بیماری های پوست سر : پوست سر شما ممکن است دچاربیماریهایی شود که باعث خارش سر، بوجود آمدن جوش های قرمز یا شوره های بیش از حد در سرتان شود. این بیماری ها می توانند باعث چرب تر شدن موهایت نیز شوند. اگر با چنین مواردی مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید تا شما را برای برطرف کردن این بیماری راهنمایی کند.

چه دلیل چرب شدن مو طبیعی و ژنتیکی باشد چه استفاده نادرست از مواد مخصوص مو، راه حل هایی برای برطرف کردن و کاهش آن وجود دارد.