Address & Contact

Our Address

تهران ، پاکدشت

Telephone

اجرای آبکاری پلاستیک ABS فراگستر

♻️ آبکاری انواع رنگ نیکل ، کروم ، مس ، مشکی و طلایی فراگستر در پاکدشت تهران 

شماره تماس:
09119783348
09037998688

مدیریت:میلاد عیدی

 شاید تصور کنید آبکاری روی پلاستیک ها به خصوص بر روی پلیمر ای بی اس ABS فقط و فقط با هدف زیبایی و درخشندگی قطعات انجام می‌شود اما جالب است بدانید آبکاری میلگرد و ورق ای بی اس ABS، پایداری پلاستیک را بالاتر برده و آن را نسبت به مواد خورنده و شیمیایی مقاوم تر می‌کند. در این مطلب از مجله‌ی صنعتی پکیلون، قرار است شما را با چگونگی انجام آبکاری و روش های آن برروی پلاستیک های مهندسی شده آشنا کنم. پس پیشنهاد میکنم این مطلب را از دست ندهید.

♻️ آبکاری پلاستیک‌ چیست و چه مزایایی دارد ؟

 امروزه از پلاستیک‌ها برای ساخت قطعات بی‌شماری استفاده می‌شود. فرایند ساخت قطعات پلاستیکی بدون قالب بسیار ساده تر از فلزات بوده و از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار هستند. در نتیجه پلاستیک‌ها در ? ساخت قطعات صنعتی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. اما ظاهر کدر و غیر شفاف بعضی از پلاستیک‌ها و همچنین به عنوان عایق قرار گرفتن در برابر گرما و الکتریسیته باعث شد تا دنیای آبکاری پلاستیک شکل بگیرد.

آبکاری پلاستیک به معنای ایجاد پوششی فلزی بر روی سطح پلاستیک است، که این پوشش فلزی روی سطح قطعات پلاستیکی باعث افزایش کیفیت قطعات شده و حس بهتری برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. صبر کنید!!! این مورد تنها کاربرد و مزیت آبکاری برروی پلاستیک ها نیست؛ آبکاری پلاستیک باعث ایجاد رسانش بر روی سطح قطعه شده و همچنین مقاومت قطعه را در برابر سایش و خورندگی مواد شیمیایی افزایش می‌دهد.

♻️ آبکاری پلاستیک چیست؟
♻️ انواع روش های آبکاری پلاستیک کدامند؟؟
♻️ آبکاری پلاستیک به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، از قبیل :

 آبکاری شیمیایی
 آبکاری وکیوم
 آبکاری فانتا کروم
 آبکاری پی وی دی

 هر کدام از این روش‌ها برای پلیمرهای خاصی استفاده می‌شود. آبکاری شیمیایی روشی است که برای آب کاری و سخت کاری پلیمر ای بی اس استفاده می‌کنیم.

♻️ آبکاری پلاستیک ای بی اس ABS چگونه انجام می شود؟؟

 آبکاری میلگرد و ورق ای بی اس کاربردهای زیادی در صنعت و همچنین لوازم خانگی دارد. آبکاری این پلیمر به روش شیمیایی انجام می‌شود. در این روش با اچ کردن پلیمر ای بی اس، چسبندگی لازم برای لایه نشانی فلزاتی چون مس، کروم و نیکل بر روی سطح پلیمر به وجود می‌آید. لایه ایجاد شده بر روی سطح آکریلو بوتادین استایرن، باعث ایجاد درخشندگی، رسانش و مقاومت شده و این پلیمر را برای مصارف بهداشتی مناسب می‌سازد.

♻️ کاربردهای آبکاری ای بی اس ABS در چه صنایعی پر رنگ تر است؟

 جایگزین کردن پلیمرهایی مثل ای بی اس با قطعات تمام فلزی از مزایایی همچون کاهش وزن، کاهش قیمت و آسان‌تر شدن فرایند ساخت برخوردار است.

♻️ از مزایا و کاربردهای آبکاری ای بی اس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1 – لوله‌ها :

 با گذشت زمان لوله‌های پلاستیکی جای لوله‌های فلزی را گرفتند. چرا که لوله‌های پلاستیکی اتلاف گرمای کمتری داشته و کمتر دچار خرابی می‌شوند. امروزه لوله‌های آبکاری شده ای بی اس در خیلی از صنایع استفاده می‌شود.

2 – قطعات خودرو :

 دو پارامتر مهم در ساخت قطعات خودرو، زیبایی و استحکام بالا می‌باشد. به همین دلیل در گذشته قطعاتی همچون آینه‌ها، دستگیره خودرو و سپرها را از فلز می‌ساختند. اما با گذشت زمان خوردوسازها به قطعات پلیمری همچون ای بی اس آبکاری و سختکاری شده رو آوردند تا با حفظ زیبایی و استحکام، هزینه‌ها و وزن خودرو را کاهش دهند.

 

 

 

 

پوشش پلاستیک روی فلزات , آبکاری قطعات abs , خدمات آبکاری کروم پلاستیک , آبکاری وکیوم پلاستیک , آبکاری شیمیایی پلاستیک , روکش پلاستیک به روش غوطه وری , آبکاری پلاستیک در تهران , قیمت آبکاری پلاستیک ,