۱۰ توصیه معجزه گر برای خلاصی از سیگار

۱۰ توصیه معجزه گر برای خلاصی از سیگار

ترک کردن هیچ اعتیادی آسان نیست. این قاعده در مورد سیگارهم صدق می کند. اراده و خواست شما مهمترین عامل برای ترک سیگار است و البته کافی نیست!

اگر تصمیم به خلاصی از دست آن گرفته اید, توصیه های زیر به شما در این راه کمک می کنند.
البته بازهم تضمینی نیست که اگر همه این کارها را انجام بدهید سیگار را حتما ترک می کنید. بهترین راه این است که از یک مشاور یا متخصص در زمینه ترک سیگار کمک بگیرید.

۱- وقتی تصمیم به ترک سیگار می گیرید, کم کم تلاش کنید سیگارهای خود را تا آخر نکشید.
۲- وعده های سیگار خود را یکی در میان کنید. فرض میکنیم شما رد زمان های ثابتی از روز معمولا سیگار می کشید؛ برای مثال صبح ها بعد از صبحانه, بین ۹ تا ۱۰ صبح, بین ۱۱ تا ۱۲, بعد از ناهار, بعد از خواب بعداز ظهر و… حالا شما می توانید در وعده های بعد از صبحانه, قبل از ظهر و بعد از خواب, سیگار بکشید و بقیه را حذف کنید.
۳- در وعده هایی که می خواهید سیگار بکشید, برای روشن کردن سیگار آن قدر صبر کنید تا دیگر روشن نکردن سیگار برای شما قابل تحمل نباشد.
۴- سیگار را به صورت بسته ای تهیه نکنید. وقتی شما هربار یک یا چند نخ سیگار بخرید, ممکن است بعضی اوقات که هوس سیگار کشیدن دارید, در دسترس شما نباشد و وعده های سیگار عقب بیفتد. به این ترتیب مقاومت شما در برابر آن هم افزایش می یابد.
۵- خود را ملزم کنید که در بعضی از محیط ها سیگار نکشید؛ برای مثال در جمع خانواده یا خودرو. وقتی این تصمیم را گرفتید به هیچ وجه آن را زیر پا نگذارید.
به این ترتیب محیط های که در آنها می توانید سیگار بکشید محدود می شوند و وعده های سیگار کشیدن عقب می افتد.
۶- سعی کنید به محیط هایی که تعداد زیادی افراد سیگاری حضور دارند, کمتر وارد شوید.
۷- یک روز در هفته را برای خودتان روز هوای پاک اعلام کنید و در آن روز سیگار نکشید.
۸- هر هفته تعداد نخ های سیگار خود را کاهش دهید؛ برای مثال ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از هفته قبل سیگار بکشید.
۹- از زمانی که تصمیم به ترک سیگار گرفتید سعی کنید از سیگارهای لایت که نیکوتین کمتری دارند استفاده کنید.
۱۰- در دوران ترک کردن, سعی کنید خود را در معرض استرس و عصبانیت قرار ندهید. این احساس ها, میل به سیگار کشیدن را افزایش می دهند.

 منبع: newmatlab.persianblog.ir