Address & Contact

Our Address

همدان،نهاوند

Telephone

اجرای سقف وافل و فونداسیون اسکلت فلزی در سراسر کشور

✳️اسکلت فلزی چیست؟

🔺اسکلت فلزی متشکل از فولاد، تیر و ستون می باشد. ستون های سازه اسکلت فلزی به دو صورت عمودی و افقی قرار گرفته اند و امروزه پیکر ساختمان های زیادی در سطح شهرهای کشور را پوشش داده اند.

🔺بنیادی ترین مصالح به کار رفته در اسکلت فلزی فولاد می باشد که در حال حاضر از پراهمیت ترین مصالح در صنایع ساخت و ساز به شمار می رود. از حائز اهمیت ترین مزایای فولاد که موجب گردیده تا در اسکلت فلزی به کار برده شود مقاومت بالا، جوش پذیری، شکل پذیری، خم پذیری، همگن بودن و ارتجاعیت محسوب می شود.

🔺به کار بردن اسکلت فلزی در سازه ها و ساختمان ها موجب گردیده تا از وزن کمتری بهره ببرند و در برابر هرگونه ضربه، فشار و عوامل بیرونی نظیر زلزله مقاومت و استحکام بیشتری نشان دهند. پس می توان گفت سازه های دارای اسکلت فلزی دارای تعادل نسبی بیشتری می باشند.

✳️قالب بندی چیست؟

🌀یکی از عملیات در اجرای فونداسیون، ستون و تیرهای بتنی است. قالب بندی در واقع عملیاتی موقت است که در یک بازه زمانی از پیش مشخص شده در بخش خاصی از ساختمان اجرا می‌شود. قالب بندی در فونداسیون، ستون و تیر‌ها اجرا می‌شود.

✳️آرماتور بندی چیست؟

💥فرایندی است که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند و به کمک جوشکاری سرد یا بست فلزی به هم وصل می شود.آرماتوربندی یکی از اصلی ترین شیوه ها برای ایجاد ساختمان‌های مدرن است که باعث می‌شود ساختمان از لحاظ مهندسی مقبولیت داشته باشد.

💥در واقع ترکیب آرماتور و بتون باعث ایجاد یک نوع سنگ مصنوعی می‌شود که از لحاظ مختلف مناسب می باشد.بتن ماده ای خمیری است که به هر شکلی در می آید اما آرماتور به بدن کمک می‌کند تا به شکل دلخواه مهندسین سفت شود و استحکام لازم را بگیرد.

💥آرماتوربندی گاه به شکل قرار گرفتن چندین میلگرد ساده و راست بر روی یکدیگر می باشد که در سقف معمولاً انجام می‌گیرد.و گاه به صورت میله‌های در هم تنیده و خمیده که در ستونها و فونداسیون استفاده می‌شود می‌باشد .آرماتور بندی باید مطابق با اصول مهندسی صورت گیرد.قطر میلگردها ابعاد چشمه ها و تعداد شبکه های آرماتور با توجه به نوع کاربری و میزان بارگذاری توسط مهندسین محاسب، محاسبه شده و به مجری اعلام می گردد.

✳️مزایای آرماتور بندی در اجرای سازه های بتنی 

⚡️بتن دارای آرماتور از قدرت فشرده سازی و تراکم سازی بیشتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی برخوردار است 

⚡️با توجه به نوع آرماتور بندی صورت گرفته بتن آرمه ممکن است افزایش چشمگیری در استحکام کششی تجربه کند

⚡️در حضور آرماتور مقاومت سازه های بتنی در برابر آب و آتش قابل توجه خواهد بود

⚡️سیستم ساختمانی دارای آرماتور نسبت به سیستم سایر ساختمانها پایدارتر است 

⚡️به کمک آرماتوربندی می‌توان بتن را به شکل های مختلف و متنوع شکل دهی کرد 

⚡️هزینه نگهداری بتن دارای آرماتور بسیار کم است 

⚡️آرماتوربندی مانع انحراف ساختمان از حالت اولیه می شود

⚡️در مقایسه با سازه های فلزی سازه های بتنی نیاز کمتری به مهارت دارند

✳️سقف وافل چیست؟

🌟سقف وافل از زمان های گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.سقف های وافل امروزه اما متفاوت تر از سقف های دیرین است . از سقف وافل جهت کاهش بار مرده بر روی سازه استفاده می شود و در سازه هایی با دهانه های بلند ، این نوع سقف بسیار کارآمد و کاربردی است. سقف های وافل با توجه به کاربردشان به دو سقف یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند .

✳️سقف وافل یک طرفه  

💎سقف های وافل یک طرفه بیشتر در دهانه های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند . در این سقف ، قالب ها به صورت مستطیل هستند و به صورت دال یک طرفه عمل می کنند . در سقف وافل یک طرفه میزان مصرف میلگرد ها به دلیل یک جهت قرار گرفتن تیرچه ها ، کاهش پیدا می کند . به همین علت اجرای سقف های یک طرفه به صرفه تر خواهد بود .

✳️مزایای سقف وافل 

🔹🔸قیمت آن نسبت به سقف های یوبوت و کوبیاکس کم تر است .

🔹🔸مدت زمان کمتری برای اجرای این سقف صرف می شود .

🔹🔸قالب های این سقف ، محیط ایمنی را برای کارگران ایجاد می کند .

🔹🔸مقاومت و ماندگاری زیادی دارد .

🔹🔸ظاهر و نمای زیبا و جذابی برای سقف فراهم می کند .

🔹🔸حجم بتن و فولاد از بقیه سبک های سقف موجود کمتر است .

🔹🔸نسبت به قالب های دیگر سبک تر است و وزن کمی دارد .

🔹🔸در دهانه های بزرگ قابل استفاده است .

🔹🔸کیفیت اجرای این سقف از بقیه ی سقف ها بیشتر است .

🔹🔸عملکرد بهتری در مواجه با حوادث طبیعی دارد .

🔹🔸قالب های این سقف را می توان به دفعات استفاده کرد .

🔹🔸شیرابه های بتن از بین قالب ها ریزش نخواهند کرد .

✳️سقف وافل دو طرفه  

🔶سقف های وافل دو طرفه بیشتر در دهانه های بلند مورد استفاده قرار می گیرند . در این سقف ، قالب ها به صورت قابلمه ای هستند و به صورت دال دو طرفه عمل می کنند .در این سقف تیرچه ها به صورت عمود بر هم قرار می گیرند .

به مدیریت:آقای ملایری

 

اجرای آرماتوربندی قالب بندی و بتن ریزی سیار ملایری در نهاوند همدان , اجرای سقف وافل و فونداسیون اسکلت فلزی در سراسر کشور , اجرای آرماتوربندی در نهاوند همدان , قالب بندی در نهاوند همدان , بتن ریزی در نهاوند همدان , آرماتوربندی ملایری در همدان , قالب بندی ملایری در همدان , اجرای سقف وافل در نهاوند , اجرای فونداسیون در نهاوند , اجرای اسکلت فلزی در نهاوند ,