Address & Contact

Our Address

یزد ،میدان نماز ، بلوار امام حسین ،کوچه ی آفتاب

Telephone

تولید و ساخت تیرچه و فوم نصب کاشی سرامیک یاوری در یزد

🔴 اجرای اسکلت بتنی

🔰 یکی از مصالح و وسایل مورد نیاز برای ساختمان سازی اسکلت بتنی است که البته برای ساخت یک ساختمان بسیار مهم است و حیاتی است.اسکلت بتنی نام دیگری به عنوان سازه بتنی دارد. همانطور که میدانید یکی از عوامل مهم برای امنیت یک ساختمان و کیفیت آن، مقاومت آن است.معمولا از ابزار و مصالح خاصی برای مقاوم سازی ساختمان ها استفاده میشود.

🔰 اسکلت بتنی یا در واقع همان سازه بتنی است که در ساخت بسیاری از ساختمان ها برای مقاوم سازی سازه های بتنی و مقاوم سازی ساختمان با frp مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص این روزها در بسیاری از پروژه های ساختمانی مدرن هم از اسکلت بتنی ساختمان استفاده می شود.

🔰 اسکلت های بتنی جزو رایج ترین انواع ساختمان های مدرن به حساب می آیند. این نوع ساختمان ها معمولاً شامل یک چهارچوب یا یک اسکلت بتنی هستند.بخش های افقی سازه های بتنی شامل تیرها و بخش های عمودی آن شامل ستون ها هستند.

🔰 مقاومت و عمر این سازه های بتنی ( اسکلت بتنی) باید بسیار باشد. همانطور که حدس زده میشود باید از مصالح و ابزار بسیار با کیفیتی برای یک ساختمان استفاده کرد چرا که افراد در ان جا سکونت خواهند کرد و از طرفی عمر یک ساختمان حتی به بالای 100 سال هم خواهد رسید و به همین دلیل است که اسکلت بتنی باید به مدت 60 سال عمر مفید داشته باشد.

⚡️ مزایا سازه های بتنی

🔻 ارزان بودن هزینه استفاده از این نوع سازه به خاطر اینکه آن را از مواد ارزان و رایجی مثل شن و ماسه می‌سازند.

🔻 استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به سازه‌هایی دارد که با استفاده از مصالح دیگری ساخته می‌شوند.

🔻 بتن به خاطر اینکه از مواد منعطف ساخته می‌شود، قابلیت شکل‌پذیری بسیار خوبی دارد. این ویژگی باعث شده تا بتوان از آن در جاهای مختلفی مثل پل هم استفاده کرد.

🔻 این نوع سازه در مقابل حرارت بسیار مقاومت خوبی دارد. همین هم کمک می‌کند تا در مواقع بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ ساختمان‌هایی که با آن ساخته شده‌اند کمترین آسیب را ببینند.

🔻 با توجه به استفاده از آن در قسمت «پی» ساختمان هنگام رخ دادن زلزله احتمال ریزش بنا یا وارد شدن آسیب‌های جدی کم خواهد شد.

⚜️ سقف یوبوت

🔹 سقف یوبوت نوعی سقف دال مجوف است که در بین تقسیم بندی بین قالب های ماندگار تقسیم بندی می شود.

🔹 از سیستم های سازه ای که به صورت تو خالی و یا مجوف طراحی شده اند می توان به سقف یوبوت اشاره کرد. هدف از طراحی این نوع سقف ها عوامل مختلفی می توانند باشند که یکی از آن ها حذف بتن ناکارآمد در میان آن است. قالب هایی که در سقف یوبوت مورد استفاده قرار می گیرند ساخته شده از جنس پلی پروپین هستند که هدف از استفاده آن مقاومت بالای در برابر عوامل متعدد است. سقف یوبوت در بسیاری از پروژه های بزرگ مورد بهره وری قرار می گیرد. بدین صورت که اگر یک پروژه نیاز به سطوح بالایی داشته باشد می توان از این سقف استفاده کرد. با کاهش یافتن بتن، وزن نهایی نیز پایین خواهد.

🔹 در سقف یوبوت بتن ناکارآمد میانی حذف می شود. با کاهش یافتن بتن، وزن نهایی نیز پایین خواهد آمد.

⚜️ سقف وافل

🔹 سقف وافل نوعی دال مجوف بوده که پس از سخت شدن بتن، قالب های آن قابل جا به جایی یوده و اصلاحا قالب غیر ماندگار دارند. سقف وافل نوعی از سقف ها می باشد که با نام هایی همچون سقف مشبک و یا سقف قابلمه ای نیز شناخته شده است.

🔹 از این نوع سقف می توان برای پوشاندن سقف بهره برد. آن قسمت از سقف که بار اعمال شده بر آن کمتر است، مناسب ترین گزینه برای استفاده از سقف وافل است. عملکرد این سقف به صورت دال دو طرفه بوده استکه نسبت به دیگر سقف ها، از هزینه اجرایی کمتری برخوردار می باشد. به منظور اجرا نمودن سقف هایی که به صورت مجوف با قالب غیر ماندگار بوده اند، از سیستم قالب وافل استفاده می گردد.

به مدیریت : محمد رضا یاوری نژاد

 

 

 

اجرای اسکلت بتنی و نصب سقف یوبوت وافل یاوری در یزد , اجرای اسکلت بتنی , نصب سقف یوبوت , نصب سقف وافل , اجرای اسکلت بتنی در یزد , نصب سقف یوبوت در یزد  ,