Address & Contact

Our Address

تهران ، شهرک شریعتی ، خیابان ماهان ، کوچه 34 ، پلاک 69 ، واحد 4

اجرای تخصصی رنگ آمیزی مخزن سندبلاست ایمانی در تهران

⚡️سندبلاست یا ساب پاشی، یکی از انواع روش‌های ماشین‌کاری سایشی است که اغلب به منظور تمیزکاری و آماده‌سازی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد. سندبلاست برای تمیزکاری سطح اکثر مواد نظیر سنگ، فلز، چوب، بتن، شیشه و حتی پارچه قابل استفاده است.

?رنگ آمیزی صنعتی

?سندبلاست و رنگ آمیزی مخازن یکی از حساس ترین نوع سند بلاست ها می باشد. سطح مخازن به دلیل حساسیتی که دارند برای رنگ آمیزی و برای پوشش مخازن ابتدا باید از سطح سندبلاست استفاده کرد برای انجام این این کار به وسایل و تجهیزاتی از جمله کمپرسور باد، میکسر بادی، همزن، پمپ ایرلس، ماسه و داربست نیاز است لازم به ذکر است تمام امکانات و تجهیزات، ابزار و مصالح در عملیات سند بلاست و رنگ آمیزی باید درجه یک و مطابق استاندارد های روز و مورد تایید واحد نظارت باشد.

?سند بلاست براساس استاندارد سوئد Sa2 1/2 و با توجه به شرایط آب و هوا و جوی انجام می گیرد.شروع کار به این صورت است که در هر ناحیه ۲۰ دقیقه بعد از هواگیری و تمیز نمودن سطح کار لایه اولیه رنگ پرایمر، اتیل سیلیکات یا زینک ریچ اپوکسی اعمال می شود برای رنگ آمیزی لایه های میانی و نهایی پس از شست و شو سطح کار با دستگاه واتر جت و خشک شدن آن انجام می گیرد. باید بدانید که قبل از رنگ آمیزی عملیات تاچ آپ برای لبه ها و گوشه های کار و درزها و نقاطی که دارای عیوبی است، انجام می شود.

?بعد از انجام رنگ آمیزی توسط دستگاه نظارت بررسی می شود و مسایل فنی کار اعم از ضخامت لایه، تمیزی کار و عدم وجود شره رنگ، آور اسپری over spray و…. رعایت و باید تایید شود بعد از انجام عملیات نظارتی رنگ آمیزی لایه های بعدی انجام می شود.

?کاربرد سندبلاست چیست؟

سندبلاست، کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. از متداول‌ترین کاربردهای سندبلاست می‌توان به لایه‌برداری، تمیزکاری، صافکاری و پرداخت سطح، ساخت سطوح تزئینی، آماده‌سازی برای پوشش‌دهی، از بین بردن کپک، حکاکی و پاک کردن روغن از روی سطح خیابان‌ها اشاره کرد. در ادامه، به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم.

?لایه برداری

?لایه‌بردای سطوح پیش از رنگ‌کاری و پوشش‌دهی را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین کاربرد سندبلاست معرفی کرد. در بسیاری از موارد، کندن علامت‌های رنگ، بخش‌های خورده شده و دیگر مواد اضافی سطح با استفاده از روش‌های معمولی دشوار است. به کارگیری دستگاه‌های مناسب سندبلاست می‌تواند مواد اضافی را از روی سطح خودروها، ساختمان‌ها، ماشین‌آلات و دیگر سطوح به راحتی جدا کند.

?توجه داشته باشید که شدت لایه‌برداری سندبلاست قابل تنظیم است. به عنوان مثال، در صورت لابرداری رنگ از روی ماشین، هیچ آسیبی به فلز زیر رنگ وارد نخواهد شد.

?تمیزکاری

?سندبلاست، یکی از روش‌های تمیزکاری سطوح بزرگ نظیر ماشین‌آلات صنعتی و ساختمان‌ها است. این فرآیند برای تمیزکاری تجهیزات کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، سطح پیچ‌گوشتی و آچارهای زنگ زده را می‌توان به سرعت توسط سندبلاست تمیز کرد.

?سندبلاست برای رفع گرفتگی ماشین‌آلات نیز قابل استفاده است. این کار باعث اطمینان از عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از خراب شدن و استهلاک آن می‌شود.

?آماده سازی سطح برای پوشش دهی

?پس از لایه‌برداری و تمیزکاری توسط سندبلاست، سطح، آماده رنگ کاری، چسب کاری یا دیگر فعالیت‌های پوشش دهی خواهد بود. آماده‌سازی غیر استاندارد سطح منجر به عملکرد نادرست پوشش می‌شود. علاوه بر این، تمیزکاری حداقلی (باقی ماندن آلودگی بر روی سطح) نیز عمر مفید پوشش را کاهش می‌دهد.

?سندبلاست، یک روش کارآمد برای آماده‌سازی سطح (مانند آماده‌سازی پیش از ترمیم بتن) است. این روش با آماده سازی مناسب سطح، از هدر رفت هزینه‌های ناشی از ترمیم پوشش (به دلیل استفاده از روش‌های ناکارآمد یا اجرای نادرست آن‌ها) جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که برای سطوح ضعیفی مانند چوب، سندبلاست باید با استفاده از موادی نظیر پوست گردو یا دانه‌های شیشه‌ای انجام گیرد تا آسیبی به سطح چوب وارد نشود.

?صافکاری و پرداخت سطح

?سندبلاست علاوه بر تمیزکاری، سطح صاف و صیقلی را به وجود می‌آورد. در برخی از مواقع، وجود برآمدگی‌ها بر روی سطح قطعات مکانیکی مانع از اتصال صحیح آن‌ها به یکدیگر می‌شود. در این موارد، استفاده از سندبلاست، سطح را صاف می‌کند و برآمدگی‌ها، برچسب‌ها و دیگر مواد اضافی را از بین می‌برد تا اتصال قطعات به خوبی انجام گیرد. به علاوه، سندبلاست، امکان اعمال پرداخت مات و یا زبر را نیز برای سطوح مختلف فراهم می‌کند

به مدیریت : علی ایمانی

 

 

اجرای تخصصی سندبلاست رنگ آمیزی مخازن و صنعتی ایمانی در تهران  , سندبلاست , رنگ آمیزی مخازن , رنگ آمیزی صنعتی , اجرای تخصصی سندبلاست در تهران ,