کرم سفیدکننده برای جای زخم آکنه

کرم سفیدکننده برای جای زخم آکنه

کرم سفیدکننده برای جای زخم آکنه

در این مقاله اطلاعاتی در مورد کرم سفید کننده برای جای زخم آکنه فراهم شده است و همچنین شامل برخی روش‌های طبیعی است که ممکن است برای این وضعیت مفید باشد.
آکنه یک بیماری پوستی است که تقریبا همه را آلوده می‌کند. حتی اگر از بین برود، از خود لکه‌های پوستی یا جای زخم قهوه‌ای تیره بر جا می‌گذارد. رهایی از این جای زخم‌ها دشوار است و جای زخم شدید می‌تواند چهره‌ای نامطلوب از ما نشان دهد. معمولا این جای زخم‌ها خود به خود پس از مدتی از بین می‌روند اما عده‌ای در پی راهی هستند تا روند درمان را تسریع بخشند. درمان‌های بسیاری برای رهایی از جای زخم آکنه وجود دارد، با این حال، این درمان‌ها می‌توانند گران قیمت باشند. تصور می‌شود که استفاده منظم از کرم‌های سفید کننده به محو شدن تدریجی این لکه‌ها کمک می‌کند.
یک شخص می‌تواند محصولات سفید کننده زیادی را بدون نسخه پزشک تهیه کند. استفاده از کرم ملایم برای محو لکه‌های قهوه‌ای تیره یک روش امن و آسان برای دستیابی به نتایج دلخواه است. کرم‌های سفید‌ کننده حاوی هیدروکینون هستند که یک ماده فعال است. تصور می‌شود که این ماده شیمیایی این مشکل پوستی را کاهش می‌دهد.

کرم خفیف

کرم‌های سفید کننده صورت زیادی با برندهای مختلف و بدون نیاز به نسخه پزشک وجود دارد. به این دلیل می‌توان بدون نیاز به نسخه پزشک این کرم‌ها را تهیه کرد که فقط حاوی 2% هیدروکینون هستند. اگر این میزان بیش از 2% باشد فروش آن بدون نسخه پزشک غیرقانونی است. بنابراین اگر قصد داشتید از این نوع کرم‌ها تهیه کنید ابتدا اطمینان حاصل کنید که میزان هیدروکینون بیش از 2% نباشد. کرم‌های سفید کننده که برای خرید آن‌ها نیازی به نسخه پزشک نمی‌باشد جزو کرم‌های موثر برای جای زخم ملایم محسوب می‌شوند، و در کل باعث روشن شدن پوست می‌شوند. با این حال، اگر یک نفر دارای جای زخم تیره‌تر است، باید پس از مشاوره با متخصص پوست اقدام به تهیه بهترین نوع کرم نماید. در زیر برخی از کرم‌های بدون نیاز به تجویز پزشک وجود دارد که برای سفید کردن پوست جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند:
• تصور می‌شود که کرم روشن کننده Revitol در صورتی که به مدت 90 روز استفاده شود، به محو شدن جای زخم و تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوست کمک می‌کند.
• یکی دیگر از محصولات حذف کننده جای زخم آکنه کرم روشن کننده SkinBright است که به کاهش ظاهر جای زخم و علایم کمک می‌کند. پس از چند بار استفاده شخص باید نتایج آن‌را مشاهده کند.
• گفته می‌شود که کرم سفید کننده Mederma یک محصول عالی است که باعث توقف تشکیل ملانین می‌شود. اگر شخصی این کرم را به مدت 2 تا 6 ماه بصورت منظم استفاده کند می‌تواند نتایج کلی را ببیند.

کرم سفید کننده تجویز شده

با این حال می‌توانید برای از بین بردن جای زخم آکنه با استفاده از کرم سفید کننده به دنبال یک متخصص پوست باشید. این امکان وجود دارد که دکتر برای شما کرمی تجویز کند که حاوی حدود 4% غلظت هیدروکینون است. این کرم مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا تاثیر بگذارد اما کاملا موثر است. کرم سفید کننده تجویز شده توسط دکتر به آمیخته شدن جای زخم به پوستتان بدون هیچ اثری کمک می‌کند. این کرم‌ها حاوی هیدروکینون یا رتینوئید هستند چون این مواد عنصر کلیدی این کرم‌ها هستند. کرم‌های تجویز شده به عمق پوست نفوذ می‌کنند. برای جای زخم آکنه شدید، دکتر ممکن است چند جلسه لایه‌برداری شیمیایی تجویز کند و سپس پس از چند روز از شخص بخواهد که درمان را با کرم ادامه دهد. هنگامی که یک کرم سفید کننده تجویز شده با لایه‌برداری شیمیایی ترکیب شود، ممکن است سریع‌تر به روشن شدن جای زخم و کاهش ظاهر این مشکل پوستی کمک کند.

استفاده از مواد طبیعی برای سفید کردن

اگر یک نفر نخواهد که از کرم‌های سفید کننده برای این مشکل پوستی استفاده کند، در این صورت می‌تواند از محصولات خانگی برای این مشکل پوستی استفاده کند. با این حال، انتظار نتیجه فوری نداشته باشید چون با استفاده از درمان خانگی مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد تا این وضعیت پوستی محو شود. شخص می‌تواند از آب لیموی تازه استفاده کند و به صورت مستقیم روی جای زخم آکنه اعمال کند و پس از 15 دقیقه با استفاده از آب گرم پوست خود را بشوید. همچنین می‌تواند کمی پوست پرتقال را زیر نور آفتاب خشک کند، و بعد از خشک شدن آن‌را آسیاب کند و پودر آن‌را تهیه کند. یک بسته پودر پوست پرتقال و شیر خام تهیه کرده و با هم مخلوط کنید و سپس روی جای زخم آکنه و رنگدانه‌های تجمع یافته اعمال کنید. این روش درمانی را هفته‌ای 2 تا 3 بار و به مدت 3 تا 4 ماه تکرار کنید تا پوستی روشن داشته باشید و این مشکل پوستی برطرف شود.
بنابراین می‌توان با انتخاب کرم سفید کننده ملایم خوب که نیاز به نسخه نداشته باشد یا با مراجعه به متخصص پوست برای جای زخم‌های شدید و استفاده منظم از کرم تجویز شده از جای زخم آکنه خلاص شد.
رفع مسئولیت: مطالب موجود در این مقاله صرفا به منظور آموزش می‌باشد و نمی‌تواند جایگیزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص باشد.

منبع:راسخون