هر ساختمانی برای تکمیل شدن نیاز به تاسیسات و تجهیزاتی دارد که از اجزای حیاتی آن ساختمان محسوب می شود. که این نیازها مربوط به بخش سیستم های حرارتی، دیداری، شنیداری و بهداشتی ساختمان برای فراهم آوردن راحتی و آرامش ساکنان ساختمان می باشد و لازم و ضروری است. و نکته مهم در این رابطه، طراحی صحیح این تاسیسات توسط مهندسین و مدیران است تا به درستی کار کنند.

همچنین این سیستم ها باید هماهنگی لازم با سیستم ساختاری ساختمان را نیز دارا باشند که این لازمه این امر وجود دانش و تخصص مهندسان و معماران حرفه ای ساختمان است. حال یکی از این تاسیسات و یا بهتر بگوییم که لوازم ضروری و مهم برای یک ساختمان، وجود لوازم بهداشتی آن ساختمان است که قرار است در اینجا به معرفی این لوازم بهداشتی بپردازیم.

آیا با تاسیسات بهداشتی ساختمان آشنایی دارید؟

بهتر است قبل از آشنا شدن با لوازم بهداشتی ساختمان به طور مختصر با تاسیسات بهداشتی آشنا شوید. که به طور کلی تاسیسات بهداشتی؛ جزء مهمترین بخش تاسیسات مکانیکی یک ساختمان (یعنی سیستم آب و فاضلاب) است و در واقع اولین قدم در ساخت و ساز و از ضروریات حیاتی در هر ساختمانی است و هدف از این تاسیسات، استفاده از آب آشامیدنی و خروج آبهای اضافی از طریق لوله های فاضلاب ساختمان است. و این بخش شامل سیستم های آب رسانی، انتقال آب و فاضلاب از طریق لوله کشی و همچنین تامین لوازم بهداشتی برای آشپزخانه، سرویس و حمام است، که می توانند نقش بسزایی در حفظ آرامش ساکنین یک ساختمان داشته باشند.

آشنایی با لوازم بهداشتی ساختمان

به طور خلاصه با تاسیسات بهداشتی آشنا شدید، حال یکی از مهمترین بخشهای آن، طراحی و جانمایی لوازم بهداشتی در ساختمان است. لوازم بهداشتی ساختمان؛ شامل تجهیزات جانبی ای است که بعد از پایان یافتن و تکمیل ساختمان برای بهداشت، سلامتی و راحتی ساکنین ساختمان استفاده می شوند.

همچنین این لوازم می توانند نقش مهمی در زیبا سازی و تمیزی مکان های مورد نظر ساختمان داشته باشند که با توجه به پرکاربرد بودنشان، باید از کیفیت و کارایی خوب و بالایی برخوردار باشند. که این لوازم بهداشتی در مکانهایی از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام قرار می گیرند.

سرویس بهداشتی می تواند شامل قسمتهایی نظیر توالت، حمام و دست شویی باشد که هر کدام از این قسمت ها نیاز به لوازم ضروری و جانبی از جمله سنگ روشویی، ست شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی، توالت فرنگی، سیفون و … دارند. آشپزخانه هم همانند سرویس بهداشتی به لوازم بهداشتی ای نظیر سینک ظرفشویی و شیر ظرفشویی و … نیاز دارد. وجود این لوازم برای هر خانه و مکانی مهم و ضروری است چرا که بزرگترین مزیت استفاده از این تجهیزات کمک به تمیزی محیط اطرافمان و جلوگیری از شیوع بیماری ها بر اثر انباشت آبهای کثیف و تجمع میکروبها است.

از کجا میتوان لوازم بهداشتی مورد نیاز را تهیه نمود؟

شرکت های زیادی هستند که در امر فروش و پخش لوازم بهداشتی ساختمان فعالیت دارند. همچنین در کشورمان هستند کارخانه هایی که در تولید انواع لوازم بهداشتی ساختمان نه تنها از لحاظ کیفیت و تنوع از برندهای مشابه خارجی کمتر نیستند بلکه در بسیاری از موارد دارای قیمت مناسب و حتی کیفیت بهتر و خدمات پس از فروش مطلوب تری نیز می باشند. و مطمئناً بزرگ ترین کمک برای خمایت از تولید کنندگان داخلی، می تواند خرید محصولات داخلی باشد که باعث بهتر شدن هر چه بیشتر این صنعت در کشورمان می شود.

Showing 10 from 166 Items

Toggle Filters
Count
Sort by
Order