عکاسی هنر ثبت لحظات است.لحظه هایی که شاید تکرار ناپذیر باشند توسط عکاس ثبت شده و به تاریخ می پیوندند. عکاسی هنری است که با توجه به ذوق فردی که آن را عکاس می نامیم شکوفا می شود. در عصر حاضر، ثبت تصاویر بر روی کاغذ حساس به ثبت لحظات ناب بر روی گیرنده های تصویر تبدیل شده است.

در این میان تفاوت عکس خوب و عکس بد در اصولی است که هنرمند عکاس برای خلق تصاویر هنری به کار می گیرد. تاریخچه عکاسی در جهان نشان دهنده اینست که عکاسی با توجه به تلاش های نو آورانه افراد مستعد در طول زمان تکمیل شده است. اکتشافات نوری، تحقیقات در زمینه کاغذهای حساس به نور و موارد بسیاری است که نتیجه تحقیقات و آزمایش های علمی نخبگان عکاسي است. این علم در صنعت گسترش یافت و توسعه ای فراگیر پیدا کرد. اساس کاردوربین عکاسی از جعبه تاریک آغاز شد که مربوط به دورانی بسیار قدیمی تر از اختراع اولین دوربین عکاسي می شود.

?آموزش عکاسی

هر چند وجود قریحه ذاتی در هنر می تواند منجر به خلق آثاری بدیع شود ولی بدون شک در عکاسي که علمی است آمیخته به هنر، می توان با آموزش صحیح تصاویری فوق العاده ثبت کرد. چنانچه اصول عکاسی به صورت آکادمیک تدریس شود می تواند با علاقه هنرجو ترکیب شده و جلوه ای بدون نقص را نمایان کند.

از این رو با توجه به علاقه ای که در بین اقشار جوان و مستعد وجود دارد تصویرگران پویا اندیش ، سالهاست اقدام به برگزاری کلاس های آموزش عکاسی برای سنین مختلف نموده است. این کلاس ها با توجه به تکنیک های فنی، توسط اساتید با تجربه و متخصص تدریس می شوند.

?انواع عکاسی

عکاسی به شیوه های گوناگونی اجرا می شود و عکاس در زمینه های مختلفی فعالیت می کند ، از جمله :

?عکاسی پرتره ?عکاسی از طبیعت ?عکاسی ورزشی ?عکاسی خبری ?عکاس علمی ?عکاسی هنری

برخی از زمینه های رایج تر عکاسی می باشند که هر کدام مزایا و مشکلات خاصی رادارد.

?5 کاری که باعث موفقیت در عکاسی برای عکاسان می شود:

❇️خودتان را در موقعیت های سخت عکاسی قرار دهید

همه ما می توانیم امکاناتی را فراهم نماییم که کارمان را راحت انجام دهیم. مثلا پروژکتور و سه پایه را در جای ثابتی قرار دهیم، همچنین از یک دیوار یا پس زمینه ثابت استفاده کنیم و بارها و بارها در مقابل آن عکس بگیریم. این شیوه، خیلی راحت و قابل پیش بینی است. اما اگر خودتان را در موقعیت های سخت قرار ندهید، پس چگونه می توانید رشد یا پیشرفت کنید؟

❇️موقعیت های جدید عکاسی را امتحان کنید

بزرگترین چالش برای یک هنرمند، رکود است.رکود یعنی یک هنرمند جستجوگری و پویایی خود را از دست بدهد .

همه ما در بعضی اوقات احساس ناامیدی و رکود داشته ایم، اما ما به عنوان یک عکاس فعال، باید به طور مداوم از کشش و تمایلات بازار مطلع باشیم و طبق آنها عمل نماییم.

 

❇️رها شدن در عکاسی

  از هر چیزی رها شوید.عکاسان تمایل به کنترل کردن زیاد دارند (نوعی وسواس که می خواهند همه چیز را به شدت کنترل نمایند). نکته جالب در مورد همه این است که هیچ کس، تفاوت را مد نظر قرار نمی دهد. بله، همه ما کمی وسواس فکری داریم، اما این وسواس در موقعیتی می تواند مثبت و در جایی دیگر، منفی و باعث شکست باشد. ممکن است رها شدن، نوعی ریسک به نظر برسد اما ریسکِ داشتن وسواس فکری، از آن بیشتر است. به منظور رشد و پیشرفت شغلمان، باید انجام برخی از کارهایی که در کسب و کارمان با آن مواجه هستیم را کنار بگذاریم. اگر می خواهید رشد کنید، ابتدا باید کشف نمایید که از چه چیزی باید رها شوید.

❇️به دنبال یک مربی یا استاد عکاسی باشید

کارآفرین بودن، کار آسانی نیست. همه ما به یک مربی ، استاد یا منتور (تسهیلگر) نیاز داریم. کسی که در تصمیم گیری های بزرگ، به ما کمک می کند. کسی که به ما کمک می کند تا از موانع عبور کنیم.

کمک و راهنمایی گرفتن از یک متخصص در زمینه عکاسی منظره، معمولا به عنوان نشانه ای از شکست یا ضعف دیده شود، اما حقیقت این است که نشانه دانایی و زرنگی صاحب کسب و کار است. مثلا در شرکت هایی که دارای هیئت امنا هستند، دانش جمعی آنها به شکل گیری چشم انداز و مسیر حرکت شرکت کمک می کند. هیئت مدیره شما شامل چه کسانی است؟ این افراد برای شما هزینه آور هستند اما حضورشان در هیئت مدیره خوب و مفید است. بنابراین باید خوب فکر کنید که از چه کسی می خواهید زمان، انرژی و دانش خود را در کسب و کارشما سرمایه گذاری کند.

❇️جاویژه بازارتان را گسترش دهید

جاویژه یا نیچ (niche) بخش حاشیه ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است. ما معمولا به دنبال شیوه های آسان برای عکاسی هستیم اما اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید جاویژه بازارتان را گسترش دهید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، خواهید دید که چقدر ایجاد کسب و کار جدید، ساده تر است. پیشکسوتان معتقدند که عکاسان یا متخصص هستند و یا عمومی به معنای کسی که به جای تخصص در یک رشته در چند زمینه معلومات کلی دارد. اما ما می گوییم عکاس باید یک «عکاس عمومی و متخصص»، باشد.

فیلم برداری

در حال حاضر فیلمبرداری یکی از شغل‌های بسیار محبوب در دنیای حرفه‌ای است که افراد زیادی را به سمت خود سوق داده است. پر واضح است که بیشترین استفاده از این شغل، تصویربرداری در فیلم‌های سینمایی است با این حال از دوربین فیلمبرداری استفاده‌های مجزای دیگری نیز می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

?ویژگی های فیلم بردار خوب

فیلمبردار به کسی گفته می‌شود که با رعایت یک‌سری اصول، به جهت بهبود کیفیت تصاویر هنری با استفاده از هنر‌هایی مانند نورپردازی و شناخت کامل زوایای دوربین، بتواند تصویرسازی‌های بسیار هنرمندانه‌ای شکل دهد، ضمن اینکه یک فیلمبردار باید با مراحل تدوین یک فیلم آشنایی کافی داشته باشد. با این تعریف می‌توان ویژگی‌های یک فیلمبردار کار درست را به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

?دقیق‌ترین شناخت نسبت به جایگاه شغلی‌اش ?تمرکز حواس و پایداری در دقت نظر در هنگام تصویربرداری ?اعمال سرعت مناسب در انجام کار ?روابط عمومی مناسب و البته حرفه‌ای با همکاران ?دارا بودن ذوق و سلیقه‌ی قابل توجه ?خلاقیت در ثبت تصاویر

?انواع مختلف فیلم برداری:

❇️فیلمبرداری سینمایی

  فیلمبرداری برای فیلم‌ها کاری‌ست که مهارت بسیار زیادی را می‌طلبد، در واقع باید شخص مورد نظر آموزش‌های بسیار مناسب و در حد قابل قبولی دیده باشد تا بتواند در یک تیم تخصصی ساخت فیلم، مشارکت داشته باشد. رسانه فارسی برای این‌گونه افراد آموزش مقدماتی تصویربرداری را در نظر گرفته است که علاقمندان می‌توانند به تمامی این ویدئوهای آموزشی دسترسی داشته باشند. پر واضح است که اگر در این حیطه مهارت‌های لازم را کسب کرده و آنها را به معرض نمایش بگذارید، می‌توانید امیدوار باشید تا به صورت رسمی بتوانید شغل فیلمبرداری سینمایی را دنبال کنید.

❇️فیلمبرداری برای اینستاگرام و کلیه شبکه های اجتماعی

اگر همه‌ی زیر و بم تصویربرداری را بلد باشید، کافی است که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام صفحه‌ای باز کرده تا فیلم‌ها یا عکس‌هایی که به یادگار گرفته‌اید را با کاربران به اشتراک بگذارید. در صورتی که بتوانید نظر مخاطبان خود را به نحوه فیلمبرداری خود جلب کنید، در مدت کوتاهی علاقمندان زیادی را جذب خواهید کرد و این موضوع می‌تواند پنلی برای کسب درآمدتان باشد.

از طرف دیگر حتماً گروهی را مشاهده کرده‌اید که با امکانات حداقلی مانند گوشی موبایل اقدام به تولید موزیک ویدئو می‌کنند. در نظر داشته باشید که استفاده از دوربین موبایل نیز برای فیلمبرداری نیاز به آموزش دارد. لذا آموزش فیلمبرداری با موبایل نیز یکی از برنامه‌های تیم تخصصی رسانه فارسی است که رفته رفته به آموزش‌های دیگر سایت اضافه خواهد شد. در حال حاضر یکی از شغل‌های پردرآمد در شبکه‌های اجتماعی مربوط به عکاسی و فیلمبرداری می‌شود که چنانچه در این زمینه خلاقیت خود را چاشنی کار کنید، می‌توانید خیلی زود خود را به درآمدهای آنچنانی برسانید.

❇️فیلمبرداری مجالس

  یکی از شغل‌های محبوبی که سر و کار آن با دوربین است، فیلمبرداری مجالس مختلف مانند عروسی یا تولد می باشد. با توجه به اینکه شب عروسی یکی از شب‌های به یادماندنی هر زوج تلقی می‌شود، چنانچه در این زمینه هنرنمایی خوبی از خود نشان دهید، می توانید شغل آینده خود را تضمین کنید. دقت داشته باشید که نحوه فیلمبرداری در جشن‌هایی مانند عروسی کاملاً متفاوت با فضای فیلمبرداری در فیلم‌های سینمایی یا دیگر موارد است.

برای آشنایی با سایر مشاغل آموزشی در سامانه زمات با ما همراه باشید.

Showing 7 from 7 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order

تولیدی درب و پنجره سام پنجره ✔️ با چندین سال سابقه کاری در زمینه طراحی تولید و نصب انواع درب وپنجره دوجداره و سه جداره upvc و انواع توریهای پلیسه وساده ✔️ پنجرهای دوجداره ، شیشه سکوریت ، کرکره برقی ، درب اتوماتیک و توری پشه بند

کانون عکاسان ایران✅ دوره های آموزشی کلاسها و کارگاههای عکاسی تحت نظر مجربترین استادان اهل فن که از بهترین دانشگاههای ایران و خارج از کشور گرد هم آمده اند تا در محیطی دوستانه و پر از نشاط با بهره گیری از ابزارها و امکانات حرفه ای کلاسهای خود را در…

مجتمع آموزشی نگاه نو ? مجری تبلیغات تخصصی شیراز ? چرا مهم ترین مرحله تبلیغات را به افراد نا بلد می سپارید !!! ? موسسه چند منظوره نگاه نو (آموزشگاه نیما)

آتلیه باغ پرنس خدمات: ? فیلمبرداری ? باغ اختصاصی ? تهیه آلبوم دیجیتال ? عکاس خانم ?عکاسی تبلیغاتی ?عکاسی اسپرت ? بازسازی عکس و فیلم قدیمی

کارگردان تئاتر و تلویزیون در رشت، یمان حقانی، فیلم سازی، ساخت تیزر تبلیغاتی کارگردانی تئاتر، ساخت فیلم های مستند ساخت فیلم های تبلیغاتی از خط تولید

آموزشگاه آزاد سینمایی ظهور در فارس ، مرکز مهارت آموزشی ظهور ،در آموزش و پرورش جهت صدور دیپلم ، دوره های مهارت آموزی در رشته های عکاسی دیجیتال و تصویر برداری

آموزش و پژوهش آمفی تئاتر آموزش فنی حرفه ای آموزشگاه آموزشگاه آرایشگری آموزشگاه خلبانی آموزشگاه خیاطی آموزشگاه رانندگی آموزشگاه زبان آموزشگاه فرهنگی هنری آموزشگاه فیلمبرداری و عکاسی آموزشگاه کامپیوتر و نرم افزار آموزشگاه موسیقی استخر تدریس خصوصی و فوق برنامه کار آفرینی مدارس و مهدها مشاوره نقاشی هنرهای دستی پزشکی و سلامت آزمایشگاه پزشک عمومی جراحی بینی چشم پزشکی و بینایی سنجی خدمات پزشکی دامپزشکی و خدمات دندان سازی دندانپزشک زنان و زایمان زیبایی زنان سرای سالمندان طب سنتی و مکمل متخصص پوست و مو مراکز مشاوره پوشاک پارچه فروشی و خرازی پوشاک زنانه پوشاک مردانه تولید و فروش چرم تولیدی پارچه تولیدی پوشاک شال و روسری کیف و کفش و چمدان لباس زیر لباس فرم مزون عروس خدمات ساختمانی آسانسور و پله برقی آهن آلات برق و الکتریک پیمانکاران و انبوه سازان و بازسازی تاسیسات امنیتی و حفاظتی تجهیزات آشپزخانه تزئینات داخلی ساختمان خدمات جاده سازی درب و پنجره دفتر فنی مهندسی و مشاوره شیرآلات عایق و داربست کاشی و سرامیک ساختمان کلینیک ساختمانی گرمایشی و سرمایشی لوازم بهداشتی ساختمان لوازم ساختمانی مشاغل ساختمانی مصالح ساختمانی يراق آلات ساختمان خودرو اتو سرویس باربری تاکسی تلفنی تعمیرات و خدمات تعویض روغنی خودروهای منطقه آزاد کارواش لوازم لوکس و جانبی لوازم یدکی خوراک آجیل و خشکبار آشپزخانه بستنی و آبمیوه فروشی خواروبار رستوران سوپرمارکت و هایپرمارکت شیرینی عرقیات و عطاری فست فود قنادی کافه شاپ کباب و بریان مواد غذایی مواد غذایی آماده طبخ شرکت ها و خدمات آتلیه عکاسی و فیلمبرداری اتحادیه تعاونی روستایی الکترونیک تابلوسازی چاپ و تبلیغات خدمات کامپیوتری و ارتباطات خدمات مجالس و تشریفات خشکشویی شرکت بازرگانی و تجاری شرکت خدماتی و نظافتی قالی شویی گل فروشی مراکز حقوقی صنعت، تولید و کشاورزی آهن آلات و پروفیل ابزار صنعتی ابزار و تجهیزات کشاورزی ابزار یراق اتوماسیون صنعتی پلیمر و صنایع تراشکاری تولید و فروش مواد شیمیایی و صنعتی جرثقیل و لیفتراک چوب و کاغذ حیوانات سنگ محصولات کشاورزی ورق، لوله و اتصالات لوازم خانگی و دکوراسیون پرده سرا سرویس آشپزخانه سرویس خواب فرش و موکت لوازم خانگی لوازم قنادی لوازم کودک لوازم لوکس منزل مبلمان ورزشی و تفریحی ورزش های تفریحی

  محصولات شرکت آرش رابط غرب دسته بندی بر اساس موقعیت جغرافیایی، استان به استان، شهر به شهر و محله به محله سطر1ججججج https://zmat.ir/wp-content/uploads/2019/11/zmat.arya_.noshahr.1.mp3 توضیحات کلی و جزئی در مورد مجموعه شما ۱ متن۲…