آرماتوربندی و اسکلت بتونی سادات اشکور

✡️آرماتور بندی چیست؟

?فرایندی است که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند و به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم وصل می شود.

?اتوربندی یکی از اصلی ترین شیوه ها برای ایجاد ساختمان‌های مدرن است که باعث می‌شود ساختمان از لحاظ مهندسی مقبولیت داشته باشد.

?در واقع ترکیب آرماتور و بتون باعث ایجاد یک نوع سنگ مصنوعی می‌شود که از لحاظ مختلف مناسب می باشد.

?آرماتوربندی گاه به شکل قرار گرفتن چندین میلگرد ساده و راست بر روی یکدیگر می باشد که در سقف معمولاً انجام می‌گیرد.و گاه به صورت میله‌های در هم تنیده و خمیده که در ستونها و فونداسیون استفاده می‌شود می‌باشد .آرماتور بندی باید مطابق با اصول مهندسی صورت گیرد.

?قطر میلگردها ابعاد چشمه ها و تعداد شبکه های آرماتور با توجه به نوع کاربری و میزان بارگذاری توسط مهندسین محاسب، محاسبه شده و به مجری اعلام می گردد.

✡️اسکلت بتنی

?اسکلت بتنی یا در واقع همان سازه بتنی است که در ساخت بسیاری از ساختمان ها برای مقاوم سازی سازه های بتنی و مقاوم سازی ساختمان با frp مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص این روزها در بسیاری از پروژه های ساختمانی مدرن هم از اسکلت بتنی ساختمان استفاده می شود.

?از این سازه بتنی می توان برای مقاوم سازی در پله ها ، ستون، فونداسیون و انواع مکان ها دیگر استفاده نمود. بهتر است بدانید برای ساخت یک سازه بتنی عموما از بتن آرمه استفاده می کنند. بتن آرمه از سیمان، شن، ماسه و فولاد – کاشت میلگرد و یا آجدار تشکیل شده است. در واقع در صورتی که از بتن آرمه در تیرهای اصلی، ستون ها و پی استفاده شود سازه بتنی محسوب می شود.

?اسکلت های بتنی جزو رایج ترین انواع ساختمان های مدرن به حساب می آیند. این نوع ساختمان ها معمولاً شامل یک چهارچوب یا یک اسکلت بتنی هستند. بخش های افقی سازه های بتنی شامل تیرها و بخش های عمودی آن شامل ستون ها هستند.

✡️مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه های بتنی

?بتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است

?با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند


?در حضور آرماتور مقاومت سازه های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود


?سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است


?به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل های مختلف و متنوع شکل دهی کرد


?هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است


?آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می شود


?در مقایسه با سازه های فلزی سازه های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند

به مدیریت : آقای سید ابراهیم سادات اشکور

 

 

 

 

 

 

 

 

آرماتوربندی و اسکلت بتونی در اشکور , آرماتوربندی , اسکلت بتونی , مزایای آرماتور بندی , آرماتوربندی و اسکلت بتونی سادات اشکور , اسکلت بتونی چیست , سازه های بتنی  ,